Planning and Accreditation Towhidi Education Pattern in Youth Era from Quran and Traditions Viewpoint
Subject Areas : Quarterly Sabzevaran FadakQader Hossein Zadeh 1 , Ahmad Salahshouri 2 , Ali Hosseini Mehr 3
1 - PhD Candidate, Philosophy of Education, Islamic Azad University, Science & Research Branch, Tehran
2 - Associate Professor, Philosophy of Education, Allameh Tabatabaei University, Tehran
3 - Assistant Professor, Human Sciences, Islamic Azad University, Takestan Branch, Qazvin
Keywords: اعتبارسنجی, accreditation, قرآن و روایات, الگوی تربیت توحیدی, دوره نوجوانی, Towhidi education pattern, youth era, Quran and traditions,
Abstract :
The present research aiming planning and accreditation Towhidi education pattern based on Quran and traditions’ learnings in the youth era. In order to achieve the research’s goal, complex method – sequential discovering type – is applied. For the qualitative part (of the research), inductive content analysis is implemented and for the quantitative part, survey research method is applied. Statistical population in the quantitative part is all high school students and teachers of Karaj; for the qualitative part the statistical population is all Verses, documents, traditions, articles and books which were selected purposefully and were researched inductively. Elements and sub – elements are presented in the pattern frame followed by content analysis and codes recognition. Conceptual pattern in which contains all elements was designed initially. A questionnaire has been applied to study the internal validity.
کتابنامه
قرآن کریم.
جوادی آملی، عبدالله. 1383ش، توحید در قرآن، قم: انتشارات اسراء.
دلاور، علی. 1383ش، روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران: ویرایش.
دلاور، علی. 1396ش، روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران: ویرایش.
سرمد، زهره، بازرگان، عباس و حجازی، الهه. 1396ش، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران: آگه.
کتب انگلیسی
Halstead, J. M., & McLaughlin, T. H. (Eds.). (2005). Education in morality. Routledge.
Julien, H. (2008). Content Analisis. în Give. LM.
Kagitcibasi, C. (2017). Family, self, and human development across cultures: Theory and applications. Routledge.
Reigeluth, C. M. (Ed.). (2013). Instructional design theories and models: An overview of their current status. Routledge.
مقالات
اکبری، احمد. 1388ش، پایان نامه «توحید عبادی در قرآن و روایات»، قم: دانشکده علوم و حدیث.
صالحی، اکبر و مصطفی یاراحمدی. 1387ش، «تبیین تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه علامه طباطبایی با تأکید بر هدفها و روشهای تربیتی»، دوفصلنامه تربیت اسلامی، سال سوم، شماره7، صص50-23.
علم الهدی، جمیله. 1379ش، «غایت شناسی تربیت علوی»، مجموعه مقالات تربیت در سیره و کلام امام علی(ع)، تهران، صص 162-134.
علم الهدی، جمیله. 1381ش، پایان نامه «تبیین تعلیم و تربیت اسلامی و دلالتهای آن برای برنامه درسی»، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
علم الهدی، جمیله. 1383ش، «جنسیت در تربیت اسلامی»، فصلنامه پژوهشهای تربیت اسلامی، شماره 8، صص 92-59.
غلامپور، سمیه. 1392ش، پایان نامه «تأثیر بینش توحیدی بر زندگی انسان»، تهران: دانشکده اصول دین.
فردانش، هاشم. 1387ش، «طبقهبندی الگوهای طراحی سازنده گرا بر اساس رویکردهای یادگیری و تدریس»، مطالعات روانشناسی و تربیتی دانشگاه فردوسی،9(2)، صص 21-5.
_||_
Bibliography
Sun, R. C., & Shek, D. T. (2013). Longitudinal influences of positive youth development and life satisfaction on problem behaviour among adolescents in Hong Kong. Social Indicators Research, 114(3), 1171-1197.
Sanders, J., Munford, R., Thimasarn-Anwar, T., Liebenberg, L., & Ungar, M. (2015). The role of positive youth development practices in building resilience and enhancing wellbeing for at-risk youth. Child abuse & neglect, 42, 40-53.
Karkanis, A., Kouros, J., & Kotta, D. (2017). Erratum to: Family support & substance abuse during puberty. Annals of general psychiatry, 16(1), 5.
Elkind, D. (2016). The origins of religion in the child. Review of religious research, 35-42.
Clore, V., & Fitzgerald, J. (2014). Intentional faith: An alternative view of faith development. Journal of Adult Development, 9(2), 97-107.
Gayoung, L. E. E., Sunyoung, K. E. U. M., Myungsun, K. I. M., Yoomi, C. H. O. I., & Ilju, R. H. A. (2016). A Study on the Development of a MOOC design Model. Educational Technology International, 17(1), 1-37.
Matarazzo, O., Abbamonte, L., & Nigro, G. (2008, August). Moral reasoning and behaviour in adulthood. In Proceedings of world Academy of Science Engineering and Technology (Vol).