Subject Areas : Woman and family
نایله عزتی 1 , نادر عزتی 2 , مجید عزتی 3
1 - عضوهیئت علمی(مربی)،گروه پرستاری،واحدتبریز، دانشگاه آزاداسلامی، تبریز،ایران
2 - عضو هیئت علمی(استادیار)،گروه پزشکی،واحدتبریز، دانشگاه آزاداسلامی،گروه پزشکی، تبریز،ایران
3 - رئیس سازمان پزشکی قانونی، میانه، ایران
Keywords:
Abstract :
- آقاخانی نادر، فیضی آرام، رهبر نرگس، بررسی دیدگاه بیماران بستری در بیمارستان های آموزشی شهر اورمیه نسبت به رعایت حقوق خود، دومین کنگره بین المللی اخلاق پزشکی ایران، تهران، 1390، ص: 204-201.
- ابراهیم نیا مهدی، عامریون احمد، عزیز آبادی فراهانی مهدی، خدامی ویشته حمید رضا، میزان رضایتمندی بیماران بستری در بیمارستان های نظامی از ارائه ی خدمات، مجلهی طب نظامی،دوره ی 12، شماره ی 2، تابستان 1390، ص: 105-101 .
- بابامحمودی فرهاد، مفتاحی محمد، خادملو محمود، حسام زاده علی، رعایت منشور حقوق بیمار دربیمارستان های آموزشی مازندران، مجله علوم پزشکی مازندران، 1391، دوره 4، شماره 4ریال ص: 47-37.
- بصیری مقدم کاظم، بصیری مقدم محمد، مسلم علی، عجم زاده حسن، میزان آگاهی بیماران و پرسنل درمانی از منشور حقوق بیماران و میزان رعایت آن در بیمارستان 22 بهمن، مجله علوم پزشکی، دوره 17، شماره اول، ص: 54-45.
- پارساپور علی رضا، باقری علیرضا، لاریجانی باقر، منشور حقوق بیمار در ایران، ویژه نامه مجله اخلاق و تاریخ پزشکی، زمستان 1388، ص:47-39.
- پارساپور علی رضا، باقری علی رضا، لاریجانی باقر، منشور حقوق بیمار در ایران،مجله اخلاق و تاریخ پزشکی، شماره 3، 1388، ص: 47-39.
- جولایی سودابه، گیوری اعظم، تعاونی سیمین، بحرانی ناصر، رضاپور نعمت، میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری در بیمارستان های آموزشی منتخب کشور، پژوهش پرستاری، دوره ی 2، شماره های 6 و7، پاییز و زمستان 1389، ص: 44-37.
- حجت مهدی، چرخ انداز محمد، جوادپور صمد، ایمانیان محمد، بررسی میزان رضایت بیماران سرپایی در بیمارستان مطهری جهرم، مجله اخلاق پرستاری، 1392، دوره2، شماره 1، ص: 6-1.
- داداشی مژگان، اندرز حبیبی رویا، حبیبی مقدم عالیه، جیلانی مژگان، میزان رضایت مندی مراجعان به درمانگاه های خصوصی از رعایت منشور حقوق بیمار، ویژه نامه حقوق بیمار، مجله اخلاق و تاریخ پزشکی، پاییز 1389، ص: 68-61.
- دواتی علی رضا، بررسی آگاهی پزشکان عمومی از منشور حقوق بیماران، مجله مرکز پژوهشی شاهد دانشگاه علوم پزشکی دانشور، 1390، دوره دوم، شماره 91، ص: 88-81.
- رنگرز جدی فیروز، ربیعی رضا (1391)،میزان رعایت منشور حقوق بیماران در بیمارستان های دولتی کاشان، فصلنامه علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، شماره 4، ص: 71-62.
- زارعی اصغر، عرب محمد، اکبری فیض الله، بررسی آگاهی مدیران بیمارستان های دولتی و خصوصی شهر تهران از حقوق بیمار، مجله دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 1391، دوره 33، ص: 71-65.
- سلیمی قدرت، یارمحمدیان مهدی، بلوچستانی اصل حسین، آگاهی و رعایت منشور حقوق بیمار توسط کارکنان مراکز درمانی تامین اجتماعی استان اصفهان، مجله مدیریت اطلاعات سلامت، 1389، دوره3، شماره2،ص: 20-16.
- شیخ طاهری عباس، فرزندی پور مهراد، صدوقی فرحناز (1386)، رضایتمندی مراجعه کنندگان به واحد پذیرش بیمارستان های آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان 1390، فصلنامهی علمی- پژوهشی مدیریت سلامت، دوره ی 10، شماره ی 29، پاییز، ص: 24-15.
- صدقیانی ابراهیم(1389)، سازمان و مدیریت بیمارستان، جلد دوم، چاپ سوم، شیراز، معاونت درمان تامین اجتماعی استان فارس، ص:47-36.
- صدقیانی اکبر (1393)، ارزیابی مراقبتهای بهداشتی و درمانی و استانداردهای بیمارستانی، چاپ پنجم، تهران، انتشارات علم و هنر،ص:32-28.
- قبادی فر مهناز، مصلانژاد لیلا، تعیین میزان رضایتمندی بیماران از کادر درمانی در بیمارستان وابسته به علوم پزشکی جهرم، مجله اخلاق پرستاری، 1393، دوره 2، شماره2، ص: 7-1.
- قربانی علی رضا، میزان آگاهی بیماران، کارورزان و دستیاران پزشکی از منشور حقوق بیماران در بیمارستان های آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مجله علوم پزشکی جندی شاپور، 1390، دوره 11، شماره 6، ص: 655-645.
- کلروزی فاطمه، دادگری فهیمه، زارعیان آرمین، رضایتمندی بیماران از عملکرد تیم بهداشتی درمانی در زمینه رعایت منشور حقوق بیمار، مجله طب نظامی، دوره 12، شماره 3، پاییز 1389، ص: 148-143.
- گروسی بهشید، صافی زاده حسین، امیرکافی احمد، حسینان محسن، رضایتمندی بیماران از روابط پزشک و بیمار، دومین کنگره بین المللی اخلاق پزشکی ایران، تهران، 1387، ص: 251-250.
- گودرزی حبیب اله، بررسی میزان عوامل موثر بر رضایتمندی مددجویان مراجعه کننده به درمانگاه های منتخب شهرستان فسا و پیدا کردن عوامل نارضایتی، دومین کنگره بین المللی اخلاق پزشکی ایران، تهران، فروردین 1390، ص: 212-211.
- مادر شاهیان فرح، بررسی میزان رعایت حقوق بیماران در جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی، مجله طب نظامی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، تابستان 1393، سال هفدهم، شماره 22، ص: 76-73.
- مجموعه مقالات اخلاق پزشکی، مرکز اطلاعات و تحقیقات اخلاق پزشکی، 1391، تهران، ص: 118-119.
- محمدی عیسی، بررسی آگاهی و نگرش پرستاران نسبت به حقوق قانونی خود و بیمار، همایش پرستار و قانون، دفتر امور پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، 1387، ص: 36-34.
- محمودی راد غلامحسین، مقرب مرضیه، رضایت بیماران از خدمات پرستاری- پزشکی، رفاهی بیمارستان ولی عصر بیرجند، فصلنامهی علمی دانشکدهی پرستاری و مامایی بیرجند، دوره ی 2، شماره ی 1، بهار و تابستان 1389، ص: 14-11 .
- مسعود سید علی، تقی زاده محسن، اطهری زاده محمود، بررسی میزان رضایتمندی بیماران ترخیص شده از بیمارستان شهید بهشتی کاشان از نحوه ی خدمات پزشکان در زمستان 1377، طب و تزکیه، شماره ی48، بهار1382، ص :26-22 .
- وزارت بهداشت- درمان و آموزش پزشکی، منشور حقوق بیماران 1394، سایت وزارت بهداشت و درمان علوم پزشکی.
- وسکویی اشکوری خورشید، کریمی محمد، کوهان ناصر، بررسی میزان رعایت حقوق بیماران در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1390، مجله اخلاق و تاریخ پزشکی، 1390، دوره 2، شماره 4، ص: 523-47.
- ویسی محمد، ولی زاده حمیدرضا، تقی پور احمد، آگاهی و رعایت منشور حقوق بیمار توسط کارکنان مراکز درمان تامین اجتماعی استان اصفهان، مجله مدیریت اطلاعات سلامت، دوره2، شماره 3، 1391، ص: 72-63.
- یغمایی فرید، بررسی میزان رضایت مراجعین مراکز بهداشتی - درمانی شهری از ارائه خدمات درمانی در مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پاییز 1387، سال چهاردهم، شماره 46، ص: 39-34.
- Baiati A.(2014), Patient satisfaction from Arak University of medical sciences hospitals, Rahavard Danesh, 3(4), p: 6-11.
- Dankoob M, Nora M. (2014), The survey of service present time and final situation of patient referred to Zabol Imam Ali hospital. Tehran: Holistic of Emergency Medicine Seminar, P: 4.
- Mack JK. (2014), The Effect of urgency on patient satisfaction and future emergency department choice, Health care Management review, 20(2), p: 7-15.
- Ozdemir MH, Ergonea AT, Sonmez A, Can IO, Salacin S. (2014), The Approach taken by the physicians working at educational hospitals in Izmir towards patient rights, Pateint Education, 61(1), 87-92.
- Parsapour AR, Bagheri A, Larijani B. (2014), A Comparative Study of observation rate of patient`s rights in Private and None private hospital in Shiraz medical university, Charter of patient rights in Iran, Special Issue of Medical Ethics and History Journal, p:39-47
- Sarbaz, M. Kimiafar, KH. (2015), Compare the patient's rights in many advanced countries and provide a model for Iran. Management of HealthInformation,8 (2), p: 218-27.
- Shiraz B, Shmim MS, Ahmad A. (2005), Medical Ethics in Surgical wards: Knowledge, Attitude and Practice of surgical team members in Karachi, Indian Journal Med Ethics, 2 (3), p: 94-96.
- Trout A, Magnusson A, Hedges J. (2014), Patient satisfaction investigations and the emergency department; what does the literature say? Acad Emerg Med, 7(3), p: 698- 709.