.
Subject Areas : Urban Sociological Studiesاسدالله نقدی 1 , ثریا معمار 2 , maryam dastani 3
1 - دانشیار جامعه شناسی دانشگاه بوعلی سینا همدان
2 - دانشیار جامعه شناسی دانشگاه اصفهان
3 - دانشجوی دکتری جامعه شناسی دانشگاه بوعلی سیناهمدان
Keywords:
Abstract :
.
- ادگار، اندرو، سیج ویک، پیتر. (1387). مفاهیم بنیادی نظریهی فرهنگی، ترجمهی مهران مهاجر و محمدنبوی، تهران: نشر آگه.
- باکاک، رابرت. (1381). مصرف، ترجمهی خسرو صبری، تهران :نشر شیرازه.
- بحرانی، شعله؛ سروش، مریم؛ حسینی، مریم. (1390). مقایسهی جنسیتی رابطهی رسانهها، هویت و سبک زندگی در بین جوانان شیراز، فصلنامهی مطالعاتملی، 47، سال دوازدهم، شمارهی3.
- بهار، مهری؛ وکیلی قاضی؛ جهانی، محمدرضا. (1390). تحلیل گفتمان جراحیهای زیبایی صورت، زندرتوسعهوسیاست (پژوهشزنان)، دورهی9، شمارهی1.
- بوردیو، پیر. (1390). تمایز: نقداجتماعیقضاوتهایذوقی، ترجمهی حسن چاووشیان، تهران: نشر ثالث.
- پیشگاهی فرد، زهرا؛ امیدآوج، مریم. (1388). هویت دختران و زنان جوان ایرانی و نقش آنان در تمدنسازی، زن در فرهنگ و هنر، دورهی اول، شمارهی1.
- جنکینز، ریچارد. (1381). هویتاجتماعی، ترجمهی تورج یاراحمدی، تهران: نشر شیرازه.
- چلبی، مسعود. (1384). تحلیل رابطهی سرمایهی اجتماعی و جرم در سطوح خرد و کلان، مجلهی جامعهشناسی ایران، دورهی ششم، شمارهی2.
- حاجیزاده میمندی، مسعود؛ فریدون، یوسفی. (1392). بررسی برخی از عوامل مرتبط با فرهنگ مصرف در میان زنان شهر یزد، فصلنامهی شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، سال شانزدهم، شمارهی61.
- خواجه نوری، بیژن؛ ریاحی، زهرا. (1392). جهانی شدن، دنیاگرایی و زنان؛ مورد مطالعه: تهران، شیراز و استهبان، مجلهی جهانی رسانه، شمارهی15.
- خواجه نوری، بیژن؛ پرنیان، لیلا؛ همت، صغری. (1392). جهانی شدن و نگرش مردان به نقش زنان،زن در فرهنگ و هنر،دوره پنجم،شماره3.
- ربیعی، علی؛ رفیعی، ملکه. (1395). مصرفگرایی: از اجبار تا لذت؛ مطالعهای جامعهشناختی پیرامون مصرفگرایی در میان ساکنان شهر تهران، مجلهی جامعهشناسی ایران، دورهی شانزدهم، شمارهی1 و2.
- رحمت آبادی، الهام؛ آقابخشی، حبیب. (1385). سبک زندگی و هویت اجتماعی جوانان، فصلنامهی علمی- پژوهشی رفاه اجتماعی، سال پنجم، شمارهی20.
- رضادوست، کریم؛ علی حسین، حسینزاده؛ عباس، رضایی. (1391). تأثیر شهرگرایی و دینداری بر مصرفگرایی(مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه شاهد چمران اهواز)، فصلنامهی توسعهی اجتماعی، دورهی7، شمارهی2.
- رنجبران، بهرام؛ کاظم ذبیحزاده؛ مجتبی برابری. (1390). بررسی الگوهای مصرفی دانشجویان دختر دانشگاه اصفهان، مجلهی زندرتوسعهوسیاست(پژوهشزنان)، دورهی نهم، شمارهی2.
- ساروخانی، باقر؛رفعت جاه، مریم. (1383). زنان و بازتعریف هویت اجتماعی، مجلهیجامعهشناسیایران، دورهی پنجم، شمارهی2.
- شرف الدین، سیدحسین. (1394). مصرفگرایی در سبک زندگی مدرن و دینی، دوفصلنامهی علمی-تخصصی پژوهشنامهی سبک زندگی، سال اول، شمارهی اول، پاییز و زمستان.
- شفیعی، سمیه. (1386). مطالعات جنسیتی اوقات فراغت به سوی تبیین سبک زندگی، تهران: انتشارات پژوهشکدهی تحقیقات استراتژیک.
- عسکری ندوشن، عباس؛ سیدعلیرضا افشانی؛ راضیه ذاکری هامانه؛ سمیه عسکری ندوشن. (1390). تمایلات مصرفی زنان در شهر یزد، مجلهی زندرتوسعهوسیاست، شمارهی1.
- علیخواه، فردین. (1386). پیامدهای سیاسی مصرفگرایی، فصلنامهیعلمیوپژوهشیتحقیقاتفرهنگی، سال اول، شمارهی1.
- کاستلز، مانوئل. (1380). عصراطلاعات، جلددومقدرتهویت، ترجمهی حسن چاووشیان، تهران: طرح نو.
- کرلینجر، فردان. (1376). مبانی پژوهش در علوم رفتاری، جلد اول، ترجمهی حسن پاشا شریفی و جعفر نجفی زند، تهران: نشر شیرازه.
- کوزر، لوئیس. (1383). زندگیواندیشهیبزرگانجامعهشناسی، ترجمهی محسن ثلاثی، تهران: علمی.
- گیبینز، جان آروبوریمر. (1381). سیاستپستمدرنیته، ترجمهی منصور انصاری، تهران: گام نو.
- گیدنز، آنتونی. (1392). تجددوتشخص: جامعهوهویتشخصیدرعصرجدید، ترجمهی ناصر موفقیان، تهران: نشر نی.
- محمدپور، احمد؛ بهمنی، مریم. (1389). زنان، پاساژ و مصرف نشانهها، فصلنامهیمطالعاتراهبردیزنان، سال12، شمارهی47.
- موسوی، یعقوب؛ احمدی، طیبه. (1392). تأثیرتبلیغات تجاری شهری بر مصرفگرایی زنان شهر تهران، فصلنامهی مطالعاتتوسعهی اجتماعی-فرهنگی، دورهی اول، شمارهی4.
- نایبی، هوشنگ؛ محمدی، ستار. (1392). تأثیر سبک زندگی بر هویت اجتماعی(مطالعهی تجربی جوانان شهر سنندج)، مجلهیجامعهشناسیایران، دورهی چهاردهم، شمارهی4.
- نیکزاد، مهرداد. (1382). تحلیل اجتماعی کنشهای مصرفی، نامهیپژوهشفرهنگی، سال هشتم، دورهی جدید، شمارهی7.
- وارسته فر، افسانه؛ مختاری، هانیه. (1388). بررسی الگوی مصرف نزد زنان شهر تهران، فصلنامهی پژوهش اجتماعی، سال دوم، شمارهی پنجم.
- وبلن، تورشتاین. (1383). نظریهیطبقهتنآسا، ترجمهی فرهنگ ارشاد، تهران: نشر نی.
- Bovone,LAURA(2012)identities through fashion.a multidisciplinary approach.gonzalez a-berg publishers,oxford,gbr.united kingdom.
- Bourdieu,pierre,(1984)Distinction:A social criticue of the judgement of taste,routledge.
- Gergen,Kenneth j.(1996)technology and the from essential to the sublime constructing the self in a mediated world,sage pub.
- Kuruvilla,Shelja j;nishnk joshi&nidhi shah(2009).do men and women really shop differently?an exploration of gender differences in mall shopping in india.international,journal of consumer studies international,33.
- Luo,Wei(2008),acting for the modern body:Chinese womens consumption of cosmetic surgery.a Thesis of doctor of philosophy in consumption,university of Utah.
- Zimmerman,amanda and dahlberg,john(2008)the sexual objectification of women in advertising:a contemporary cuiturai perspective,march,journal of rouetising reserbcr 7.
_||_