• Home
  • وحیده ابراهیمی خراجو

    List of Articles وحیده ابراهیمی خراجو


  • Article

    1 - نقش زنان تأثیرگذار ایرانی از بابت خیانت، خونسردی و اهداف برندها در رسانه‌های اجتماعی
    Woman Cultural Psychology , Issue 51 , Year , Spring 2022
    هدف پژوهش حاضر بررسی نقش زنان تأثیرگذار ایرانی از بابت خیانت، خونسردی و اهداف برندها در رسانه‌های اجتماعی بود. جامعه پژوهش شامل کلیه زنان تأثیرگذار ایرانی رسانه‌های اجتماعی است. نمونه پژوهش زنان تأثیرگذار فعال در رسانه اجتماعی اینستاگرام بود. طرح پژوهش توصیفی-تحلیلی است More
    هدف پژوهش حاضر بررسی نقش زنان تأثیرگذار ایرانی از بابت خیانت، خونسردی و اهداف برندها در رسانه‌های اجتماعی بود. جامعه پژوهش شامل کلیه زنان تأثیرگذار ایرانی رسانه‌های اجتماعی است. نمونه پژوهش زنان تأثیرگذار فعال در رسانه اجتماعی اینستاگرام بود. طرح پژوهش توصیفی-تحلیلی است. برای گردآوری داده‌ها از روش کتابخانه‌ای استفاده شد. پس از مطالعه و بررسی یافته‌ها، نتایج حاکی از آن بود که زنان تأثیرگذار در رسانه‌های اجتماعی، تأثیری مثبت بر مخاطبان صفحات‌شان مخصوصاً دختران جوان می‌گذارند. آن‌ها به عنوان افرادی مطلوب و متخصص شناخته می‌شوند. هم‌چنین خونسردی و خیانت زنان تأثیرگذار بر روابط فرااجتماعی، نگرش و اعتماد به برند تاثیر دارد. خیانت زنان تأثیرگذار باعث ایجاد نگرش منفی نسبت به برند می‌گردد. بدین ترتیب آنان لازم می‌دانند تا در شبکه‌های اجتماعی گوناگون حضور داشته باشند. فرهنگ و ادبیات کاربران هر شبکه را بشناسند و با توجه به آن محتوا تولید کنند و رابطه‌ای دوستانه با مخاطب بسازند. همین‌طور تأثیرگذاران زن خونسرد با جذابیت ظاهری که دارند توان اثرگذاری بیشتری بر ادراکات مصرف‌کنندگان داشته و می‌توانند نگرش مثبتی را در دنبال‌کنندگان نسبت به برند ایجاد کنند. زنان تاثیر گذار سعی می‌کنند تا با بهبود سطح اطلاعات خود بتوانند تکنیک‌ها و فنون معتبر و مرتبط را برای تبلیغات برند خود به کار گیرند. و نهایتا در دنبال‌کنندگان ازخود ذهنیتی ایجاد می‌کنند تا آنان را با خصوصیاتی چون با اصالت، پرانرژی، جذاب، خارق‌العاده، موقعیت بالا و محبوب بشناسند. Manuscript profile

  • Article

    2 - نقش عناصرآمیخته بازاریابی صورتی در تصمیم خرید لوازم آرایشی زنان
    Woman Cultural Psychology , Issue 54 , Year , Winter 2022
    هدف پژوهش حاضر بررسی نقش عناصرآمیخته بازاریابی صورتی در تصمیم خرید لوازم آرایشی زنان بود. جامعه پژوهش شامل کلیه زنان ایرانی خریدکننده لوازم آرایشی است. نمونه پژوهش مشتریان زن فروشگاه‌های مجازی لوازم آرایشی بود. روش پژوهش توصیفی – تحلیلی است. برای گردآوری داده‌ها ا More
    هدف پژوهش حاضر بررسی نقش عناصرآمیخته بازاریابی صورتی در تصمیم خرید لوازم آرایشی زنان بود. جامعه پژوهش شامل کلیه زنان ایرانی خریدکننده لوازم آرایشی است. نمونه پژوهش مشتریان زن فروشگاه‌های مجازی لوازم آرایشی بود. روش پژوهش توصیفی – تحلیلی است. برای گردآوری داده‌ها از روش کتابخانه‌ای استفاده شد. پس از مطالعه و بررسی یافته‌ها نتایج حاکی از آن بود که، بازاریابی صورتی فعالیتی است که برای زنان یا از سوی زنان انجام می‌شود. و شامل گروهی از فعالیت‌ها به نام عناصر آمیخته بازاریابی است که با توجه به نیازها، خواسته‌ها و روان زنان برای تأثیرگذاری بر نگرش‌ها و رفتارهای زنان فرموله می‌شود. بازاریابی صورتی برای سازمان‌هایی که از آن استفاده می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا در تصمیم‌گیری‌های خرید زنان که قشر عظیمی از خریداران را تشکیل می‌دهد تاثیر دارد. بازاریابی صورتی تنها به زنان به عنوان مشتری محدود نمی‌شود، بلکه به آنان به عنوان یک بازاریاب، زمانی که بر تصمیمات خرید مشتریان، تأثیر می‌گذارند هم مربوط است. بازاریابی صورتی به استفاده از رنگ صورتی در محصولات محدود نمی‌شود، بلکه شامل هر محصولی است که برای زنان ارسال می‌شود و می‌تواند هر رنگ دیگری را داشته باشد. هم‌چنین یکی از اساسی‌ترین اجزای آمیخته بازاریابی صورتی که بر تصمیمات خرید زنان تأثیر می‌گذارد، کانال‌ها و سایت‌های توزیع مستقیم، غیر مستقیم و الکترونیکی است. تبلیغات هم بر زنان تأثیر می‌گذارد چون در تبلیغات صورتی بر جنبه عاطفی و احساسات زنان توجه می‌شود. قیمت صورتی و توزیع صورتی محصولات در زمان و مکان مناسب از جمله عناصر تاثیر گذار در زنان است. Manuscript profile

  • Article

    3 - بررسی بانکداری اجتماعی در دنیا برای صنایع کوچک و ارائه راه‌حل چگونگی تعمیم آن در اردبیل
    Financial Economics , Issue 2 , Year , Autumn 2022
    در صنعت بانکداری طیف متنوعی از فعالیت‌ها تحت عنوان اقدامات بانکداری اجتماعی معرفی شده است؛ بانک‌های اجتماعی تلاش می‌کنند در فعالیت‌هایی سرمایه گذاری کنند که موجب بهبود شرایط کل جامعه می‌گردد. سرمایه‌گذاری‌های باثبات و روش‌های وام دهی؛ از جمله مواردی هستند که این بانک‌ها More
    در صنعت بانکداری طیف متنوعی از فعالیت‌ها تحت عنوان اقدامات بانکداری اجتماعی معرفی شده است؛ بانک‌های اجتماعی تلاش می‌کنند در فعالیت‌هایی سرمایه گذاری کنند که موجب بهبود شرایط کل جامعه می‌گردد. سرمایه‌گذاری‌های باثبات و روش‌های وام دهی؛ از جمله مواردی هستند که این بانک‌ها به کار می‌گیرند تا کیفیت زندگی اجتماعی را افزایش داده و در تأمین مالی برای صنایع کوچک نقش مهمی را ایفا نمایند. اگر چه طی سالیان اخیر بانک‌ها در این زمینه مشارکت کرده‌اند؛ اما بانکداری اجتماعی رویکردی نوین در رشد صنایع کوچک می‌باشد. بنابراین مطالعه حاضر در پی بررسی بانکداری اجتماعی در دنیا برای صنایع کوچک و ارائه راه حل چگونگی تعمیم آن در استان اردبیل می‌باشد. این مطالعه از لحاظ جهت‌گیری، در دسته پژوهش‌های کاربردی و از لحاظ ماهیت نیز، در گروه پژوهش‌های اکتشافی قرار می‌گیرد. همچنین به لحاظ قطعیت داده‌ها، کیفی به شمار می‌رود. روش نمونه گیری روش قضاوتی و هدفمند است. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه خبرگان و صاحب‌نظران حوزه بانکداری است که در این میان 20 مصاحبه انجام و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. نتایج به کمک نرم افزار مکس کیودا (MAXQDA) تحلیل شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها با تحلیل تم انجام شده و پس از تجزیه و تحلیل مصاحبه‌ها و کدگذاری باز و محوری متن مصاحبه‌ها، چهار بعد از ابعاد بانکداری اجتماعی شناسایی شدند که عبارتند از (تأمین مالی، محیط زیست، مشتریان و جامعه) می‌باشد. و نهایتا با بررسی‌های ادبیات پژوهشی و ارائه راهکارهای موفق بانکداری اجتماعی در دنیا؛ راهکارهای متناسب با شرایط محیط کسب و کار استان اردبیل برای صنایع کوچک واقع در شهرکها و نواحی صنعتی این استان داده شد و پیشنهاداتی در این خصوص به بانک‌ها در جهت تأمین مالی این صنایع ارائه گردید. Manuscript profile