• Home
  • علی اکبر زهره وند

    List of Articles علی اکبر زهره وند


  • Article

    1 - ارتباط بازاریابی حسی با وفاداری مشتریان باشگاه‌های خصوصی ورزشی، نقش میانجی ارزش ادراک شده و وابستگی به مکان
    Jounal of Marketing Management , Issue 47 , Year , Summer 2020
    امروزه شیوه‌های نوین بازاریابی جایگزین شیوه‌های سنتی شده‌اند. در این بین بازاریابی حسی از شیوه‌های نوینی است که می‌تواند موجب ایجاد وفاداری در مشتریان شود. همچنین بازاریابی حسی در ایجاد وابستگی به مکان و ارزش ادراک شده تو سط مشتری نیز می‌تواند مؤثر واقه شود. هدف از انجا More
    امروزه شیوه‌های نوین بازاریابی جایگزین شیوه‌های سنتی شده‌اند. در این بین بازاریابی حسی از شیوه‌های نوینی است که می‌تواند موجب ایجاد وفاداری در مشتریان شود. همچنین بازاریابی حسی در ایجاد وابستگی به مکان و ارزش ادراک شده تو سط مشتری نیز می‌تواند مؤثر واقه شود. هدف از انجام این پژوهش بررسی اثر بازاریابی حسی بر وفاداری مشتریان باشگاه‌های خصوصی ورزشی با نقش میانجی وابستگی به مکان و ارزش ادراک شده بود. این پژوهش، به لحاظ هدف از نوع تحقیق‌های کاربردی و به لحاظ روش، توصیفی تحلیلی بود. برای جمع‌آوری اطلاعات از 4 پرسش‌نامه استاندارد و تطبیق داده شده: پرسش‌نامه بازاریابی حسی (حسینی و پورکیانی، 1394)، پرسش‌نامه وابستگی به مکان (صفاری‌نیا، 1390)، پرسش‌نامه ارزش ادراک شده (اگرت و اولاگا، 2008) و پرسش‌نامه وفاداری رفتاری و نگرشی (ماهونی، 2000) استفاده شد. جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه آقایان و بانوان (18 تا 65 سال) که در سال 1398 از باشگاه‌های خصوصی ورزشی شهر تهران استفاده نموده‌اند، می‌باشد، که به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای 10 باشگاه از نواحی پنج‌گانه شهر تهران (مرکزی، شمال، جنوب، غرب و شرق) انتخاب شد. با توجه به اینکه از تعداد افراد استفاده کننده از باشگاه‌های خصوصی شهر تهران در سال 98 آمار دقیقی وجود ندارد، جامعه آماری مورد نظر نامعلوم در نظر گرفته شد، از این‌رو حداقل تعداد نمونه برای جامعه نامعلوم با استفاده از فرمول کوکران 385 نفر محاسبه شد. روایی صوری و محتوایی از دیدگاه تعداد قابل اکتفایی از اساتید مدیریت ورزشی بررسی شد. پایایی ابزارها با استفاده از روش آلفای کرونباخ ارزیابی گردید، و در نهایت شاخص‌های برازش روایی سازه در مدل‌سازی معادلات ساختاری استفاده شدند. به طور کلی نتایج پژوهش نشان داد که بازاریابی حسی از طریق وابستگی به مکان و ارزش ادراک شده می‌تواند در وفاداری رفتاری و نگرشی مشتریان باشگاه‌های خصوصی آمادگی جسمانی مؤثر واقعه شود. Manuscript profile