Journal of Innovation and Creativity in Human Science
,
Issue5,Year,
Winter
2021
زمینه: خلاقیت موهبتی است که در تمام انسانها بالقوه موجود است اما بروزوگسترش آن مستلزم شرایط مناسب است. تحقیقات انجام شده در زمینه خلاقیت با آموزش نشان میدهد خلاقیت را میتوان به کودکان و نوجوانان آموزش داد. از این رو کشورهایی که از آموزش و پروش پویایی برخودارند More
زمینه: خلاقیت موهبتی است که در تمام انسانها بالقوه موجود است اما بروزوگسترش آن مستلزم شرایط مناسب است. تحقیقات انجام شده در زمینه خلاقیت با آموزش نشان میدهد خلاقیت را میتوان به کودکان و نوجوانان آموزش داد. از این رو کشورهایی که از آموزش و پروش پویایی برخودارند پرورش خلاقیت را به عنوان یکی از مهمترین هدفها مورد توجه قرار میدهند. هدف: هدف این پژوهش طراحی و اعتبارسنجی "چهارچوب درس بازیهای رایانهای"به منظورپرورش خلاقیت دانشآموزان پایه ششم است. روش پژوهش: رویکرد محقق حسب ماهیت تحقیق در این مطالعه آمیخته است. وبه لحاظ هدف محقق در این تحقیق از نوع کاربردی میباشد و محقق در انجام آن از تحقیق زمینهای بهره میگیرد. جامعه اماری تحقیق پیش رو عبارتند از برنامه ریزان درسی، روانشناسان تربیتی، و معلمان پایه ششم و متخصصان بازیهای رایانهای که با بنیاد ملی بازیهای رایانهای همکاری داشتند. حجم نمونه گرفته شده در این تحقیق بر اساس جدول مورگان انتخاب شده است. شیوه جمع اوری دادها با توجه به موضوع تحقیق با مصاحبه با صاحبنظران و افراد متخصص در این حوزه انجام شده است. پرسشنامهای که بر اساس آن چهارچوب درس بازیهای رایانهای مورد ارزیابی متخصصان ذیربط قرار میگیرد دارای 34گویه است که توسط محقق طراحی شده است. برای تجزیه و تحلیل دادهای فراهم شده از روش امار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. یافتههای بحث و نتیجهگیری: عمدهترین یافته به دست امده نشان میدهد. طراحی چهارچوب درس بازیهای رایانهای مبتنی بر برنامه درسی تابا باعث افزایش عناصر سیالیت، انعطافپذیری، اصالت و بسط که از عناصر مهم خلاقیت گیلفورد هستند در دانشآموزان پایه ششم میشود.
Manuscript profile
Journal of Development & Evolution Mnagement
,
Issue1,Year,
Summer
2023
ایرانیان قصد بالایی برای کارآفرینی دارند، اما کمبود نسبی دید فرصت گرایانه سبب شده ایران از لحاظ اقدام به فعالیتهای کارآفرینی رتبه مناسبی نداشته باشد. بسیاری از پژوهشگران حوزه کارآفرینی، مرحله بهرهبرداری از فرصت را گام اولیه در راهاندازی کسب و کارها میدانند. در صورتی More
ایرانیان قصد بالایی برای کارآفرینی دارند، اما کمبود نسبی دید فرصت گرایانه سبب شده ایران از لحاظ اقدام به فعالیتهای کارآفرینی رتبه مناسبی نداشته باشد. بسیاری از پژوهشگران حوزه کارآفرینی، مرحله بهرهبرداری از فرصت را گام اولیه در راهاندازی کسب و کارها میدانند. در صورتی که کارآفرینان موفق به شناسایی فرصتهای کسب و کار شوند، به احتمال زیاد موفق به ایجاد و رشد کسب و کارها خواهند شد. از سویی توسعه فضای مجازی و شبکههای اجتماعی باعث سهولت در شناسایی و بهرهبرداری از فرصتهای کارآفرینی شده است. هدف از این پژوهش، ارائه مدلی برای بهرهبرداری از فرصتهای کارآفرینی سازمانی با استفاده از شبکههای اجتماعی میباشد. روش تحقیق پژوهش حاضر، کیفی میباشد و از نظریه داده بنیاد برای دستیابی به هدف پژوهش استفاده شده است. بدین صورت که پس از بررسی و مصاحبه با 10 کسب و کار فعال در شبکههای مجازی، که به وسیله نمونه گیری هدفمند انتخاب شده بودند، متن مصاحبهها به وسیله کدگذاری در قالب کدهای باز، محوری و انتخابی، دسته بندی شدهاند و در نهایت 50 کد باز در قالب 15 کد محوری دسته بندی شدهاند. ابعاد بهرهبرداری از فرصتهای کسب و کار با استفاده از شبکههای اجتماعی در 6 مقوله یا کد انتخابی شامل شرایط عللی، مقوله اصلی، راهبردها، زمینهها، شرایط محیطی و پیامدها، دسته بندی شدهاند. و مدل نهایی پژوهش از مصاحبهها، استخراج گردید.
Manuscript profile
با ظهور اقتصاد دانش بنیان، سرمایه انسانی به عنوان مهمترین مزیت رقابتی پایدار و منحصر به فرد برای سازمانها در محیطهای متلاطم امروزی شناخته شده است، بنابراین، امروزه توجه به دانش و مهارت منابع انسانی و توانمندسازی این سرمایههای بیبدیل در سازمانها بسیار ضروری و غیرقا More
با ظهور اقتصاد دانش بنیان، سرمایه انسانی به عنوان مهمترین مزیت رقابتی پایدار و منحصر به فرد برای سازمانها در محیطهای متلاطم امروزی شناخته شده است، بنابراین، امروزه توجه به دانش و مهارت منابع انسانی و توانمندسازی این سرمایههای بیبدیل در سازمانها بسیار ضروری و غیرقابل انکار است. هدف از انجام این پژوهش طراحی الگوی راهبردی توانمندسازی سرمایههای انسانی با استفاده از تکنیک مدلسازی ساختاری تفسیری است. با بررسیهای صورت گرفته از مرور ادبیات پژوهش به روش تطبیقی، دو دسته عوامل توانمندسازی در صنایع کوچک استان کهگیلویه و بویر احمد مورد شناسایی قرار گرفت. در ادامه پس از مشخص شدن سطوح هر کدام از عوامل و همچنین با در نظر گرفتن ماتریس در دسترس پذیری نهایی، مدل نهایی ساختار تفسیری ترسیم گردید. نتایج نشان داد به ترتیب متغیرهای آموزش و بهسازی، تسهیم کارکنان در اطلاعات و دسترسی به اطلاعات، غنای شغلی، دسترسی به منابع و تجهیزات، نظارت و کنترل، بازخورد، تسهیلات رفاهی، جایگزینی هولوکراسی، مدیریت دانش، مدیریت حقوق و دستمزد، مدیریت مشارکتی، شفافسازی اهداف در حوزه عوامل ساختاری توانمندسازی مستقلترین و پرنفوذترین عوامل هستند.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications