Identify the core competencies of creativity and managers of private newspapers
Subject Areas : Organizational and managerial creativity-logy, creativity and innovation managementMohammad Dadgran 1 , Mojtaba Etemadmoghaddam 2
1 - University professor
2 - JORNALISM
Keywords: media management, Keywords: Cyberspace, private newspapers, core competencies and creativity,
Abstract :
Purpose: This study aimed to measure creativity and core competencies private newspaper executives are written. Method: The research method is descriptive survey to collect information, a questionnaire is used, the population of 25 private newspapers that are distributed across quartiles and the publication of the Tehran horizon theme is all political, social, cultural, economic, sports and cover. Findings: The findings indicate that: communication skills, audience research, timely payment of salaries and share ownership among journalists are the most important competencies of managers. The most important indicator of knowledge, audience research, the most important indicator of ability to pay on time, the most important indicator of skills, communication skills and the attitude indicator. The share ownership among journalists, while a creativity Bartbh average 74/8 rank is 10. Conclusion: Some important and merits a higher rating. The results of Friedman's analysis of variance showed that there were significant differences among the core competencies of managers, which means that they are not the same rank.
اقتداری، علی محمد.(1365). سازمان و مدیریت. تهران: مولوی.
اکرمی، محمود؛ رجبزاده، سمیه.(1390). شناسایی عوامل سازنده شایستگیهای مدیران خراسان رضوی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور.
انوری، حسن.(1383). فرهنگ روز سخن.تهران: سخن.
اعرابی، سیدمحمد(مترجم). (1393). مدیریت استراتژیک رسانه از تئوری تا عمل. (نویسنده کونگ، لوسی). تهران: دفتر برنامهریزی و مطالعات رسانه.
بدیعی دزفولی، مینو.(1371). مسایل مدیریتی و تخصصی مطبوعات ایران. فصلنامه رسانه.18( 2).
دادگران، سیدمحمد(مترجم).(1374). روانشناسی اجتماعی،مقدمهای بر نظریهها و آ یینها(نوشته روش بلاو، ان ماری و نیون، اودیل).
درگاهی، حسین؛ علیپور فلاحپسند، محمدحسن؛ حیدری قرهبلاغ، هادی.(۱۳۸۹). ارائه مدل شایستگی در توسعه منابع انسانی. راهبردتوسعه،(23).
دهقانان،حامد.(۱۳۸۶). مدیریت برمبنای شایستگی. مجله مجلس و پژوهش.13( 53).
سیف، علیاکبر.(۱۳۹۴). روانشناسی تربیتی. تهران: دوران.
فتحی، ناصر؛ شعبانیراوری، علیرضا.(۱۳۸۶). الگوی علمی تجربی پرورش مدیران آینده سایپا. تهران: مروارید پنهان.
فرقانی،علی.(۱۳۸۸). طراحی مدل شایستگی دبیرخبر در صدا و سیما. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صدا و سیما.
قاضیزاده، علیاکبر.(۱۳۷۹). جان باختگان روزنامه. تهران: جامعه ایرانیان.
کرمی، مرتضی.(۱۳۸۶). آموزش مدیران با الگوی شایستگی. مجله تدبیر، 18( 179).
کیا کجوری، داود؛ حسینزاده، سیما.(1391). فرهنگ جامع مدیریت استراتژیک. موسسه کتاب مهربان.
معین، محمد.(1380). فرهنگ فارسی معین (یکجلدی). تهران: سرایش.
نمکدوست تهرانی، حسن.(1387). مبانی استقلال حقوقی حرفه روزنامهنگاری: نظرسنجی از روزنامهنگاران و مطبوعات تهران.نامه پژوهش فرهنگی، 6 ( 1و2).
Clark, J&Armit, K. (2010).Leadrship competency for Doctor: a frame work.leadership in Healt services, 23.
Draganidis, Fotis, Mentzas, Gregoris (2006). Competency Based Management: A Review of Systems and Approaches. Information Management & Computer Security .Vol.14.No .1. 51-61.
Hammersley, CH.Tynon, J.F (1998).Job CompetencyAnalysis of Entry-Level Resort and Commercial Recreation Professionals. Journal of Applied Recreation.No .23, Issue.3. 225-241.
Mojab, F, Kamalinejed, M, Ghaderi, N, vahidipoour, H, 2011. Iranin journal of pharmaceutical research.77.