Journal of Cultural Management
,
Issue22,Year,
Summer
2013
مقدمه و هدف پژوهش: در دو دهه اخیر موضوع بی ثباتی مدیران همواره به عنوان یکی از موضوعات قابل بحثدر نظام اداری ایران مطرح بوده است. این مقاله رابطه میان ثبات شغلی مدیران و میزان کارایی سازمان های خود رادر یکی از بانک های دولتی استان گیلان مورد مطالعه قرار داده است که می ت More
مقدمه و هدف پژوهش: در دو دهه اخیر موضوع بی ثباتی مدیران همواره به عنوان یکی از موضوعات قابل بحثدر نظام اداری ایران مطرح بوده است. این مقاله رابطه میان ثبات شغلی مدیران و میزان کارایی سازمان های خود رادر یکی از بانک های دولتی استان گیلان مورد مطالعه قرار داده است که می تواند حداقل تعمیم پذیری سراسری درمورد بانک ها را نشان دهدروش پژوهش: این پژوهش از نوع توصیفی بوده و حجم نمونه در آن شامل 01 شعبه و 851 کارمند می باشد.شعب به نسبت جامعه ی آماری مورد مطالعه به صورت نمونه گیری خوشه ای انتخاب و در هر واحد کارمندان بهصورت تصادفی به پرسش نامه ها پاسخ داده اند.یافته ها: یافته های این تحقیق نشان می دهد که در سازمان های اداری ایران ثبات مدیران در مجموع آثار مثبتی برفرایند های کاری داشته است به نحوی که بین ثبات مدیریت و کارایی بیش تر کارکنان، افزایش ارتباطات انسانیمدیر با کارکنان، تسلط بیش تر وی بر ابعاد مختلف وظایف مدیر، استفاده بهینه از امکانات موجود و شناختمشکلات اخلاقی و رفتاری کارکنان و کوشش در جهت رفع مشکلات رابطه معناداری وجود دارد.نتیجه گیری: با توجه به سیاست رایج تعویض مدیران در سازمان مورد مطالعه، به نظر می رسد که این روند می توانددر کاهش کارایی سازمان نقش مؤثری ایفا کند.
Manuscript profile
Journal of Cultural Management
,
Issue2,Year,
Autumn
2013
مقدمه و هدف پژوهش: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان جذب دانشجویان مدیریت فرهنگی در مشاغل مدیریت فرهنگی کشور و سیاستگذاری مناسب در این زمینه به تفحص پرداخته و راهبردهای اساسی را برای سیاستگذاری موثر مدیریتی از الزامات و هدف این تحقیق ذکر میکند. بررسی وضعیت بهکارگیری و ج More
مقدمه و هدف پژوهش: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان جذب دانشجویان مدیریت فرهنگی در مشاغل مدیریت فرهنگی کشور و سیاستگذاری مناسب در این زمینه به تفحص پرداخته و راهبردهای اساسی را برای سیاستگذاری موثر مدیریتی از الزامات و هدف این تحقیق ذکر میکند. بررسی وضعیت بهکارگیری و جذب دانشجویان مدیریت فرهنگی در مشاغل مدیریتی و فرهنگی کشور و ارائه راهبردهایی برای ارتقای آن از اهداف کاربردی پژوهش حاضر خواهد بود.
روش پژوهش: این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت مطالعهای توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری دانشجویان و فارغالتحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران در رشته مدیریت و برنامهریزی فرهنگی است.
یافتهها: یافتههای پژوهش نشان میدهد که 4/48 درصد از شاغلین اعلام کرده اند؛ رشته تحصیلی مدیریت فرهنگی در سازمان محل اشتغال آنها در ردیف مشاغل شغلی و استخدامی قرار دارد و در مقابل 6/51 درصد در پاسخ به این سؤال پاسخ منفی داده اند. سطح دانشی با 4/72 دارای بالاترین میانگین و شیوه های آموزشی با 1/53 درصد پایینترین میانگین در شاخصهای جذب دانشجویان به مشاغل مدیریتی و فرهنگی بوده است.
نتیجهگیری: سطح دانشی دانشجویان مدیریت و برنامهریزی فرهنگی به میزان بیشتر و شیوههای آموزشی به میزان کمتری در جذب آنها به مشاغل مرتبط موثر بوده است. بنابراین راهبردها و اقدامات اساسی سیاستگذاری موثر در خصوص میزان جذب دانشجویان و دانشآموختگان رشته مدیریت و برنامهریزی فرهنگی در سازمانها و نهادهای فرهنگی کشور در چند سطح ساختاری، سیاسی، برنامهای و... لازمالاجراست.
Manuscript profile
Journal of Cultural Management
,
Issue1,Year,
Summer
2013
مقدمه و هدف پژوهش: امروزه پدیده اینترنت به عنوان قدرتمندترین ابزار شبکه ارتباطات الکترونیکی و فناوریهای اطلاعات، ماهیت، ساختار، تبادل، حفظ، تکثیر، انتشار و دستیابی به اطلاعات یکپارچه را بدون محدودیت زمان و مکان برای تمامی افراد با فرهنگ و ایدههای مختلف در سرتاسر دنیا More
مقدمه و هدف پژوهش: امروزه پدیده اینترنت به عنوان قدرتمندترین ابزار شبکه ارتباطات الکترونیکی و فناوریهای اطلاعات، ماهیت، ساختار، تبادل، حفظ، تکثیر، انتشار و دستیابی به اطلاعات یکپارچه را بدون محدودیت زمان و مکان برای تمامی افراد با فرهنگ و ایدههای مختلف در سرتاسر دنیا به سادگی و با سرعت امکان پذیر ساخته است. هدف اصلی این تحقیق، شناخت تأثیر نقش کاربریهای اینترنت در هویت فرهنگی دانشجویان میباشد.
روش پژوهش: در این تحقیق از دو روش اسنادی و پیمایشی استفاده شده است. جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران میباشد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران برابر 250 نفر تعیین شده است.
یافتهها:نتایج تحلیل رگرسیونی عوامل اینترنتی تبیین کننده هویت فرهنگی نشان میدهد که از میان متغیرهایی که در مدل نهایی وارد شدهاند (میزان و مدت استفاده از اینترنت، الگوهای تجاری، ارتباطی و اطلاعاتی) در مجموع تقریباً 52% از واریانس متغیر وابسته (هویت فرهنگی) را تبیین میکند.
نتیجه گیری:حضور در محیطهای چت، دوست یابی، وبلاگها و شبکههای اجتماعی و ارائه دیدگاهها، نگرشها و احساسات نوجوانان در این محیط آزادی بیان مطالب از سوی آنان، از دیگر دلایل و عواملی هستند که این الگویهای کاربری را محبوب جوانان مینماید. همچنین الگوهای کاربری اینترنت در ارتقای سطح فرهنگ دانشجویان و افزایش سطح آگاهی از هویت فرهنگی آنان تأثیر دارد بهطوریکه با برداشتن مرزهای جغرافیایی در سطح محلی از طریق فضای مجازی و دسترسی آسان به میراث فرهنگی، نمادهای فرهنگی و خرده فرهنگها، موثر بوده است.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications