• Home
  • حمید آزادی ریکنده

    List of Articles حمید آزادی ریکنده


  • Article

    1 - ارائه مدل حکمرانی دیجیتال در صنعت بانکداری ایران
    Journal of Interdisciplinary Studies in Marketing Management , Issue 9 , Year , Summer 2024

    هدف این پژوهش ارائه ارائه مدل حکمرانی دیجیتال درصنعت بانکداری ایران با تأکید بر بانک توسعه تعاون است. تحقیق حاضر به لحاظ هدف، کاربردی، به لحاظ روش گردآوری داده ها، اکتشافی و به لحاظ ماهیت داده‌ها، کیفی و کمی (آمیخته) است. روش گردآوری داده‌ها و تحلیل در بخش More

    هدف این پژوهش ارائه ارائه مدل حکمرانی دیجیتال درصنعت بانکداری ایران با تأکید بر بانک توسعه تعاون است. تحقیق حاضر به لحاظ هدف، کاربردی، به لحاظ روش گردآوری داده ها، اکتشافی و به لحاظ ماهیت داده‌ها، کیفی و کمی (آمیخته) است. روش گردآوری داده‌ها و تحلیل در بخش کیفی، از نوع مصاحبه و جهت تحلیل از روش تحلیل تم(مضمون)، استفاده گردید و در بخش کمی، پرسشنامه و مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی (PLS) است. جامعه پژوهش حاضر را کارشناسان و صاحب‌نظران مرتبط با مبحث تحقیق در شعب بانک توسعه تعاون و همچنین اساتید بازاریابی در دانشگاه، تشکیل دادند. دراین تحقیق و در بخش کیفی با استفاده از روش نمونه-گیری گلوله برفی، از نظرات 28 نفرخبره استفاده شد. در بخش آماری تحقیق و بر اساس روش نمونه‌گیری در دسترس و فورمول کوکران، ازنظرات 225 نفر از کارشناسان مرتبط با مبحث تحقیق، استفاده گردید. فرایند تجزیه و تحلیل داده‌ها در دو مرحله انجام شدکه شامل شناسایی ابعاد و مولفه های سیستم از طریق مصاحبه و تحلیل تم؛ اعتبارسنجی مدل تحقیق از طریق پرسشنامه و روش مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی(PLS) است. نتایج نشان داد، مدل حکمرانی دیجیتال درصنعت بانکداری اکشور با تأکید بر بانک توسعه تعاون دارای الزامات سه گانة قانونی وحقوقی(قوانین و سیاست‌های کلیدی)؛ زیرساخت تحول دیجیتال (امنیت دیجیتال) و حکمرانی استراتژیک (بهبود تجربه مشتری) می‌باشد. تحقق حکمرانی دیجیتال در نظام بانکداری کشور سه پیامد مهم آینده نگری راهبردی، توسعه نظام بانکداری چند بعدی و تحقق هرچه بیشتر نوآوری را به همراه خواهد داشت.

    Manuscript profile