• Home
  • سید محمود هاشمی

    List of Articles سید محمود هاشمی


  • Article

    1 - الگوی راهبردی توسعه ارتباطات شبکه ای جهت جذب مشتری در صنعت بانکداری با رویکرد جهادی
    Future study Management , Issue 125 , Year , Autumn 2021
    این پژوهش با هدف ارائه الگوی راهبردی توسعه ارتباطات شبکه ای جهت جذب مشتری در صنعت بانکداری با رویکرد جهادی است. این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق بنیادی می‌باشد زیرا تحقیقاتی بنیادی به ساخت مدل نظری جهت تبیین پدیده ها می پردازند . جامعه آماری شامل کلیه عوامل بین دست اندر کا More
    این پژوهش با هدف ارائه الگوی راهبردی توسعه ارتباطات شبکه ای جهت جذب مشتری در صنعت بانکداری با رویکرد جهادی است. این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق بنیادی می‌باشد زیرا تحقیقاتی بنیادی به ساخت مدل نظری جهت تبیین پدیده ها می پردازند . جامعه آماری شامل کلیه عوامل بین دست اندر کاران سیستم بانکی شامل مدیران و کارشناسان حوزه سیستم بانکی که به طریق روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای وطبق جدول مورگان 384 نفر انتخاب شد. داده های با استفاده از نرم افزار Smartpls2 با اعمال آزمونهای آماری مناسب، با توجه به فرضیه های تحقیق، تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها نشان داد که مدیریت جهادی در ارتباطات شبکه ای جهت جذب مشتری در صنعت بانکداری موثراست.یافته های بدست آمده حاکی از این است که احساس مسئولیت، جهاد کاری، وجدان کاری ،رعایت تقوااز مولفه های مدیریت جهادی بر ارتباطات شبکه ای کارکنان جهت جذب مشتری تاثیر مثبت و معنی‌داری دارد. همچنین ، اعتماد به بانک به عنوان مهمترین و اثرگذارترین عامل در جذب و نگهداری مشتریان نمونه بوده است. پیشنهاد می شود که مدیران بر اساس تخصص، لیاقت، تعهد، سابقه و علاقه به کارگرفته شوند.مدیران بانکی برای افزایش کارآئی و اثربخشی دراداره بانکها ازتوان رهبری کارکنان استفاده نمایند. همچنین با برگزاری کلاسهای آموزشی، جزوات آموزشی و سرمایه گذاریهای مرتبط در این زمینه به ارتقای سطح رویکرد جهادی آنان پرداخت و در نتیجه از این مجرا جذب مشتریان را در سطح شعب افزایش داد. Manuscript profile

  • Article

    2 - طراحی و تبیین الگوی تبلیغات اثربخش مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی در صنعت کسب و کارهای آموزشی
    Future study Management , Issue 2 , Year , Summer 2024
    این پژوهش با هدف طراحی و تبیین الگوی اثربخشی تبلیغات مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی کسب و کارهای خدمات آموزشی به انجام رسید. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ رویکرد، اکتشافی، و از لحاظ نحوه تجزیه و تحلیل داده‌ها، آمیخته می‌باشد. در فاز کیفی تحقیق و به منظو More
    این پژوهش با هدف طراحی و تبیین الگوی اثربخشی تبلیغات مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی کسب و کارهای خدمات آموزشی به انجام رسید. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ رویکرد، اکتشافی، و از لحاظ نحوه تجزیه و تحلیل داده‌ها، آمیخته می‌باشد. در فاز کیفی تحقیق و به منظور طراحی مدل بر اساس متدولوژی تئوری داده بنیاد، گروهی از خبرگان شامل مدیران ارشد مؤسسات آموزشی بخش خصوصی، اساتید و مشاورین بازاریابی آشنا به صنعت خدمات آموزشی بخش خصوصی انتخاب شدند و مورد مصاحبه عمیق قرار گرفتند. در فاز کیفی تحقیق، بدلیل اینکه از روش تئوری داده بنیاد استفاده گردید، ابزار اصلی جمع آوری داده ها مصاحبه‌های عمیق و غیرساختار یافته با خبرگان بود. در فاز کمّی تحقیق نیز، ابزار اصلی جمع آوری داده ها، پرسشنامه‌ای بسته و محقق ساز مشتمل بر 42 گویه بود که بر اساس مدل مفهومی اولیه طراحی گردید. در تحقیق حاضر، بمنظور بررسی اعتبار پرسشنامه ها، از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. به منظور سنجش روایی نیز با توجه به اینکه متغیرهای پژوهش از چند مؤلفه تشکیل شده‌اند، از آزمون تحلیل عاملی تاییدی بهره گرفته شده است. در فاز کمّی تحقیق، جهت انجام تجزیه و تحلیل های توصیفی و استنباطی، از نرم‌افزارهای SPSS، Lisrel و smartPLS استفاده شد. سرانجام، نتایج تحقیق منجر به طراحی الگوی اثربخشی تبلیغات مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی کسب و کارهای خدمات آموزشی (بر اساس ساختار مدل پارادایمی) شد و روابط فرضی مدل در یک جامعه وسیع مورد آزمون و تأیید قرار گرفتند. Manuscript profile