• Home
  • غلامرضا شهبازی

    List of Articles غلامرضا شهبازی


  • Article

    1 - شناسایی ابعاد مختلف تخلف برند در صنعت بانکداری ایران
    Journal of Interdisciplinary Studies in Marketing Management , Issue 8 , Year , Spring 2024
    هدف اصلی تحقیق حاضر کشف، شناسایی و تبیین عوامل علی، پیامدها، عوامل مداخله گر، شرایط زمینه ای، و مولفه های تخلف برند در صنعت بانکداری ایران می باشد. در راستای تحقق بخشیدن به هدف اکتشافی تحقیق، از یک رویکرد کیفی مبتنی بر روش نظریه داده بنیاد و بر اساس انجام مصاحبه های عمی More
    هدف اصلی تحقیق حاضر کشف، شناسایی و تبیین عوامل علی، پیامدها، عوامل مداخله گر، شرایط زمینه ای، و مولفه های تخلف برند در صنعت بانکداری ایران می باشد. در راستای تحقق بخشیدن به هدف اکتشافی تحقیق، از یک رویکرد کیفی مبتنی بر روش نظریه داده بنیاد و بر اساس انجام مصاحبه های عمیق بهره گرفته شده و از روش های نمونه گیری غیر احتمالی هدفمند و گلوله برفی استفاده به عمل آمده است. بر این اساس،21 مصاحبه عمیق با مطلع ترین افراد از جوانب مختلف صنعت بانکداری انجام گرفت. داده های بدست آمده از مصاحبه ها به دقت بررسی، و طی سه مرحله کد‌‌گذاری مورد تحلیل قرار گرفتند. پس از بررسی سطر به سطر مصاحبه های انجام شده با مشارکت کنندگان در تحقیق به کدگذاری، مفهوم پردازی و مقوله بندی داده های بدست آمده پرداخته شد. از داده های بدست آمده تعداد 21 کد باز برای پیشایندها، 57 کد باز برای پسایندها، 49 کد باز برای شرایط زمینه ای، 26 کد باز برای عوامل مداخله گر، و بالاخره 71 کد باز برای ابعاد و مولفه های تخلف برند در صنعت بانکداری ایران استخراج گردید. از آن‌جایی که نظام بانکداری یکی از مهم ترین حلقه های واسط سیستم اقتصادی کشورها به حساب می آید، رسیدن به درک کاملی از مفهوم تخلف برند در این صنعت و شناسایی پیشایندها، پسایندها و مولفه های آن حوزه تحقیقی بسیار گسترده و مهمی است که در این مقاله بدان پرداخته شده و نکات نظری و کاربردی مهمی نیز برای محققان و مدیران در برداشت. Manuscript profile

  • Article

    2 - تخلف برند و پیامدهای آن در صنعت بانکداری ایران
    Public Services Marketing , Issue 2 , Year , Spring 2024
    هدف عمده از انجام تحقیق حاضر، بررسی و شناسایی مولفه های تخلف برند و نیز پیامدهای آن در صنعت بانکداری ایران، همچنین آزمون و اعتبارسنجی مدل بدست آمده از آن بود. در این تحقیق در ابتدا اقدام به جمع آوری داده های کیفی از طریق انجام مصاحبه های عمیق و چهره به چهره شده و سپس در More
    هدف عمده از انجام تحقیق حاضر، بررسی و شناسایی مولفه های تخلف برند و نیز پیامدهای آن در صنعت بانکداری ایران، همچنین آزمون و اعتبارسنجی مدل بدست آمده از آن بود. در این تحقیق در ابتدا اقدام به جمع آوری داده های کیفی از طریق انجام مصاحبه های عمیق و چهره به چهره شده و سپس در مرحله بعدی به گردآوری اطلاعات کمی و آزمون فرضیه بدست آمده در بخش کیفی تحقیق پرداخته شده است؛ بر این اساس، در تحقیق حاضر از یک استراتژی تحقیق ترکیبی متوالی اکتشافی بهره برده شده است. سپس در فاز کیفی تحقیق حاضر، پنج مولفه اصلی تخلف برند در صنعت بانکداری ایران به صورت تخلفات کلان سازمانی، تخلف از اصول بانکداری بدون ربا، تخلفات مالی، تخلفات اداری و حرفه ای، و نیز تخلفات اخلاقی مورد شناسایی و تشخیص قرار گرفتند؛ در این مرحله همچنین، سه پیامد رفتاری، اقتصادی و اجتماعی به عنوان پیامدهای پدیده تخلف برند در صنعت بانکداری ایران مورد شناسایی قرار گرفتند. در فاز کمی تحقیق نیز فرضیه بدست آمده در بخش کیفی آن مورد آزمون قرار گرفته و به تایید رسید. نتایج بدست آمده در این تحقیق حاوی نکات نظری و کاربردی بسیار مهمی بود که به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است. Manuscript profile

  • Article

    3 - شناسایی مولفه های تخلف برند در صنعت بانکداری ایران
    New knowledge in marketing management , Issue 1 , Year , Spring 2024

    هدف اصلی تحقیق حاضر کشف، شناسایی و تبیین مولفه های تخلف برند در صنعت بانکداری ایران می باشد. در راستای تحقق بخشیدن به هدف اکتشافی تحقیق، از یک رویکرد کیفی بر اساس انجام مصاحبه های عمیق بهره گرفته شده و از روش های نمونه گیری غیر احتمالی هدفمند و گلوله برفی استفاده به More

    هدف اصلی تحقیق حاضر کشف، شناسایی و تبیین مولفه های تخلف برند در صنعت بانکداری ایران می باشد. در راستای تحقق بخشیدن به هدف اکتشافی تحقیق، از یک رویکرد کیفی بر اساس انجام مصاحبه های عمیق بهره گرفته شده و از روش های نمونه گیری غیر احتمالی هدفمند و گلوله برفی استفاده به عمل آمده است. بر این اساس،21 مصاحبه عمیق با مطلع ترین افراد از جوانب مختلف صنعت بانکداری انجام گرفت. داده های بدست آمده از مصاحبه ها به دقت بررسی شده، و طی سه مرحله کد¬¬گذاری مورد تحلیل قرار گرفتند. پس از بررسی سطر به سطر مصاحبه های انجام شده با مشارکت کنندگان در تحقیق به کدگذاری، مفهوم پردازی و مقوله بندی داده های بدست آمده پرداخته شد. از داده های بدست آمده تعداد 71 کد باز برای ابعاد و مولفه های تخلف برند در صنعت بانکداری ایران استخراج گردید. بدین ترتیب، از آن¬جایی که نظام بانکداری یکی از مهم ترین حلقه های واسط سیستم اقتصادی کشورها به حساب می آید، رسیدن به درک کاملی از مفهوم تخلف برند در این صنعت و شناسایی مولفه های آن حوزه تحقیقی بسیار گسترده و مهمی است که در این مقاله بدان پرداخته شده و نکات نظری و کاربردی مهمی نیز برای محققان و مدیران در برداشت.

    Manuscript profile