E-Business and Startup's Performance
Subject Areas : Labor and Demographic Economics
1 - managment depatrment, islamic azad university, firoozkooh branch
Keywords: performance, Startup, L84, JEL Classification: L21, M21. Keywords: E-Business,
Abstract :
Abstract The purpose of this paper is survey of impact of e-business on startup's performance. E-business is investigated in relation to design and production, marketing, distribution, coordination with suppliers and post-sale services. Type of the research is practical and the method is cause and effect. Managers and experts operative startups are the statistical society of research that 140 from 200 included. Library studies and field research for gathering information used and data collection done with questionnaire that its construct, content validity and also reliability approved. Results show that E-business through change on production and distribution process (design, marketing, distribution, coordination with suppliers and post-sale services), decrease of operating expenses and increase of return on asset effect on startup's performance. The government with providing supportive rules, universities with principled training and create entrepreneurship thought space and private sector by risky investment will be golden triangle in the country.
منابع
- ایمانی، عبدالمجید، زور، مرضیه، گرگی، محبوبه (1394). بررسی نقش تجارت الکترونیکی در مدیریت زنجیره تامین شرکتهای متوسط و کوچک، اولین کنفرانس بینالمللی مهندسی صنایع، مدیریت و حسابداری به صورت الکترونیکی، موسسه پژوهشی البرز.
- بانک مرکزی (1395). نظامهای پرداخت و زیرساختها. قابل دسترسی در سایت: https://cbi.ir/page/15722.aspx .
- بهمنی، وحید، بهمنی، فائزه (1395). بررسی بکارگیری تجارت الکترونیکی بین بنگاهی در شرکتهای کوچک و متوسط، کنفرانس بینالمللی اقتصاد، مدیریت، روانشناسی، قم، دانشگاه علمی کاربردی استانداری قم.
- وبسایت نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کارهای اینترنتی (1395). فهرست کسب و کارهای دارای نماد اعتماد. قابل دسترسی در سایت: http://www.enamad.ir
- بیکزاده، نسرین (1392). تجزیه و تحلیل شاخصهای اساسی عملکرد در تجارت الکترونیکی با استفاده از ارزیابی عملکرد متوازن: مورد کاوی، سایتهای تجاری ایران، دانشگاه تربیت مدرس.
- سلیمانی، مجید (1390). رتبهبندی عوامل موثر در بکارگیری اینترنت در بینالمللیسازی بنگاههای کوچک و متوسط، دانشگاه علامه طباطبایی.
- شهواری، کمیل (1394). کاربرد تجارت الکترونیکی در بنگاههای کوچک و متوسط برای حضور در بازارهای جهانی، نخستین همایش بینالمللی جامع مدیریت ایران، تهران، مرکز همایشهای توسعه ایران.
- محمودزاده، محمود، قویدل، صالح، چاوشی، فاطمه (1396). آثار تجارت الکترونیکی بر تولید و اشتغال در ایران. فصلنامه پژوهشنامه اقتصادی (در دست انتشار).
- منصوری، علی؛ رحیم زاده، مهسا؛ آراسته، علیرضا، (1394). بررسی نقش و ماهیت تجارت الکترونیک بر کارآفرینی و توسعه بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط. اولین همایش ملی بهبود کسب و کار، کارآفرینی توسعه در بستر اقتصاد مقاومتی. زنجان. دانشکده فنی و حرفه ای الغدیر زنجان.
- هاشمنیا، شهرام، اقبال، رویا (1392). بررسی تاثیر تجارت الکترونیکی بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط صنعتی، مجله مهندسی مدیریت نوین، 2 (4):117-91.
- 16. Popa, S., Soto-Acosta, P., & Perez-Gonzalez, D. (2016). An investigation of the effect of electronic business on financial performance of Spanish manufacturing SMEs. Technological Forecasting and Social Change.
- Almajali, A., Alamro, S. and Al-Soub, Y., (2012). Factors affecting the financial performance of Jordanian insurance companies listed at Amman stock exchange. Journal of Management Research, 4(2): 266-289.
- Bharadwaj, A. S. (2000). A resource-based perspective on information technology capability and firm performance: an empirical investigation. MIS quarterly: 169-196.
- Choshin, M., & Ghaffari, A. (2017). An investigation of the impact of effective factors on the success of e-commerce in small-and medium-sized companies. Computers in Human Behavior, 66: 67-74.
- Devaraj. S .. Kohli, R.. 2003. Performance impacts of information technology: is actual usage the missing link? Manag. Sa. 49 (3): 273-289.
- Grant, R.M .. 2002. The knowledge-based view of the firm In: Chao. C.W .. Bontis, N. (Eds.), The Strategic Management of Intellectual Capital and Organizational Knowledge, Oxford University Press, Oxford: 133-148.
- Herzallah, F., & Mukhtar, M. (2015). The impact of internal organization factors on the adoption of e-commerce and its effect on organizational performance among palestinian small and medium enterprise.
- Lucia-Palacios, I., Bordonaba-juste, V .. Polo-Redondo. Y (2014). E-business implementation and performance: analysis of mediating factors. Jntemet Res. 24 (2): 223-245.
- Popa, S., Soto-Acosta, P., & Loukis, E. (2016). Analyzing the complementarity of web infrastructure and eInnovation for business value generation. Program, 5(1): 118-134.
- Raymond, I.. Bergeron. F., Blili, S .. 2005. The assimilation of e-business in manufacturing SMEs: determinants and effects on growth and internationalization. Electron. Mark. 15 (2): 106-118.
- Scupola, A. (2009). SMEs'e-commerce adoption: perspectives from Denmark and Australia. Journal of Enterprise Information Management, 24:1/2): 152-166.
- Soto-Acosta, P" Papa. S., Palacios-Marques, D" 2015. E-business. Organizationallnnovation and Firm Performance in Manufacturing SMEs: An Empirical Study in Spain. Technological and Economic Development of Economy hltp://dx.doi.org/l0.3846/ 20294913.2015.1074126.
- Wang, S., & Cavusoglu, H. (2015). Small and medium sized manufacturer performance on third party B2B electronic marketplaces: The role of enabling and IT capabilities. Decision Support Systems, 79: 184-194.
- Zhu, K. Kraemer, KI. (2005). Post-adoption variations in usage and value of e-business by organizations: cross-country evidence from the retail industry.lnf. Syst Res. 16 (1):61-84.
_||_