Subject Areas : Woman and family
امیر پناهعلی 1 , فاطمه کریمیآذر 2
1 - استادیارگروه مشاوره وروانشناسی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی
2 - دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه روانشناسی تربیتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
Keywords:
Abstract :
- احمدی، محمد. (1386). بررسی روابط بین فرسودگی شغلی و سلامت روان شناختی در دبیران دبیرستانهای تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد روان شناسی، دانشگاه تربیت معلم.
- آهنگر، احمد. (1385). بررسی میزان فرسودگی شغلی و رابطه آن با تیپهای شخصیتی مشاوران تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی، دانشگاه علامه طباطبایی.
- باباپورخیرالدین، جلیل؛ پورشریفی، حمید؛ هاشمی، تورج؛ احمدی، عزت اله. (1391). رابطه ی مؤلفههای فراشناخت و ذهن آگاهی با باورهای وسواسی دانش آموزان. مجله روانشناسی مدرسه، 1(4): 23-38.
- جلالی فراهانی، مجید؛ سجادی، سیدنصراله؛ علی دوست قهفرخی، ابراهیم؛ اسلامی، یوسف. (1390). ارتباط بین ابعاد شخصیت و تحلیل رفتگی شغلی معلمان مرد تربیت بدنی شهر زنجان. پژوهشهای مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، 1(1): 37-48.
- حسنی، فریبا. (1392). بررسی رابطه ویژگیهای شخصیت و سبکهای مقابلهای با فرسودگی شغلی معلمان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
- علاقه بند، علی. (1393). مقدمات مدیریت آموزشی. تهران: نشر دوران.
- گروسی فرشی، محمدتقی. (1380). رویکردهای نوین در ارزیابی شخصیت، تبریز، انتشارات جامعه پژوه.
- لطفینیا، حسین؛ محسنینیا، حسین. (1389). بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی با فرسودگی شغلی معلمان ابتدایی تبریز. مجله علوم تربیتی، 3(11): 93-106.
- وحدانی، محسن؛ محرمزاده، مهرداد؛ سیدعامری، میرحسین. (1391). ارتباط بین ابعاد شخصیت (مدل 5 عاملی) و فرسودگی شغلی در معلمان مدارس استثنایی استان خراسان شمالی. مجله تعلیم و تربیت استثنایی، 112: 5-14.
- Bakker, A.B., Vanderzee, K., Lewig, K. A., Dollard, M.F. (2006). The relationship between the big five personality factors and burnout: A study among volunteer counselors. The Journal of psychology, 146(1):31-50.
- Brich, P. L. (2003). The need for an operational definition of burnout. Family and community Health, 6: 12-24
-Foa, E. B., & kozak. M. J. (1986). Emotional processing of fear: Exposure to corrective information, Psychological Bulletion, 99, 20-35.
- Ghorpade, J., Lackritz, J., Singh, G. (2007), Burnout and personality: Evidence from Academia, Journal of Career Assessment, 15(2): 240-256.
- Louw, G.J. (2014). Burnout, vigour, big five personality traits and social support in a sample of police officers. SA Journal of Industrial Psychology, 40(1): 11-16.
-Maslach, C., & Jackson, S. E. (1994). The measurement of experienced, J, occupational Behavior, No (2), vol (2), 99-113.
-Russel Altmaier , Velzen. (1987).Job-related stress, social support and among class room teachers burnout, APP. Psychobgy. 2(72), 269-274.
-Schaufeli, W. B. Maslack, C., & Marek, T. (1994). Professional burnout: recent developments in theory and research (1 s+ e d), Washington: taylorand Francis, (P.P. 201-211).
- Schell, B.H. and V.M. DeLuca. (1991). Task-Achievement, Obsessive-Compulsive, Type A Traits, and Job Satisfaction of Professionals in Public Practice Accounting,” Psychological Reports 69: 611-630.
- Subburaj, A., Shunmuga, M., Sekar, M., Sumathi, P. (2012). Big five personality traits-a tool for managing stress. Tactful Management Research Journal; 1 (2): 1-6.
- Tunde, A. O., & Onabanjo, O. C. (2013). Influence of Personality and Self-Esteem on Teachers’ Proness to Burnout Syndrome in Lagos Metropolis. American Journal of Applied Psychology, 1(1): 7-13.