Manuscript ID : 703125
Visit : 133
Page: 1 - 22
10.30495/bahar.2023.703125
Article Type:
Original Research
Subject Areas :
Abstract Articles
فاطمه ستاری
1
,
کامران پاشائی فخری
2
,
پروانه عادل زاده
3
1 - کارشناس آموزش و پژوهش / کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
2 - گروه زبان و ادبیات فارسی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران.
3 - گروه زبان و ادبیات فارسی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران.
Received: 2022-03-15
Accepted : 2022-07-26
Published : 2023-05-22
Keywords:
References:
فهرست منابع و مآخذ
الف: کتابنامه
ابراهیمی(شاهد)، جعفر، (1386)، بازار عطّاران، تصویرگر: محمّد مهدی طباطبایی، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
پوروهاب، محمود، (1386)، پیرچنگی، تصویرگر: علی شکاری، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
شعبان نژاد، افسانه، (1386)، گنج و رنج، تصویرگر: فاطمه رادپور، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
شعبانی، اسدالله، (1386)، چشمة ماه، تصویرگر: هدی حدّادی، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
شمس، محمّدرضا، (1386)، طوطی و بقّال، تصویرگر: امیر شعبانیپور، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
صالحی، آتوسا، (1386)، طوطی و بازرگان، تصویرگر: نیره نقوی، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
عبقری، ناهید، (1393)، شرح مثنوی معنوی (با نگاهی تطبیقی به مبانی عرفان نظری)، 6جلدی، مشهد: بانگ نی.
فولادوند، مرجان، (1386)، نقاشان چینی و رومی، تصویرگر: مانلی منوچهری، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
قاسمنیا، شکوه، (1386)، پرنده سخنگو، تصویرگر: مهکامه شعبانی، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
قائدی، یحیی، (1383)، مبانی آموزش فلسفه به کودکان، با مقدّمه میرعبدالحسین نقیبزاده، تهران: دوواوین.
ملاّمحمّدی، مجید، (1386)، آرزوی بزرگ، خیلی بزرگ، تصویرگر: علی شکاری، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
مولوی، جلالالدّین، (1397)، مثنوی معنوی، 2ج، به تصحیح محمّدعلی موحود، تهران: هرمس.
ب- مقالات
اخوت، فرزانه، (1389)، نگاهی بر بازنویسیهای مثنوی معنوی، برای کودکان و نوجوانان، پژوهشنامه ادب حماسی، 6(9)، صص: 417-396.
اکبری، احمد؛ جاویدی کلاته جعفرآبادی، طاهره؛ شعبانی ورکی، بختیار و تقوی، محمّد، (1391). «فلسفه برای کودکان (P4c) مضامین فلسفی در داستانهای متون کلاسیک ادب فارسی». تفکّر وکودک، 3 (6)، ص: 25-1.
جهانی، جعفر، (1381)، «نقد و بررسی مبانی فلسفی الگوی آموزشی تفکّر انتقادی ماتیو لیپمن»، فصلنامة دانشگاه الزّهرا(س)، شمارة 42، صص: 35ـ 55.
________، (1386)، «بررسی تأثیرات برنامه آموزش فلسفه به کودکان در رشد منشهای اخلاقی دانش آموزان»، مطالعات برنامه درسی، شمارة 7، صص: 37ـ 59.
خسرونژاد، مرتضی، (1386)، «تأملی بر هم نشینی ادبیّات کودک و فلسفه در برنامة فلسفه برای کودکان»، نشریّة نوآوریهای آموزشی، شمارة 20 صص: 109 ـ .124
رشتچی، مژگان، (1389)، «ادبیّات داستانی کودکان و نقش آن در رشد تفکّر»، مجلّة تفکّر و کودک، شمارة 2، صص: 23 ـ 37.
عظمت مدارفرد، فاطمه؛ حسنعلی بختیار نصرآبادی و محمّدحسین حیدری، ( ۱۳۹۸)، «بازخوانی داستانهای مثنوی بر مبنای مؤلّفههای تفکّر فلسفی و تدوین راهنمای داستانها برای استفاده در اجتماع پژوهشی»، دوفصلنامة تربیت اسلامی 14 (28)، صص: 52-29.
فتحی لیلا، احقر قدسی، نادری، عزت الله،(1397)، «تأثیر آموزش فلسفه برای کودکان (P4C) به روش پژوهش مشارکتی بر مسئولیّت پذیری دانش آموزان» فصلنامه خانواده و پژوهش،۱۵ (۱) صص: 18-7.
هدایتی، مهرنوش؛ کوشا، مژگان، (1396)، «مشارکت در حلقههای کندوکاو و تأثیر آن بر مهارت تفکّر انتقادی در سواد رسانهای»، رسانه و فرهنگ، شمارة 1(7)، صص: 190 ـ 171.
ج: منابع لاتین
22- Lipman, M. (2003). Thinking in education. New York, NY: Cambridge University Press.
23- Fisher, Robert. 1996. Stories for thinking. Nash Pollock Publishing.