ورزش کنشی اجتماعی است که در جهان امروز بهعنوان سبک فراغتی موردپسند رایج شده و اثرات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد. ورزش به دلیل ارتباط آن با جامعه، گروه، الگوهای مرجع و همچنین تنیدگی آن با مسائل اجتاعی-فرهنگی، خشونت و رفتارهای ووندالیسمی را بازتولید میکند. جام چکیده کامل
ورزش کنشی اجتماعی است که در جهان امروز بهعنوان سبک فراغتی موردپسند رایج شده و اثرات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد. ورزش به دلیل ارتباط آن با جامعه، گروه، الگوهای مرجع و همچنین تنیدگی آن با مسائل اجتاعی-فرهنگی، خشونت و رفتارهای ووندالیسمی را بازتولید میکند. جامعه ایرانی به ورزش علاقه خاصی داشته و سبک فراغتی خود را با آن زنده نگه میدارند. در این میان گاهی خشونت و رفتارهای وندالیستی نیز در بین طرفداران تیمهای ورزشی مشاهده میشود. بر این اساس هدف این مطالعه، بررسی کنشهای وندالیسم ورزشی از سال 1388 الی 1398 است. روش پژوهش؛ فراتحلیل و ابزار مطالعه، تحقیقات منتشر یافته در SID، Noormags و Magiran؛ بازه زمانی 1388-1399 که شامل 39 جامعه آماری و 21 حجم نمونه به روش نمونهگیری تعمدی-قضاوتی (غیر احتمالی) انتخاب شدند. نتایج پژوهش نشان میدهد که محرومیت اجتماعی؛ خانواده ازهمگسیخته و تحریک رسانهای (اندازه اثر بالا)؛ سرمایه فرهنگی؛ تعصب اجتماعی تیمی – قومی؛ احساس بیهنجاری؛ انسجام قومی– تیمی؛ همنشینی افتراقی و ناکامی اجتماعی (اندازه اثر متوسط) و نظارت غیررسمی؛ عملکرد رسانه جمعی؛ نارضایتی اجتماعی؛ تعلق به خردهفرهنگ قومی؛ سابقه رفتار مجرمانه؛ نظارت رسمی و سرمایه اقتصادی (اندازه اثر پایین) تأثیر معنیداری برکنش خشونتورزشی دارند.
پرونده مقاله
هدف از تحقیق حاضر، ارائه مدل توسعه بیمه در ورزش ایران بود. این تحقیق از نوع تحقیقات آمیخته (کیفی-کمی) بود. جامعه آماری تحقیق در بخش کیفی شامل تمامی نخبگان حوزه بیمه در ورزش بودند. بر اساس انتخاب گلوله برفی تعداد 15 نفر تا رسیدن به اشباع نظری به عنوان نمونه مشخص شدند. در چکیده کامل
هدف از تحقیق حاضر، ارائه مدل توسعه بیمه در ورزش ایران بود. این تحقیق از نوع تحقیقات آمیخته (کیفی-کمی) بود. جامعه آماری تحقیق در بخش کیفی شامل تمامی نخبگان حوزه بیمه در ورزش بودند. بر اساس انتخاب گلوله برفی تعداد 15 نفر تا رسیدن به اشباع نظری به عنوان نمونه مشخص شدند. در بخش کمی، جامعه آماری شامل تمامی کارشناسان بیمه در امور ورزش بودند که تعداد آنها 69 نفر بود. نمونه آماری به صورت کل شمار در نظر گرفته شد. ابزار گردآوری اطلاعات در بخش کیفی شامل مصاحبه نیمه ساختار یافته و در بخش کمی شامل پرسشنامه محقق ساخته بود. جهت تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق در بخش کیفی از کدگذاری باز، محوری و انتخابی و در بخش کمی از روش معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که عوامل توسعه بیمه (عوامل علی، زمینهای، مداخلهگر، راهبردها و پیامدها) بر پدیده اصلی توسعه بیمه در ورزش تأثیر معناداری دارد. نتایج این تحقیق نشان دهنده آن بود که فرایند توسعه بیمه در ورزش نیازمند توجه به سلسله عوامل علی، زمینهای و مداخلهگر شناسایی شده است؛ بنابر این مدل نهایی ارائه شده در این تحقیق میتواند یک راهنمای کامل برای توسعه بیمه در ورزش ایران باشد.
پرونده مقاله
تحقیق حاضر باهدف تأثیر اعتماد، حریم خصوصی و کیفیت خدمات در موفقیت مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری در باشگاههای بدنسازی با نقش میانجیگری وفاداری مشتری طراحی و اجرا گردید. روش تحقیق حاضر بهصورت پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمامی مشتریان باشگاههای ورزشی و چکیده کامل
تحقیق حاضر باهدف تأثیر اعتماد، حریم خصوصی و کیفیت خدمات در موفقیت مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری در باشگاههای بدنسازی با نقش میانجیگری وفاداری مشتری طراحی و اجرا گردید. روش تحقیق حاضر بهصورت پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمامی مشتریان باشگاههای ورزشی و مراکز آمادگی جسمانی و تندرستی شهر تهران بود. بر اساس جدول تعیین حجم نمونه مورگان برای جامعه نامحدود 384 نفر از مشتریان باشگاههای ورزشی انتخاب شدند، روش نمونه گیری در تحقیق حاضر به صورت سهول الوصول بود. ابزاراندازه گیری تحقیق شامل پرسشنامه استاندارد دهقانی پور و همکاران (2020) بود. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادههای تحقیق حاضر از روش مدلسازی معادله ساختاری استفاده گردید. تمامی روند تجزیهوتحلیل تحقیق، در غالب نرمافزار SPSS و PLS انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد، اعتماد (166/0= تأثیر؛ 037/2= تی)، حریم خصوصی (436/0= تأثیر؛ 344/4= تی) و کیفیت خدمات (394/0= تأثیر؛ 740/7= تی) بر وفاداری مشتریان تأثیر معناداری داشت. نتایج همچنین نشان داد که کیفیت خدمات (229/0= تأثیر؛ 494/3= تی) بر موفقیت مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری تاثیرمعناداری دارد؛ اما دراینبین اعتماد (078/0= تأثیر؛ 570/1= تی) و حریم خصوصی (094/0= تأثیر؛ 213/1= تی) تأثیر معناداری بر موفقیت مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری نداشتند. از طرفی نتایج تحقیق حاضر مشخص نمود که با توجه به تأثیر معنادار وفاداری (607/0= تأثیر؛ 680/6= تی) بر موفقیت مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری، میتوان اعلام داشت که وفاداری نقش میانجیگری در ارتباط میان اعتماد، حریم خصوصی و کیفیت خدمات با موفقیت مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری دارد. در جهت موفقیت مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری در ورزش، شکل گیری وفاداری اهمیت بالایی دارد و می تواند زمینه جهت پیاده سازی این مدیریت را فراهم نماید.
پرونده مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی گری محیط فناورانه بر رابطة بین زیرساخت های فناورانه و توانمندسازی منابع انسانی در سازمان های ورزشی طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر از نوع مطالعات توصیفی می باشد که از منظر هدف، جز تحقیقات کاربردی می باشد که به صورت میدانی انجام گردید. ر چکیده کامل
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی گری محیط فناورانه بر رابطة بین زیرساخت های فناورانه و توانمندسازی منابع انسانی در سازمان های ورزشی طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر از نوع مطالعات توصیفی می باشد که از منظر هدف، جز تحقیقات کاربردی می باشد که به صورت میدانی انجام گردید. روش پژوهش حاضر از نظر روش گردآوری داده ها، پیمایشی می باشد. ابزار گردآوری در تحقیق حاضر شامل پرسشنامة توانمندسازی منابع انسانی اسپریتزر و میشرا (1997)، پرسشنامة محیط فناورانه کاساب و همکاران (2017) و پرسشنامة زیرساخت های فناورانه کاساب و همکاران (2017) می باشد. جامعة آماری شامل کلیة کارکنان بخش فناوری اطلاعات، کارکنان ارشد، مدیران و معاونان ادارات کل ورزش و جوانان کشور بودند که تعداد آنان حدود 640 نفر بود. بر اساس جدول حجم نمونة مورگان، تعداد 242 نفر به عنوان نمونه مشخص گردیدند که پس از کسب مجوزهای لازم و تقسیم پرسشنامه ها، تعداد 192 پرسشنامه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که زیرساخت های فناورانه بر توانمندسازی منابع انسانی در سازمان های ورزشی تأثیر معناداری ندارد (199/0= تأثیر، 558/1=تی، 089/0=سطح معناداری). نتایج همچنین نشان داد که زیرساخت های فناورانه بر محیط فناورانه در سازمان های ورزشی تأثیر معناداری دارد (904/0= تأثیر، 856/38=تی، 001/0=سطح معناداری). نتایج همچنین نشان داد که محیط فناورانه بر توانمندسازی منابع انسانی در سازمان های ورزشی تأثیر معناداری دارد (736/0= تأثیر، 241/6=تی، 001/0=سطح معناداری). با توجه به عدم تأثیر زیرساخت های فناورانه بر توانمندسازی منابع انسانی و از طرفی تأثیر زیرساخت های فناورانه بر محیط فناورانه و همچنین تأثیر محیط فناورانه بر توانمندسازی منابع انسانی در سازمان های ورزشی می توان چنین اعلام داشت که محیط فناورانه نقش میانجی گری کامل در رابطة بین زیرساخت های فناورانه بر توانمندسازی منابع انسانی در سازمان های ورزشی را دارد.
پرونده مقاله
این تحقیق با هدف اولویت بندی استراتژی های شرکت های تولیدی ورزشی در راستای توسعه اقتصادی ورزش با استفاده از روش ادغام AHP-TOPSIS (نمونه موردی: شرکت ورزشی جام جم) طراحی گردید. روش تحقیق حاضر از نوع پیمایشی بود. به منظور شناسایی استراتژی های شرکت ورزشی جام جم، از روش اشباع چکیده کامل
این تحقیق با هدف اولویت بندی استراتژی های شرکت های تولیدی ورزشی در راستای توسعه اقتصادی ورزش با استفاده از روش ادغام AHP-TOPSIS (نمونه موردی: شرکت ورزشی جام جم) طراحی گردید. روش تحقیق حاضر از نوع پیمایشی بود. به منظور شناسایی استراتژی های شرکت ورزشی جام جم، از روش اشباع نظری و شناسایی خبرگان شرکت مورد مطالعه با شیوه گلوله برفی جهت شناسایی استراتژی ها استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده های تحقیق از روش AHP و TOPSIS با استفاده از نرم افزار های SUPER DECISION و نرم افزار BT TopSis SoLver استفاده گردید. با توجه به نتایج تحقیق مشخص گردید که مهمترین استراتژی های شرکت ورزشی جام جم شامل استراتژی ادغام با دیگر شرکت ها، استراتژی یکپارچگی عمودی به بالا و استراتژی تنوع ناهمگن بود. بنابراین شرکت مذکور به واسطه توسعه و بهبود قابلیت های خود نیاز است تا با دیگر شرکت ها در جهت ایجاد ساختار قوی تر ادغام داشته باشند.
پرونده مقاله
هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش میانجی تعهد در رابطۀ بین مشارکت تفریحی و بهزیستی هواداران باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران بود. روش پژوهش حاضر توصیفی- همبستگی بوده و به لحاظ هدف از نوع مطالعات کاربردی بود. جامعۀ آماری پژوهش حاضر را تمامی هواداران مسابقۀ فوتبال دو باشگاه ا چکیده کامل
هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش میانجی تعهد در رابطۀ بین مشارکت تفریحی و بهزیستی هواداران باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران بود. روش پژوهش حاضر توصیفی- همبستگی بوده و به لحاظ هدف از نوع مطالعات کاربردی بود. جامعۀ آماری پژوهش حاضر را تمامی هواداران مسابقۀ فوتبال دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در هجدهمین دورۀ مسابقات لیگ برتر تشکیل دادند. برای تعیین نمونه با توجه به نامحدود بودن حجم جامعه از فرمول کوکران استفاده گردید. روش نمونهگیری، تصادفی در دسترس بود. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامۀ پان و همکاران (2018) در مقیاس لیکرت پنج ارزشی استفاده شد. برای تجزیه تحلیل دادهها از (SPSS.16) و برای بررسی و ارائۀ مدل معادلات ساختاری از PLS3 استفاده گردید. یافتهها نشان داد که بین مشارکت تفریحی و بهزیستی، مشارکت تفریحی و تعهد رابطۀ مثبت و معناداری وجود دارد ولی بین تعهد و بهزیستی رابطهای وجود ندارد. بر مبنای یافتههای پژوهش مشارکت تفریحی باعث بهزیستی افراد میشود. لذا در صورتی که اقدامات مطرح شده برنامهریزی و اجرا گردد میتواند سطح مشارکت تفریحی و بهزیستی افراد را افزایش دهد. در این راستا باید خاطر نشان کرد تا حد توان بر فرهنگسازی توجه به جنبههای مثبت شرکت در فعالیتهای تفریحی تأکید شود تا همزمان تعهد و بهزیستی افراد را نیز مورد توجه قرار دهد.
پرونده مقاله
هدف از پژوهش حاضر تدوین مدل کار آفرینی با تأکید بر گردشگری ورزشی بود. این کار با انجام پژوهش کیفی از نوع گرانددتئوری که شیوه آن اکتشافی است، انجام شد. این تحقیق از طریق بررسی ادبیات و مصاحبه اکتشافی به شیوه تحلیل محتوا (کدگذاری واحد تحلیل، مقوله ها و واحد ثبت) صورت پذیر چکیده کامل
هدف از پژوهش حاضر تدوین مدل کار آفرینی با تأکید بر گردشگری ورزشی بود. این کار با انجام پژوهش کیفی از نوع گرانددتئوری که شیوه آن اکتشافی است، انجام شد. این تحقیق از طریق بررسی ادبیات و مصاحبه اکتشافی به شیوه تحلیل محتوا (کدگذاری واحد تحلیل، مقوله ها و واحد ثبت) صورت پذیرفت. برای انجام مصاحبه میدانی، جامعة آماری پژوهش شامل اساتید برجسته حوزة مدیریت ورزشی، کارآفرینی و گردشگری متخصص و همچنین کارآفرینان حوزه گردشگری ورزشی بود که این افراد، به صورت هدفمند، برای مصاحبههای کیفی انتخاب شدند(12 مصاحبه با 12 نفر و تا حد اشباع نظری ادامه یافت). پس از تحلیل ادبیات و برای ارائه مدل پژوهش ، با 12 نفر از جامعة آماری مصاحبه شد تا فهرست عوامل کار آفرینی با تأکید بر گردشگری ورزشی تکمیل گردد. در نهایت مقولهها در قالب 23 مقوله و 81 کد مفهومی مشخص شد و در دل ابعاد ۶ گانه مدل پارادایمی به صورت موجبات علی(1 مقوله)، مقوله اصلی: کارآفرینی گردشگری ورزشی (1 مقوله)، راهبردها(8 مقوله)، شرایط زمینهای(7 مقوله)، شرایط مداخلهگر(1 مقوله)، و پیامدها(5 مقوله) جای گرفتند. در این راستا عوامل مانندجذابیت محیطی، مالی، زیرساختهای گردشگری ورزشی، خدمات واسطهای گردشگری ورزشی، تسهیلات پذیرایی، امکانات و تسهیلات مربوط به رویدادهای ورزشی و رسانه به عنوان شرایط زمینهای شناخته شدند و افزایش همکاریهای سازمانی، راهبردهای اقتصادی، راهبردهای فرهنگی و فرهنگ سازی، اطلاعرسانی، تأسیساتی، کسب اطلاع، نیروی انسانی و همراهی مدیران به عنوان راهبردهای توسعه کارآفرینی در صنعت گردشگری ورزشی شناسایی شدند
پرونده مقاله
هدف از این پژوهش اثر آنومی سازمانی بر ریاکاری سازمانی با میانجی کمکاری و سایش اجتماعی کارکنان در سازمان ورزش شهرداری تهران بود. روش تحقیق از نوع توصیفی همبستگی میباشد. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان سازمان ورزش شهرداری تهران بود. نمونه آماری به تعداد قابل کفایت برای نر چکیده کامل
هدف از این پژوهش اثر آنومی سازمانی بر ریاکاری سازمانی با میانجی کمکاری و سایش اجتماعی کارکنان در سازمان ورزش شهرداری تهران بود. روش تحقیق از نوع توصیفی همبستگی میباشد. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان سازمان ورزش شهرداری تهران بود. نمونه آماری به تعداد قابل کفایت برای نرم افزار مدلسازی اسمارت پیالاس برآورد گردید (215 نفر) و به صورت تصادفی طبقهای نمونهگیری شد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه بازطراحی شده از تحقیقات قبلی برای چهار متغیر (37 سوال) و در مقیاس 5 گزینهای لیکرت بود. روایی محتوایی ابزار با استفاده از نظر متخصصان (12 نفر)، پایایی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و روایی سازه با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی ارزیابی و تایید گردید. نتایج نشان داد که در روابط مستقیم؛ متغیر آنومی سازمانی اثر معنیداری بر سایش اجتماعی (444/0)، کم کاری کارکنان (787/0) و ریاکاری سازمانی (294/0) داشت. همچنین اثر سایش اجتماعی بر ریاکاری سازمانی (386/0) و کم کاری کارکنان (21/0) معنیداری بود. اثر کم کاری کارکنان بر ریاکاری سازمانی (498/0) نیز معنیدار مشاهده شد. در روابط غیرمستقیم هم؛ اثر آنومی سازمانی بر ریاکاری سازمانی از مسیر دو متغیر میانجی سایش اجتماعی (19/0) و کم کاری (27/0) معنیدار بود. براساس یافتههای پژوهش میتوان گفت هر چند آنومی سازمانی به خودی خود میتواند منجر به رفتار سازمانی منفی مانند ریاکاری شود اما در صورتی که متغیرهای میانجی و مداخلهگر کنترل نشود این اثر می-تواند بسیار شدیدتر باشد.
پرونده مقاله
هدف تحقیق بررسی نقش اعتماد بر رفتار خرید مشتری(با میانجیگری تبلیغات دهان به دهان) بود. پژوهش حاضر کاربردی و از دسته توصیفی-پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش مصرفکنندگان محصولات ورزشی استان گیلان بودند که 384 نفر(فرمول کوکران) به صورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدن چکیده کامل
هدف تحقیق بررسی نقش اعتماد بر رفتار خرید مشتری(با میانجیگری تبلیغات دهان به دهان) بود. پژوهش حاضر کاربردی و از دسته توصیفی-پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش مصرفکنندگان محصولات ورزشی استان گیلان بودند که 384 نفر(فرمول کوکران) به صورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای اعتماد مشتریان کیم و پارک(2013)، رفتار خرید مشتری بندپی(1395) و تبلیغات دهان به دهان جانگ(2007) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها و بررسی برازش مدل از مدلسازی معادلات ساختاری و از نرمافزارهای Spss24 و Pls3 استفاده شد. نتایج نشان داد که اعتماد مشتریان بر تبلیغات دهان به دهان بهطور مستقیم اثر مثبت و معناداری(55/0) دارد و همچنین میتواند حدود 52 درصد رفتار خرید مشتری را تبیین کند؛ همچنین تبلیغات دهان به دهان بر رفتار خرید بهطور مستقیم اثر مثبت و معناداری دارد و حدود 42 درصد از تغییرات آن را تبیین میکند؛ در نهایت، اثر اعتماد مشتریان بر رفتار خرید با میانجیگری تبلیغات دهان به دهان معنیدار بود. می-توان گفت که در محیطی که اعتماد مصرفکننده، نسبت به شرکت و تبلیغات کاهش یافته است، تبلیغات دهان به دهان این امکان را میدهد تا شرکتها و تولیدیها از این طریق، بر رفتار خرید مشتریان تأثیر بگذارند.
پرونده مقاله
این تحقیق با هدف بررسی شناسایی و اولویتبندی استراتژیهای اقتصادی کسبو کارهای کوچک و متوسط ورزشی با استفاده از روش ادغام AHP-TOPSIS طراحی و اجرا گردید. روش تحقیق حاضر از نوع پیمایشی بود که به صورت میدانی اجرا گردید. به منظور شناسایی استراتژیهای اقتصادی کسبو کارهای چکیده کامل
این تحقیق با هدف بررسی شناسایی و اولویتبندی استراتژیهای اقتصادی کسبو کارهای کوچک و متوسط ورزشی با استفاده از روش ادغام AHP-TOPSIS طراحی و اجرا گردید. روش تحقیق حاضر از نوع پیمایشی بود که به صورت میدانی اجرا گردید. به منظور شناسایی استراتژیهای اقتصادی کسبو کارهای کوچک و متوسط ورزشی، از روش دلفی تا اشباع نظری و شناسایی خبرگان با شیوه گلوله برفی استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق از روش AHP و تاپسیس با استفاده از نرمافزارهای SUPER DECISION و نرمافزار تاپسیس استفاده گردید. با توجه به نتایج تحقیق مشخص گردید که استراتژی ادغام با دیگر شرکتها، استراتژی یکپارچگی عمودی به بالا و استراتژی تنوع ناهمگن مهمترین استراتژیهای مشخص شدن کسبو کارهای کوچک و متوسط ورزشی میباشد. بنابراین کسبو کارها در ورزش به واسطه توسعه و بهبود قابلیتهای خود نیاز است تا با دیگر شرکتها و کسبو کارها در جهت ایجاد ساختار قویتر ادغام داشته باشند.
پرونده مقاله
هدف پژوهش حاضر طراحی مدل معادلات ساختاری سازمان یادگیرنده در وزارت ورزش و جوانان بود. پژوهش حاضر کاربردی-توسعه ای، ترکیبی و توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان حوزه مدیریت ورزشی بودند که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند و گلوله برفی با 14 نفر چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر طراحی مدل معادلات ساختاری سازمان یادگیرنده در وزارت ورزش و جوانان بود. پژوهش حاضر کاربردی-توسعه ای، ترکیبی و توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان حوزه مدیریت ورزشی بودند که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند و گلوله برفی با 14 نفر مصاحبه صورت گرفت. در بخش کمی جامعة آماری شامل کلیة کارشناسان شاغل در وزارت ورزش و جوانان (300 =N) که با استفاده از روش در دسترس و بر اساس جدول مورگان نمونة آماری تعیین شد (169 =n). برای تجزیه و تحلیل داده های کیفی از روش داده بنیاد و داده های کمی از روش معادلات ساختاری استفاده شد. یافته ها در بخش کیفی شامل عوامل علی، عوامل زمینه ای،عوامل مداخله گر و در نهایت راهبردها و پیامدها شد که در قالب مدل مفهومی ارائه گردید. در بخش کمی نتایج نشان داد مقدار t شرایط علی بر پدیده اصلی 949/2، شرایط زمینه ای بر راهبردها 111/2، شرایط مداخله گر بر راهبردها 3/352، پدیده اصلی بر راهبردها 2/048 و راهبردها بر پیامدها 5/714 بدست آمد که همه رابطه ها تایید شده است. همچنیننتایج نشان داد که مدل پژوهش از برازش مناسبی برخوردار می باشد. لذا با توجه به اهمیت سازمان یادگیرنده در عصر حاضر که تحولات و تهدیدات گسترده ای وجود دارد، سازمان یادگیرنده می تواند راهکاری جهت مقابله با این شرایط باشد لذا به مدیران وزارت ورزش و جوانان توصیه می شود که چارچوب مدل پژوهش حاضر را به منظور تبدیل سازمان به سازمان یادگیرنده استفاده نمایند.
پرونده مقاله
پژوهش حاضر با هدف ارائة مدل توسعة مرزگستری در فدراسیونهای ورزشی ایران طراحی و اجرا گردید.پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی بود که بر اساس رویکرد پژوهش، آمیخته بود. جامعةآماری بخش کیفی این پژوهش را نخبگان و صاحبنظران حوزة مدیری چکیده کامل
پژوهش حاضر با هدف ارائة مدل توسعة مرزگستری در فدراسیونهای ورزشی ایران طراحی و اجرا گردید.پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی بود که بر اساس رویکرد پژوهش، آمیخته بود. جامعةآماری بخش کیفی این پژوهش را نخبگان و صاحبنظران حوزة مدیریتی آگاه به موضوع پژوهشتشکیل دادند و در بخش کمی؛ نیز جامعة آماری شامل رئیس، نائب رئیس و دبیر فدراسیونهای ورزشی بود. ابزار پژوهش حاضر شامل پرسشنامه و مصاحبه های نیمه ساختارمند بود. جهت بررسی دادههای بخش کیفی از کدگذاری مطابق با مدل پارادایمی اشتراوس و کوربین استفاده گردید و در بخش کمی از روش معادلات ساختاری استفاده گردید. کلیة روند تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش حاضر در نرم افزارهای SPSS نسخة 20 و Smart PLS نسخة 2 انجام گردید. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که مدل توسعةمرزگستری در فدراسیون های ورزشی ایران شامل شرایط علی، شرایط زمینه ای، شرایط مداخله ای، پیامدها، راهبردها می باشد. همچنین نتایج پژوهش حاضر نشان داد که مدل پژوهش از برازش مناسبی برخوردار می باشد.
پرونده مقاله
هدف از تحقیق حاضر، طراحی الگوی نقش شبکههای اجتماعی در گردشگری ورزشی بود. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی پیمایشی و از لحاظ هدف، کاربردی بود که به صورت میدانی اجرا شد. جامعه آماری این تحقیق مدیران و متخصصان ورزش، گردشگری و میراث فرهنگی و رسانههای ورزشی بودند. روش نمونهگی چکیده کامل
هدف از تحقیق حاضر، طراحی الگوی نقش شبکههای اجتماعی در گردشگری ورزشی بود. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی پیمایشی و از لحاظ هدف، کاربردی بود که به صورت میدانی اجرا شد. جامعه آماری این تحقیق مدیران و متخصصان ورزش، گردشگری و میراث فرهنگی و رسانههای ورزشی بودند. روش نمونهگیری در این تحقیق به صورت در دسترس انتخاب شد و تعداد 384 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ابزار تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن توسط 12 نفر اساتید از متخصصان مدیریت ورزشی، گردشگری و رسانه مورد تأیید قرار گرفت. روایی همگرا، واگرا و پایایی مرکب نیز از طریق نرمافزار PLS مورد بررسی و تأیید شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی (فراوانی، درصد) و آزمون معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزارهای SPSS نسخه 25 و PLS نسخه 3 انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که شبکههای اجتماعی نقش مثبتی در توسعه ابعاد گردشگری ورزشی دارد؛ بنابر این استفاده از شبکههای اجتماعی میتواند نقش مثبتی در تصویر ذهنی گردشگران ورزشی داشته باشد.
پرونده مقاله
هدف از انجام پژوهش حاضر ساخت و اعتباریابی پرسشنامه آمادگی الکترونیکی در ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی است. برای نیل به این هدف با بررسی مستندات علمی و مقالات متعدد و ۱۵ نفر از متخصصان و اساتید خبره در زمینه آمادگی الکترونیکی ۶۵ گویه به دست آمد. سپس با نظر خو چکیده کامل
هدف از انجام پژوهش حاضر ساخت و اعتباریابی پرسشنامه آمادگی الکترونیکی در ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی است. برای نیل به این هدف با بررسی مستندات علمی و مقالات متعدد و ۱۵ نفر از متخصصان و اساتید خبره در زمینه آمادگی الکترونیکی ۶۵ گویه به دست آمد. سپس با نظر خواهی دوباره از اساتید مجرب در زمینه آمادگی الکترونیکی پرسشنامه به ۵۸ گویه تقلیل یافت، پس از طی مراحل کیفی، پرسشنامه مقدماتی برای تحلیل عامل اکتشافی در بین ۱۶۲ نفر از کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی توزیع شد، پس از طی مراحل کیفی و کمی پرسشنامه نهایی با ۵۳ گویه و هفت عامل طراحی شد. تحلیل عاملی تاییدی برای پرسشنامه آمادگی الکترونیکی اجرا شد و برازش مدل باتوجه به جذر برآورد خطای واریانس تقریب 068/0 بدست آمد که نشان دهنده مناسب بودن برازش مدل بود و میزان پایایی آن براساس ضریب همبستگی آلفای کرونباخ86/0 به دست آمد که نشان دهنده پایایی قابل قبول پرسشنامه بود. براساس نتایج پزوهش عوامل آمادگی الکترونیکی به ترتیب اهمیت عبارت بودند از: مدیریتی، فردی و نیروی انسانی، سیاسی، تکنولوژی، سازمانی، آمادگی فضای کسب و کار و محیطی. پرسشنامه طراحی شده در این مطالعه می تواند ابزار مناسبی برای ارزیابی آمادگی الکترونیکی در سازمان های ورزشی باشد.
پرونده مقاله