• Home
  • علی حسن عزیزپوریان

    List of Articles علی حسن عزیزپوریان


  • Article

    1 - شناسایی و اولویت بندی مؤلفه های نظام آموزش کارآفرینی در هنرستان های فنی و حرفه ای.
    Educational Administration Research , Issue 2 , Year , Autumn 2019
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویت بندی مؤلفه های نظام آموزش کارآفرینی در هنرستان های فنی و حرفه ای انجام شده است. برای انجام این پژوهش از روش تحقیق ترکیبی با طرح اکتشافی( یکی از انواع طرح های تحقیق آمیخته) استفاده شده است. ابتدا با استفاده از مصاحبه با اساتید کارآفرینی More
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویت بندی مؤلفه های نظام آموزش کارآفرینی در هنرستان های فنی و حرفه ای انجام شده است. برای انجام این پژوهش از روش تحقیق ترکیبی با طرح اکتشافی( یکی از انواع طرح های تحقیق آمیخته) استفاده شده است. ابتدا با استفاده از مصاحبه با اساتید کارآفرینی و با تکنیک دلفی، شاخص های نظام آموزش کارآفرینی در هنرستان ها شناسایی و با استفاده از کدگذاری مؤلفه بندی شدند. روایی صوری، نسبت روایی محتوایی (CVR) و ضریب توافق پرسش نامه اولیه به دست آمد و برای اجرا در بخش کمی تدوین شد. پایایی آن مناسب بود. جامعه آماری پژوهش1- متخصصان کارآفرینی(مدرسین رشته کارآفرینی در دانشگاه های مختلف کشور) در بخش کیفی و 2- هنرآموزان هنرستان فنی و حرفه ای استان ایلام در بخش کمی بودند. در بخش کیفی به روش نمونه گیری هدفمند و در بخش کمی به روش خوشه ای طبقه ای نمونه گیری به عمل آمد. نتایج پژوهش با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی و اصلاح نتایج بخش کیفی، 9 مؤلفه نظام آموزش کارآفرینی در هنرستان های فنی و حرفه ای شناسایی که به ترتیب درصد واریانس و ارزش ویژه عبارتند از، آموزش کارآفرینی، ویژگی های روانشناختی هنرجویان، مشاوره تحصیلی و شغلی، سبک رهبری، مدیریت و سازماندهی هنرستان ها، ارتباط با صنعت و مهارت های تجاری و مدیریتی، محتوی، توسعه مهارت های کارآفرینی در فراگیران، فضا و تجهیزات آموزشی و شیوه آموزش. نتایج آزمون فرید من نشان داد که اولویت بندی مؤلفه ها تفاوت معناداری دارد. Manuscript profile

  • Article

    2 - مطالعه جامعه شناختی نقش مداخله گرایانه متغیر پذیرش اجتماعی در تاثیرگذاری رسانه‌ها بر گرایش زنان به زیبایی با عمل جراحی
    Quarterly Journal of Woman and Society , Issue 4 , Year , Winter 2014
    امروزه، جراحی­های زیبایی، به عنوان یکی از جراحی­های پرطرفدار در دنیا شناخته می‌شود. افرادی که به این جراحی­ها اقدام می‌کنند، لزوماً مشکل جسمی ندارند؛ بلکه اغلب به خاطر ملاک­های زیبایی قابل قبول در اجتماع که همانا پذیرش اجتماعی می‌باشد، دست به این اقدام م More
    امروزه، جراحی­های زیبایی، به عنوان یکی از جراحی­های پرطرفدار در دنیا شناخته می‌شود. افرادی که به این جراحی­ها اقدام می‌کنند، لزوماً مشکل جسمی ندارند؛ بلکه اغلب به خاطر ملاک­های زیبایی قابل قبول در اجتماع که همانا پذیرش اجتماعی می‌باشد، دست به این اقدام می‌زنند. بر این اساس، این تحقیق با هدف سنجش میزان گرایش زنان به زیبایی با عمل جراحی در نظر دارد به بررسی تاثیر عواملی چون پذیرش اجتماعی و رسانه‌ها بر این گونه جراحی­ها بپردازد. روش تحقیق، پیمایشی بوده و 385نفر به شیوه نمونه‌گیری طبقه‌ای­تصادفی متناسب انتخاب گشته‌اند. روش آماری مورد استفاده، شامل رگرسیون چند متغیره و تحلیل مسیر بوده و برای محاسبه ضرایب مسیر از برآوردهای روش ایموس[1] استفاده گردیده است. نتایج تحقیق نشان داد تاثیر متغیر پذیرش اجتماعی بر میزان گرایش زنان به زیبایی با عمل جراحی بیش­تر از متغیر رسانه‌ها بوده است. هم­چنین، متغیرهای یاد شده توانسته‌اند، 31 درصد تغییرات متغیر وابسته را تبیین نمایند.
      Manuscript profile