• Home
  • سارا رستمی زاد

    List of Articles سارا رستمی زاد


  • Article

    1 - بررسی تفاوت تأثیر مشغولیت ذهنی با برند (مصرف محتوا و مشارکت در محتوا) در شبکه‌های اجتماعی بین نسل X و Y
    Jounal of Marketing Management , Issue 2 , Year , Summer 2021
    پژوهش حاضر به بررسی تفاوت تأثیر مشغولیت ذهنی با برند (مصرف محتوا و مشارکت در محتوا) در شبکه‌های اجتماعی بین نسل X و Y می‌پردازد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها، از نوع توصیفی، پیمایشی می‌باشد. گردآوری داده‌ها به دو صورت کتابخانه‌ای و روش میدان More
    پژوهش حاضر به بررسی تفاوت تأثیر مشغولیت ذهنی با برند (مصرف محتوا و مشارکت در محتوا) در شبکه‌های اجتماعی بین نسل X و Y می‌پردازد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها، از نوع توصیفی، پیمایشی می‌باشد. گردآوری داده‌ها به دو صورت کتابخانه‌ای و روش میدانی گردآوری شده و ابزار مورد استفاده، پرسش‌نامه استاندارد بوده است. پایایی پرسش‌نامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی و روایی آن نیز با استفاده از روایی همگرایی و روایی محتوا تأیید گردید. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران است که صفحه (پیج) شخصی اینستاگرام دارند. نمونه مورد مطالعه در این پژوهش با توجه به فرمول کوکران تعداد 400 نفر از بین دانشجویان محاسبه گردید که با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS و Minitab انجام شد و همه فرضیه‌ها در سطح اطمینان 95 درصد تأیید شدند. نتایج حاکی از آن است که، انگیزه وابستگی به برند، انگیزه تحقیق، انگیزه فرصت جستجو، انگیزه گفتگو، مشارکت در محتوا و قصد ارجاع تبلیغات کلامی الکترونیکی در نسل Y بالاتر از نسل X است. انگیزه سرگرمی و مصرف محتوا در نسل X بالاتر از نسل Y است. Manuscript profile