Subject Areas :
بابک باقری 1 , یداله مهرعلی زاده 2 , محمد حسین پور 3 , لیلا بهمئی 4
1 - دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران.
2 - استاد گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران.
3 - دانشیار گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران.
4 - استادیار گروه مدیریت آموزشی، واحد امیدیه، دانشگاه آزاد اسلامی، امیدیه، ایران.
Keywords:
Abstract :
احمدی، یعقوب. محمدی بلبلان آباد، اسعد. (1392). سرمایه اجتماعى و اثربخشى کارکنان گمرک ( مطالعه موردى: استان کردستان)، فرآیند مدیریت وم توسعه، 26( 2): 187- 207.
استونر، جیمز و فریمن، ادوارد. (1375). مدیریت، ترجمه محمد اعرابی و علی پارساییان، چاپ اول، تهران، موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی.
اکبری، محمد صادق و نجفی، امیر. ( 1396). نقش سرمایه اجتماعی سازمانی در بهبود اثربخشی سازمانی، سومین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی، تایلند.
آموزگار، حسین و شهابی، سمیرا. ( ۱۳۹۵). بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و اثربخشی سازمانی کارکنان اداره کل فنی و حرفه ای، اولین همایش بین المللی پژوهش های نوین در مطالعات مدیریت، شیراز.
بزرگی نژاد، خدیجه. زارعی، رضا. (1396). ابعاد و شاخص های کیفیت مدارس، دومین همایش بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی، دانشگاه تهران.
پاهنگ، نظام الدین. مهدیون، روح اله. یاریقلی، بهبود. (1396). بررسی کیفیت مدارس و شناسایی عوامل مؤثربرآن: پژوهشی ترکیبی، مدیریت مدرسه، 5 (1):193-173.
پناهی، بلال. (1398). فراتحلیل پیشایندها و پیامدهای سرمایة اجتماعی در سازمان ها، مدیریت سرمایه اجتماعی، 6 (3): 37-351.
حسین پور، داود. قربانی پاجی، علی. (1396). تاثیرراهبردهای توسعه منابع انسانی بر اثربخشی سازمانی، فصلنامه پژوهش های مدیریت راهبردی، 65(1):45-75.
دفت، ریچارد ال. (1380). مبانی تئوری و طراحی سازمان، ترجمه علی پارسائیان و سید محمـد اعرابـی، تهـران: دفتـر پژوهش های فرهنگی.
رضائیان، علی. ( 1388). تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم، تهران: سمت.
سلاجقه، سنجر. اشرف زاده، الهام. (1393). بررسی رابطه سرمایه اجتماعی با اثربخشی سازمانی در مرکز آموزشی درمانی بیمارستان شفا شهر کرمان، مدیریت سرمایه اجتماعی، 1( 1): 43- 64.
ﺳﻴﺪ ﻧﻘﻮی ﭘﻮر، میرعلی. حسین پور، داوود. ولدی آلاشتی، رضا. (1397). ﺑﺮرﺳﻲ ﻧﻘﺶ اﺑﻌﺎد ﺟﻮ اﺧﻼﻗﻲ ﺑﺮ ﺿﺎﺑﻄﻪ ﮔﺮﻳﺰی ﺑﻪ ﻧﻔﻊ ﺳﺎزﻣﺎن، مطالعات منابع انسانی، 8( 27): 1-24.
علیزاده، محمد و مومنی فرد، معصومه.( 1393). بررسی رابطه سرمایه اجتماعی بر اثربخشی سازمان، کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت، تهران.
فاین، بن. (1394). سرمایه اجتماعی و نظریه اجتماعی: اقتصاد سیاسی و دانش اجتماعی در طلیعه هزاره سوم، ترجمه محمد کمال سرواریان، چاپ دوم، تهران، پژوهشکده مطالعات راهبردی.
فیروزنیا، امیر. داداشی، ایمان. غالم نیا روشن، حمیدرضا. ( 1398). اعتباریابی ابزار سنجش گزارشگری سرمایه فکری در ایران مبتنی بر رویکرد حداقل مربعات جزئی براساس نظریه نمایندگی، دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 8( 13): 69- 83.
کوهی، امیرحسین. هاشمی، ابوالفضل. مینایی، علی و دهقان، امین. (1398). رابطه بین ساختار توانمندساز مدارس با خشنودی شغلی معلمان و اثربخشی مدارس مقطع ابتدایی شهرستان قرچک، فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی، 11(40):99-114.
گیوریان، حسن. (1391). بررسی تأثیر رسانه بر سرمایه اجتماعی، مطالعات رسانه ای، 7( 16): 29- 36.
محسنین، شهریار. اسفیدانی، محمدرحیم. (1393). معادلات ساختاری مبتنی بر رویکرد حداقل مربعات جزئی به کمک نرمافزار Smart-PLS: آموزشی و کاربردی، چاپ اول، تهران: مهربان نشر.
محمدی، جمال. محمدی، فردین. سلیمان زاده، زهرا السادات. (1390). تبیین جامعه شناختی رابطة سرمایة اجتماعی/ فرهنگی و اثربخشی آموزشی معلمان ( مطالعة موردی: دبیران دبیرستان های شهر سنندج)، مطالعات جامعه شناختی، 19(1): 187- 221.
میرسپاسی، ناصر. (1383). موانع تقویت وجدان کار، اقتصاد و مدیریت، 3 (2): 29-18.
Belfi, B., Gielen, S. Fraine, B. D., F. Verschueren, K., & Meredith, C. (2015). School-based social capital: The missing link between school’s socioeconomic composition and collective teacher efficacy, Teaching and Teacher Education, 45: 33-44.
De Witte, K. Schiltz, F. (2018). Measuring and explaining organizational effectiveness of school districts: Evidence from a robust and conditional Benefit-of-the-Doubt approach, European Journal of Operational Research, 26 (3): 1172-1181.
Ferguson, J. (2017). A theoretical framework and exploration of organizational effectiveness of schools, Educational Administration Quarterly, 21(2): 117-134.
Fleishman E. A. Mumford M. D. Zaccaro S. J. Levin K. Y. Korotkin A. L. Hein M. B. (2016). Taxonomic efforts in the description of leader behavior: a synthesis and functional interpretation, The Leadership Quarterly, 2(4): 245-287.
Henseler, J. Ringle, M. & Sarstedt, M. (2015). A new criterion for assessing discriminant validity in variance-based structural equation modeling, Acad Mark, 43:115–135.
Hoy, W. A., & Ferguson, J. (1985). A Theoretical Framework and Exploration of Organizational Effectiveness of Schools, Educational Administrative Quarterly, 21(4): 117-134.
Jones, D. C, Kalmi, P. & Kauhanen, A. (2010). How does employee involvement stack up? The effects of human resource management policies on performance in a retail firm, Industrial Relations: A journal of economy and society, 49(1): 1-21.
Lai Fong Cheng, A., & Keung Yau, H. (2011). Principals and teachers’ perceptions of quality management in Hong Kong primary schools, Quality Assurance in Education, 19(2): 170-186.
Lin, N. (2017), Building a network theory of social capital, In Social capital (pp. 3-28). Routledge.
Lu, J., Yang, J., & Yu, C. S. (2013). Is social capital effective for online learning? Information & Management, 50(7): 507-522.
Sarstedt, M; Ringle, C. M; Smith, D; Reams, R; Hair Jr, J. F. (2014). Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM): A useful tool for family business researchers, Journal of Family Business Strategy, 5(1): 105-115.
Thibodeaux, M.S. & Favilla, E. (2013). Organizational effectiveness and commitment through strategic management, Industrial Management & Data Systems, 96(5): 21- 25.