• Home
  • Zeinabolsadat Tabatabaei Yeganeh

    List of Articles Zeinabolsadat Tabatabaei Yeganeh


  • Article

    1 - بررسی تاثیرات تجربه برند، تصویر برند و اعتماد برند بر دلبستگی برند و قصد خرید (مورد مطالعه : مصرف کنندگان گوشی های آیفون در ایران)
    Journal of Interdisciplinary Studies in Marketing Management , Issue 2 , Year , Autumn 2022
    داشتن برند معتبر امروزه به موضوعی راهبردی و ضرورتی انکارناپذیر در حوزه ی توسعه ی رقابت در بازار تبدیل شده است. محققان بازاریابی در جست و جوی درک این موضوع بوده اند که مصرف کنندگان چگونه برند ها را ارزیابی می کنندو به شیوه های برند سازی واکنش نشان می دهند. کنترل و هدایت More
    داشتن برند معتبر امروزه به موضوعی راهبردی و ضرورتی انکارناپذیر در حوزه ی توسعه ی رقابت در بازار تبدیل شده است. محققان بازاریابی در جست و جوی درک این موضوع بوده اند که مصرف کنندگان چگونه برند ها را ارزیابی می کنندو به شیوه های برند سازی واکنش نشان می دهند. کنترل و هدایت رفتار مصرف کنندگان و ترغیب آنان به بروز رفتارهای خرید، آرزوی مدیران کسب و کار و برندهاست. هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیرات تجربه برند، تصویر برند و اعتماد برند بر دلبستگی برند و قصد خرید می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه مشتریان فروشگاه های اپل استور غرب تهران می باشد. با توجه به اینکه تعداد مشتریان نامحدود در نظر گرفته می شود؛ براساس فرمول کوکران برای تعداد نامحدود؛ تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شده است. روش پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی با رویکرد کاربردی می باشد. روش گردآوری اطلاعات از روشهای کتابخانه ای و میدانی است. روش آزمون فرضیه های تحقیق از طریق آزمون تحلیل عاملی و معادلات ساختاری می باشد. نتایج تحقیق نشان داد تصویر برند بر قصد خرید مشتریان و اعتماد مشتریان تأثیر مستقیم و معناداری دارد. همچنین تجربه برند بر تصویر برند، اعتماد برند و وابستگی مشتریان به برند تأثیر مستقیم معناداری دارد. در نهایت اعتماد برند منجر به افزایش وابستگی مشتریان به برند می شود و وابستگی مشتریان به برند نیز موجب افزایش قصد خرید مشتریان می گردد. Manuscript profile