Sociological Studies in Sport
,
Issue3,Year,
Summer
2023
هدف این مقاله سطح بندی عوامل توانمند سازی عملکرد صادراتی تولیدات ورزشی جهت رسیدن به کلاس جهانی با تاکید بر توسعه منابع انسانی با به کارگیری مدل سازی تفسیری- ساختاری بود. پژوهش حاضر آمیخته و توسعه ای – کاربردی است. بر اساس رهیافت گلیزری و مصاحبه عمیق با 15 نفرخبرگا More
هدف این مقاله سطح بندی عوامل توانمند سازی عملکرد صادراتی تولیدات ورزشی جهت رسیدن به کلاس جهانی با تاکید بر توسعه منابع انسانی با به کارگیری مدل سازی تفسیری- ساختاری بود. پژوهش حاضر آمیخته و توسعه ای – کاربردی است. بر اساس رهیافت گلیزری و مصاحبه عمیق با 15 نفرخبرگان (بازاریابی ورزشی، اقتصادانان، مدیریت صنعتی) در محیط نرم افزارNVIVO10 عوامل اصلی مدل در قالب 92 کد باز، 13کد انتخابی و 5 کد نظری شناسایی شده و سپس با استفاده از فرآیند مدل سازی تفسیری- ساختاری در محیط نرم افزار MATLAB2014 سطح بندی و روابط درونی بین عوامل استخراج و در نهایت بر اساس تحلیل MICMAC قدرت هدایت و وابستگی دسته بندی شدند. نتایج نشان داد که عوامل مدل در 5 سطح قرار دارند و ایجاد انگیزه برای نیروی انسانی، اعتماد سازی، ارتباطات سازمانی، آموزش و مهارت نیروی انسانی در سطح پنجم مدل قرار گرفته و دارای بیشترین تأثیرگذاری بر توسعه منابع انسانی(سطح چهار)، کیفیت، نوآوری، انعطاف پذیری، کاهش هزینه، کاهش زمان، خدمات فروش و خدمات پس فروش (سطح سوم) ، تولید و خدمت در کلاس جهانی (سطح دوم)، صنعت ورزش در کلاس جهانی و توانمند سازی عملکرد صادراتی تولیدات ورزشی(سطح یک) بودند. در تحلیل MICMAC عوامل توسعه منابع انسانی (متغیرهای مستقل) که محرک و بر انگیزنده عوامل دیگربه شمار می روند. بر اساس نتایج تحقیق مدیران و بازاریابان ورزشی موفق، با اعمال مکانیزم ارتباطات موثر با افراد داخل و خارج سازمان، آموزش افراد توانمند، ایجاد انگیزه، اعتماد سازی می توانند موجب توسعه منابع انسانی در حد کلاس جهانی شوند.
Manuscript profile
Sociological Studies in Sport
,
Issue3,Year,
Summer
2023
هدف:هدف ازپژوهش حاضربررسی نقش میانجی محیط همسایگی درتأثیرحمایت وفعالیت بدنی والدین برفعالیت بدنی کودکان بود. روش شناسی:این تحقیق به روش توصیفی همبستگی ومبتنی برمدلسازی معادلات ساختاری بود.جامعۀ آماری این تحقیق راکلیۀ دانش آموزان دختروپسر9 تا 11ساله شهرتهران و والدین آنه More
هدف:هدف ازپژوهش حاضربررسی نقش میانجی محیط همسایگی درتأثیرحمایت وفعالیت بدنی والدین برفعالیت بدنی کودکان بود. روش شناسی:این تحقیق به روش توصیفی همبستگی ومبتنی برمدلسازی معادلات ساختاری بود.جامعۀ آماری این تحقیق راکلیۀ دانش آموزان دختروپسر9 تا 11ساله شهرتهران و والدین آنها تشکیل دادند،که تعداد آنها 299610 نفر بودکه براساس جدول مورگان تعداد 384 نفرانتخاب و تعداد 400پرسشنامه به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی توزیع شد.دراین تحقیق از پرسشنامه های فعالیت بدنی برای کودکان کوالسکی وهمکاران(1997)، حمایت والدین ازفعالیت بدنی کودکان بیتز وهمکاران (2006)، سطح فعالیت بدنی والدین کرایگ و همکاران (2003) ومحیط همسایگی سالیس و همکاران (2010) استفاده شد.روایی صوری ومحتوایی و سازه به روش تحلیل عاملی تاییدی و پایایی به روش ضریب آلفای کرونباخ و برای تجزیه وتحلیل داده ها از مدلسازی معادلات ساختاری با نسخۀ 2 نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد.یافته ها:نتایج نشان دادکه حمایت والدین(18.724=β=0.662، t)برفعالیت بدنی کودکان ،فعالیت بدنی والدین (12.235=β=0.486، t)برفعالیت بدنی کودکان ،حمایت والدین(12.139=β = 0.468، t)برمحیط همسایگی ،فعالیت بدنی والدین (13.673=β=0.572، t)برمحیط همسایگی و محیط همسایگی(29.026=β=0.766، t) بر فعالیت بدنی کودکان تأثیرمثبت ومعنی داری دارند.درنهایت ،نتایج به دست آمده ازآزمون سوبل وVAF نقش میانجی محیط همسایگی راتأئید و مدل تحقیق برازش مطلوب را نشان داد.نتیجه گیری :پیشنهاد میشود والدین و اعضای خانواده به منظور پررنگ تر شدن نقش شان درمشارکت کودکان درفعالیت بدنی، با حمایت خودازطریق تدارک برنامه های گروهی وحضور در پارکها و اماکن ورزشی محلی به ویژه برای شرکت دربرنامه های ورزشی و تفریحی به همراه کودکان نقش محیط همسایگی رادرافزایش فعالیت بدنی کودکان توسعه دهند.
Manuscript profile
Sport Sciences Quarterly
,
Issue4,Year,
Autumn
2022
هدف کلی تعیین تاثیر فعالیتبدنی والدین بر فعالیتبدنی کودکان: نقش میانجی ادراک کودکان از حمایت والدین بود. این تحقیق به روش توصیفی- پیمایشی و مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری بود جامعۀ آماری را کلیۀ دانش آموزان دختر و پسر9 تا 11ساله شهر تهران و والدین آنها تشکیل دادند More
هدف کلی تعیین تاثیر فعالیتبدنی والدین بر فعالیتبدنی کودکان: نقش میانجی ادراک کودکان از حمایت والدین بود. این تحقیق به روش توصیفی- پیمایشی و مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری بود جامعۀ آماری را کلیۀ دانش آموزان دختر و پسر9 تا 11ساله شهر تهران و والدین آنها تشکیل دادند که تعداد آنها 299610 نفر بود که براساس جدول مورگان تعداد 384 نفر انتخاب و تعداد 400 پرسشنامه به روش نمونهگیری خوشهای توزیع شد. در این تحقیق از پرسشنامههای فعالیت-بدنی برای کودکان کوالسکی و همکاران (1997)، ادراک کودکان از حمایت والدین ویلک و همکاران (2018)و سطح فعالیت بدنی والدین کرایگ و همکاران (2003)، استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از مدلسازی معادلات ساختاری با نرم افزار اسمارت پیالاس استفاده شد. نتایج نشان داد که فعالیتبدنی والدین (12/0=β، 19/1= t) بر فعالیتبدنی کودکان تاثیر معنیدار ندارد. درحالیکه، فعالیتبدنی والدین (23/0=β، 36/2= t) بر ادراک کودکان از حمایت والدین و ادراک کودکان از حمایت والدین (39/0=β، 51/4= t) بر فعالیتبدنی کودکان تاثیر مثبت معنیدار داشتند. در نهایت، نقش میانجی ادراک کودکان از حمایت والدین در تاثیر فعالیتبدنی والدین بر فعالیتبدنی کودکان تایید و مدل تحقیق برازش مطلوب را نشان داد.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications