Provide a Web-Based Analysis Model for Measuring the Performance and Marketing Optimization of Digital-Centric Companies
Subject Areas : Strategic Management Researchesmajid fani 1 , Mehdi Jalali 2 , Shadan Vahabzadeh 3
1 - Assistant Professor, Department of Business Management, babul Branch, Islamic Azad University, babul, Iran.
2 - Assistant Professor, Department of Business Management, Firoozkooh Branch, Islamic Azad University, Firoozkooh, Iran
3 - Assistant Professor, Department of Business Management, North Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
Keywords: Performance Evaluation, strategic model, Web-based Analysis, Marketing Optimization, Web Companies,
Abstract :
A main challenge faced by organizations is the understanding of compatibility affected by the acceptance of technological innovations, such as electronic businesses. A basic subject in organizations is the requirement for developing a comprehensive model able to evaluate the digital marketing performance of web companies and explore the formulation, execution, and evaluation of marketing strategies in the companies. This study aims to achieve a strategic model to analyze the performance evaluation and digital marketing optimization for web companies. This study is qualitative and based on the grounded theory. 15 semi-structured interviews were performed with organizational and academic experts to collect data. A theoretical sampling was performed using the snowball sampling method and purposeful judgment techniques. The analysis results obtained from the interviews in the coding process led to the creation of a theory in digital marketing of web companies, based on which casual, background, and mediating factors as well as strategies and outcomes have gained meaning in form of a theoretical pattern based on the grounded theory. Finally, the results were described and explained
بهشتیان، مهدی، ابوالحسنی، حسین (1387 ). سیستم های اطلاعاتی مدیریت، تهران: شرکت پردیس 57 ، چاپ دوم.
جواهری، مریم، توفیقی، پیمان، چیتسازیان، علی، سلمانی، رقیه (1394). « نقش دیجیتال مارکتینگ بر کاهش هزینه تبلیغات و جایگاه آن در جذب مشتری»، اولین همایش بینالمللی حسابداری و مدیریت در هزاره سوم، رشت، شرکت پیشگامان پژوهشهای نوین، 1-14.
حسپور گلافشانی، داریوش (1391). «فرصت ها و چالش های مدیریت تبلیغات اینترنتی در سناریوی فناوری نوین»، اولین همایش ملی حسابداری و مدیریت، نور، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور، 21-27 .
رضایی، نادر، پیوسته، اکبر ، فرضعلیزاده، اکبر (1396). « بررسی نقش مدیریت دانش در ارتقاء خلاقیت و نوآوری کارکنان در سازمان های نظامی (مطالعه موردی در یگانهای نظامی نزاجا مستقر درشهر مراغه)»، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 7( 1) ،48 - 17 .
طالقانی، محمد، مهدیزاده، مهران (1395). « بررسی تأثیر متغیر تعدیلگر بازاریابی الکترونیک بررابطهی بین قابلیت های بازاریابی و عملکرد شرکت ها»، مدیریت بازرگانی، 8)2 ،(355 – 374.
عباسی، انیس، فتحیان، محمد ، تیموری، ابراهیم (1396). «ارائه مدلی برای تحلیل و پیشبینی رفتارکاربران الکترونیکی مبتنی بر تکنیک های وب کاوی»، پژوهش های مدیریت در ایران، 21(3)،73-95.
فانی، مجید، جلالی، سید مهدی، وهابزاده شادان (1398). «تأثیر بکارگیری تحلیل های مبتنی بر وب بر سنجش عملکرد و بهینه سازی بازاریابی دیجیتال (مطالعه موردی: شرکت های دیجیتال محور در تهران»، فصلنامه مدیریت کسب و کار، 11(42).216-234.
فرهادی، امیر فرهاد، فرهادی، شیریندخت (1397).«دسته بندی مشتریان با استفاده از داده کاوی بر پایه الگوریتم های شبکه عصبی و انواع درخت تصمیم»، سومین همایش سالانه ملی مهندسی برق، کامپیوترو بیوالکتریک ایران، مشهد، مؤسسه علمی آموزشی و پژوهشی ارگ، 1-9.
کاظمپوریان، سعید، عبدلی، سمانه (1395). « سواد دیجیتال: راهکاری برای پوشش شکاف دیجیتال و پرورش شهروند دیجیتال»، سیاستنامه علم و فناوری، 6(4) ،53-64 .
مطلبی ورکانی، ابوطالب، تقیپور، احسان ، علی محمدپور، علی (1396). « بررسی تأثیر سیستم های اطلاعاتی مدیریت بر تولید در کلاس جهانی سازمان ها با نقش واسط های بهره وری سازمانی (مطالعه موردی: هلدینگ گلرنگ)»، مدیریت بهرهوری (فراسوی مدیریت)، 11(42) ،61 - 79.
موسوی، سید حسن، پاکاری، ابوالفضل (1397). « نقش فناوری اطلاعـات و ارتباطـات و تجـارت الکترونیکی در بازاریابی و بازرگانی بین الملل»، پنجمین همایش بـین المللـی نـوآوری، توسـعه و کسب و کار، تهران، موسسه علمی کیان، 1-14
Aldin, N., Brehmer, P. O, & Johansson, A (2004). Business development with electronic commerce: refinement and repositioning. Business Process Management Journal, 10(1) , 44-62
Avinash, K (2010). Best web analytics 2.0 tools: Quantitative, qualitative, life saving .Retrieved from kaushik website: https:// www.kaushik.net/avinash/bestweb-analytics-tools-quantitative-qualitative
Bennett, S (2015, January 27). 28% of Time spent online is social networking Retrieved from Adweek website: http:// www. adweek. com/ socialtimes/timespent-online/613474
Chaffey, D (2015). Digital business and e-commerce management: strategy, implementation and practice (6th ed.). Harlow, England: Pearson
Chaffey, D & Mark, P (2012). From web analytics to digital marketing optimization: Increasing the commercial value of digital Analytics. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice, 14(1), 30-45
Gartner, A (2013). Key findings from U.S. digital marketing spending survey Retrived from March 6, 2013, from http:// www. gartner com/technology/research/digital-marketing/ digital marketing - spend-report jsp
Godey, B., Aikaterini, M., Daniele, P., Joonas, R., Gaetano, A., Raffae, D & Rahul, S (2016). Social media marketing efforts of luxury brands: Influence on brand equity and consumer behavior. Journal of Business Research, 69 (12),
5833-5841
Hutchins, B (2015, January 9). How the world uses the Internet in 60 seconds. http://www. socialmediatoday. com/ content/ how-worlduses internet-60-seconds-infographic
Lavalle, S., Lesser, E., Shockley, R., Hopkins, M. S & Kruschwitz, N (2011). Big data, analytics and the path from insights to value. MIT Sloan Management Review, 52(2) , 21–31
Leeflang, P. S. H., Verhoef, P. C., Dahlström, P & Freundt, T (2014). Challenges and solutions for marketing in a digital era. European Management Journal, 32(1) , 1–12
Lin, C., Venkataraman, S & Jap, S. D (2013). Media multiplexing behavior: Implications for targeting and media planning. Marketing Science, 32(2) , 310– 324
Lingqvist, O., Plotkin, C. L & Stanley, J (2015). Do you really understand how your business customers buy? McKinsey Quarterly, 5(1) , 74–85
Lopes, P & Roy, B (2015). Dynamic recommendation system using web usage mining for e-commerce users. Procedia Computer Science, 45, 60-69
McDonald, M (2010). A brief review of marketing accountability, and research agenda. Journal of Business & Industrial Marketing, 25(5) , 383–394
Nakatani, K & Chuang, T (2011). A web analytics tool selection method: An analytical hierarchy process approach. Internet Research, 21(2) , 171–186
Strauss, A & Corbin, J (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage
Tsekouropoulos, G., Andreopoulou, Z., Seretakis, A., Koutroumanidis, T & Manos, B (2012). Optimising e-marketing criteria for customer communication in food and drink sector in Greece. International Journal of Business
Information Systems, 9(1), 1-25
Valos, M. J., Ewing, M. T & Powell, I. H (2015). Practitioner prognostications on the future of online marketing. Journal of Marketing Management, 26(3-4), 361–376
You, Y., Vadakkepatt, G. G & Joshi, A. M (2015). A Meta-analysis of electronic word-of-mouth elasticity. Journal of Marketing, 79, 19–39
Lingqvist, O., Plotkin, C. L & Stanley, J (2015). Do you really understand how your business customers buy? McKinsey Quarterly, 5(1), 74–85
_||_