• Home
  • حسین عادل

    List of Articles حسین عادل


  • Article

    1 - شناسایی نقش مؤثر میانجی گرایش اعتماد و جنسیت مصرف‌کننده در قصد خرید مجدد و بازاریابی آنلاین با رویکرد آینده‌نگاری (مطالعه موردی: مجتمع سینا اسکان غرب)
    Jounal of Marketing Management , Issue 40 , Year , Autumn 2019
    زمینه: در دنیای امروزی کسب و کارهای آنلاین نیاز به تعریف استراتژی‌های بازبینی برای انتظار مصرف‌کنندگان و اعتماد آن‌ها دارند. جدی‌ترین خطر برای اقتصادهای میانبر نسخه برداری بدون هیچگونه رویکرد انتقادی است. هدف: این پژوهش به نقش اعتماد و جنسیت در خرید آنلاین با رویکرد آین More
    زمینه: در دنیای امروزی کسب و کارهای آنلاین نیاز به تعریف استراتژی‌های بازبینی برای انتظار مصرف‌کنندگان و اعتماد آن‌ها دارند. جدی‌ترین خطر برای اقتصادهای میانبر نسخه برداری بدون هیچگونه رویکرد انتقادی است. هدف: این پژوهش به نقش اعتماد و جنسیت در خرید آنلاین با رویکرد آینده پژوهی می‌پردازد. روش‌ها: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر گردآوری اطلاعات توصیفی-پیمایشی، روش تحقیق میدانی و با پرسشنامه داده‌ها جمع‌آوری شد. جامعه آماری ساکنین مجتمع سینا، روش نمونه‌گیری تصادفی احتمالی از نوع طبقه‌ای نسبی با حجم 306 پرسشنامه که پایایی از طریق آلفای کرونباخ و روایی توسط اساتید محترم، خبرگان و متخصصین حوزه آماری تأیید و پردازش داده‌ها از طریق نرم‌افزار SPSS انجام شده است. یافته‌ها: ضریب همبستگی اسپیرمن جنسیت و تداوم اعتماد بر رضایت و قصد خرید مجدد 0/731، آینده‌نگاری، مزایای درک‌شده، تداوم اعتماد، ریسک درک‌شده و رضایت بر قصد خرید مجدد 0/705، 0/636، 0/639، 0/461- و 0/817 می‌باشد به طوری که همه در سطح معنی‌داری کمتر از 0/05 می‌باشند؛ فرضیات مربوطه مورد تأیید واقع شده‌اند. تنها ضریب همبستگی اسپیرمن جنسیت بر قصد خرید مجدد 0/193 و سطح معنی‌داری 0/083 نشان داد که این فرضیه مورد تأیید واقع نمی‌شود.نتیجه‌گیری: برای افزایش سهم خود در بازارهای بین‌المللی و داخلی باید با پویشی مداوم نیازهای اجتماعی و انتظارات مشتری را شناسایی و با بسط چشم‌انداز راهبردی منطبق با افزایش اعتماد، مزایای درک‌شده و کاهش ریسک درک‌شده می‌توان رضایت و قصد خرید مجدد را افزایش داد. Manuscript profile