• Home
  • منیر میراحمدی

    List of Articles منیر میراحمدی


  • Article

    1 - طراحی و تدوین مدل بومی تبلیغات ویروسی برای خرده‌فروشی‌های اینترنتی با استفاده از روش داده بنیاد
    Jounal of Marketing Management , Issue 53 , Year , Winter 2021
    گسترش اینترنت در زندگی روزمره و توسعه آن در همه بخش‌های اجتماعی و اقتصادی و فرایندهای کسب‌وکار باعث شده است در دنیای امروز متأثر از انتشار ویروس کشنده کرونا، تغییرات اساسی در نظام اقتصادی و به تبع آن در بازاریابی و تبلیغات بازاریابی ایجاد شود؛ بنابراین این تحقیق تلاش می More
    گسترش اینترنت در زندگی روزمره و توسعه آن در همه بخش‌های اجتماعی و اقتصادی و فرایندهای کسب‌وکار باعث شده است در دنیای امروز متأثر از انتشار ویروس کشنده کرونا، تغییرات اساسی در نظام اقتصادی و به تبع آن در بازاریابی و تبلیغات بازاریابی ایجاد شود؛ بنابراین این تحقیق تلاش می‌کند با بررسی ویژگی‌های تبلیغات ویروسی به بسط دانش نظری در این زمینه کمک نماید و راهکارهایی جهت اجرای برنامه‌های تبلیغات ویروسی برای مدیران بازاریابی فراهم نماید؛ لذا هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل بومی تبلیغات ویروسی برای خرده‌فروشی‌های اینترنتی با روش داده بنیاد است. تحقیق حاضر به لحاظ هدف جزء تحقیقات کاربردی و از نظر روش جزء تحقیقات کیفی پیمایشی است. برای نمونه‌گیری از روش گلوله برفی استفاده شد که داده‌ها با استفاده از مصاحبه عمیق و با حضور 15 نفر از خبرگان و کارشناسان ارشد شرکت خرده‌فروشی اینترنتی دیجی کالا جمع‌آوری شد. نتایج تحلیل روش داده بنیاد، شش مقوله شناسایی شده؛ مقوله علی، مقوله اصلی، مقوله زمینه‌ای، مقوله مداخله‌گر یا محیطی، راهبردها و مقوله پیامدها را نشان می‌دهد. همچنین نتایج بخش کمی نشان می‌دهد که مدل پیشنهادی و ارائه شده در تحقیق دارای هفت شاخص شامل محتوای پیام، نحوه استفاده، ادراک حسی، اعتماد، برند سازی، سهولت استفاده و نگرش می‌باشد. Manuscript profile