در این مقاله نرخ خطای سمبل مدولاسیون M-PSK برای مخابرات مشارکتی با به کارگیری یک رله به صورت مدیریت شده استخراج میشود. در روش معمول، رله همواره سیگنال دریافت شده در مرحله اول را کدبرداری کرده و ارسال میکند و مقصد به منظور افزایش سیگنال به نویز در گیرنده سیگنال هر دو م چکیده کامل
در این مقاله نرخ خطای سمبل مدولاسیون M-PSK برای مخابرات مشارکتی با به کارگیری یک رله به صورت مدیریت شده استخراج میشود. در روش معمول، رله همواره سیگنال دریافت شده در مرحله اول را کدبرداری کرده و ارسال میکند و مقصد به منظور افزایش سیگنال به نویز در گیرنده سیگنال هر دو مرحله را به صورت MRC ترکیب می کند. در روش دیگر رله به صورت مدیریت شده در ارسال سیگنال مشارکت می کند. در این روش اگر مقصد در مرحله اول نتواند از سیگنال منبع کدبرداری کند از رله درخواست ارسال سیگنال کدبرداری شده را خواهد کرد. بنابراین با مدیریت رله علاوه بر کاهش نرخ خطای سمبل می توان متوسط توان مصرفی سیستم را نیز کاهش داد. در این مقاله، ابتدا نرخ خطای سمبل مخابرات مشارکتی با مدولاسیونM-PSK در راهبرد کدبرداری وگسیل در کانال های رایلی به صورت دقیق به دست آمده است. سپس با تقریب نرخ خطای سمبل در سیگنال به نویز های متوسط و بالا ضریب تخصیص توان بهینه به دست آورده شده است. با تخصیص توان به صورت بهینه نرخ خطای سمبل را به حداقل رسانده ایم. در تحلیل ها حداقل نرخ خطای سمبل دو روش مشارکت رله با یکدیگر مقایسه شده اند. به ازاء توان متوسط مصرفی برابر، نرخ خطای سمبل با مدیریت رله کمتر از روش دیگر است.
پرونده مقاله
جبرانکننده استاتیکی توان راکتیو (SVC) نقش مهمی را در قابلیت اعتماد سیستم قدرت ایفا میکند. در ارزیابیهای قابلیت اطمینان، فقط توان راکتیو به عنوان قید شبکه در نظر گرفته میشود و در بررسیها تأثیر SVC روی ارزیابی قابلیت اطمینان سیستم قدرت هنوز در تکنیکهای موجود در نظر چکیده کامل
جبرانکننده استاتیکی توان راکتیو (SVC) نقش مهمی را در قابلیت اعتماد سیستم قدرت ایفا میکند. در ارزیابیهای قابلیت اطمینان، فقط توان راکتیو به عنوان قید شبکه در نظر گرفته میشود و در بررسیها تأثیر SVC روی ارزیابی قابلیت اطمینان سیستم قدرت هنوز در تکنیکهای موجود در نظر گرفته نشده است. این مقاله انواع SVC یعنی TCR-FC، TSC و TCR-TSC را مورد بررسی قرار میدهد و اطلاعاتی از حالتهای به خطا رفته و یا تعمیر اجزای آنها به کاربر میدهد. در این مقاله ابتدا ساختار هر SVC بیان شده و یک به یک اجزای آنها معرفی میشوند، سپس برای هر یک از SVCها بلوک دیاگرامی طراحی شده و همچنین برای هر جزء این SVCها یک ضریب خطا (λ) و یک ضریب تعمیر (μ) بیان میشود. بدین ترتیب واضح است که λ پارامتری است که بیانگر به خطا رفتن هر جزء میباشد و μ پارامتری است که بیانگر به تعمیر رفتن یا وارد مدار شدن همان جزء است. پس از طراحی بلوک دیاگرام به وسیلهی زنجیرهی مارکوف ضرایب تعمیر و خطای هر سه SVC مورد بررسی قرار میگیرد و در نهایت با انجام تحلیل حساسیت نشان داده میشود که کدام یک از اجزای هر SVC زودتر و کدام یک از اجزای هر SVC دیر تر به حالت خطا و تعمیر میرود
پرونده مقاله
تشخیص بیماری تشنج با استفاده از آنالیز سیگنالهای مغزی (EEG) از جمله روشهای کلینیکی کارآمد در درمان دارویی و تصمیمات پیش از جراحی مغزی میباشد. در این مقاله، پس از آمادهسازی سیگنالها با استفاده از یک فیلترینگ مناسب، باند فرکانسی گاما استخراج شده است و سایر ریتمهای م چکیده کامل
تشخیص بیماری تشنج با استفاده از آنالیز سیگنالهای مغزی (EEG) از جمله روشهای کلینیکی کارآمد در درمان دارویی و تصمیمات پیش از جراحی مغزی میباشد. در این مقاله، پس از آمادهسازی سیگنالها با استفاده از یک فیلترینگ مناسب، باند فرکانسی گاما استخراج شده است و سایر ریتمهای مغزی، مقادیر نویز محیطی و سیگنالهای حیاتی دیگر حذف میشوند. سپس، تبدیل موجک سیگنالهای مغزی و نقشه موزائیکی تبدیل موجک در چند سطح محاسبه میشود. با تقسیم مناسب نقشهی رنگی به بخشبندیهای مختلف، هیستوگرام هر زیر- تصویر محاسبه شده و آمارگان آن بر پایهی مقدار ممانهای آماری و آنتروپی منفی محاسبه میشود. بردار ویژگی آماری با استفاده از تحلیل مولفههای اصلی (PCA) به یک بعد کاهش مییابد. با استفاده از الگوریتم EMD و پروسه غربالگری در تحلیل دادهها به وسیلهی توابع حالت ذاتی (IMF) و مقدار ماندهی سیگنالها و با استفاده از طیف تبدیل هیلبرت و تشکیل طیف هیلبرت – هوانگ یک ویژگی مکانی بر پایهی فاصله اقلیدسی برای طبقهبندی سیگنالهای مغزی محاسبه میشود. بوسیلهی طبقهبند K- نزدیکترین همسایه (KNN) و با در نظر گرفتن پارامتر همسایگی بهینه، سیگنالهای مغزی به دو کلاس دارای تشنج و سیگنالهای سالم با میزان صحت 54/76% و واریانس خطای 3685/0 در آزمایشهای مختلف طبقهبندی میشوند.
پرونده مقاله
هلیکوپتر چهار موتور (کوادروتور)، یک هواپیمای بدون سرنشین با چهار موتور است. به دلیل قابلیتهای منحصر بهفرد این وسیله از جمله نقصان تحریک بودن، پرواز و فرود عمودی، حرکت درجا، درجات آزادی بیشتر و کاربردهای نظامی و غیرنظامی، توجه ویژه بسیاری از محققین را بهخود معطوف ک چکیده کامل
هلیکوپتر چهار موتور (کوادروتور)، یک هواپیمای بدون سرنشین با چهار موتور است. به دلیل قابلیتهای منحصر بهفرد این وسیله از جمله نقصان تحریک بودن، پرواز و فرود عمودی، حرکت درجا، درجات آزادی بیشتر و کاربردهای نظامی و غیرنظامی، توجه ویژه بسیاری از محققین را بهخود معطوف کرده است. بهدلیل دینامیک غیرخطی و پیچیده این سیستم چندمتغیره با شش درجه آزادی، مدلسازی و کنترل این وسیله یکی از زمینههای چالشبرانگیز در مهندسی کنترل به شمار میآید. در این مقاله مدلسازی کوادروتور با استفاده از معادلات نیوتن- اویلر توصیف میگردد. پایدارسازی و کنترل ارتفاع و وضعیت این وسیله توسط سه کنترلکننده ‎‎PID‎‎‎‎ کلاسیک، فازی- ‎‎PID‎‎‎‎ ‎‎ و فازی- عصبی مبتنی بر PID صورت میپذیرد و همچنین عملکرد این کنترلکنندهها در حضور اغتشاش و نامعینی جرمی مورد بررسی قرار میگیرند. هدف اصلی این مقاله طراحی الگوریتم ‎PID‎‎‎‎ هوشمند میباشد که از تلفیق منطق فازی و شبکههای عصبی ساخته شده و کنترلکننده فازی- عصبی مبتنی بر ‎PID‎ را مطرح مینماید. نتایج شبیهسازیهای صورت گرفته توسط نرمافزار ‎‎‎‎MATLAB‎‎‎‎‎ ‎‎‎ ارائه میشوند.
پرونده مقاله
در این مقاله برنامهریزی امنیت مقید مشارکت واحدها (SCUC) در حضور همزمان منابع انرژی بادی و خودروهای قابل اتصال به شبکه (PEV) مورد مطالعه قرار گرفته است. برنامهریزی SCUC موجب فراهم آوردن یک جدول زمانبندی بهینه برای مشارکت واحدهای تولیدی با هدف حداکثر کردن امنیت و حداقل چکیده کامل
در این مقاله برنامهریزی امنیت مقید مشارکت واحدها (SCUC) در حضور همزمان منابع انرژی بادی و خودروهای قابل اتصال به شبکه (PEV) مورد مطالعه قرار گرفته است. برنامهریزی SCUC موجب فراهم آوردن یک جدول زمانبندی بهینه برای مشارکت واحدهای تولیدی با هدف حداکثر کردن امنیت و حداقلسازی هزینه و همچنین ارضای قیود شبکه و واحدها، در یک بازه زمانی، به عنوان یکی از زمینههای بسیار مهم تحقیقاتی در سیستمهای قدرت است. امروزه ارتباط بین ذخیره کنندههای انرژی و شبکه توجه بسیاری از پژوهشگران و بهرهبرداران شبکه را به خود معطوف کرده است. از جمله نوینترین راه کارهای پیشنهادی برای جایگزینی سوختهای فسیلی، استفاده از انرژی خودروهای الکتریکی و انرژی بادی برای تامین توان است و در حال حاضر یکی از راهبردهای موثر برای بررسی اثرات ناشی از اتصال V2G و مزرعه بادی در بهرهبرداری بهینه از شبکه تولید، اجرای SCUC بر روی شبکههای قدرتی است که V2G و مزرعه بادی به شینهای آن متصلاند. در این مقاله از روش تئوری بازیها برای حل مسئله روز-پیش مشارکت واحدها به صورت قطعی با در نظر گرفتن قید امنیت در حضور همزمان V2G و واحد بادی استفاده شده است. مسئله در دو سناریوی مختلف کنترل خودروها به دست بهرهبردار و مصرفکننده در سه روز متفاوت با بارهای کم، متوسط و زیاد بررسی شده است. نتایج حاصل از مطالعات عددی نشان دهنده تاثیر حضور V2G و انرژی بادی بر کاهش هزینههای تولید و بهبود شاخصهای بهرهبرداری سیستم قدرت میباشد
پرونده مقاله
در این مقاله یک فیلتر جدید میان گذر فوق پهن- باند مایکرواستریپی با استفاده از دو تشدیدکنندهی متقارن چند- مدی بارگذاری شده با یک استاب امپدانس پلهای تحلیل و شبیهسازی شده است. این تشدیدکنندهی چند مدی، تشکیل شده است از یک تشدیدکنندهی امپدانس پلهای سه مدی که برای کاهش چکیده کامل
در این مقاله یک فیلتر جدید میان گذر فوق پهن- باند مایکرواستریپی با استفاده از دو تشدیدکنندهی متقارن چند- مدی بارگذاری شده با یک استاب امپدانس پلهای تحلیل و شبیهسازی شده است. این تشدیدکنندهی چند مدی، تشکیل شده است از یک تشدیدکنندهی امپدانس پلهای سه مدی که برای کاهش سایز مدار به صورت خمیده ترکیببندی شده است و یک استاب امپدانس پلهای که در مرکز دو تشدیدکنندهی دارای چند مد تشدید تعبیه شده است. ابعاد این استاب به طور مناسبی تنظیم شده است که بتواند یک مد رزونانسی دیگر در باند عبور، یعنی بازهی فرکانسی GHz 6/10-1/3 ایجاد کند و باعث افزایش تزویج، تخت شدن حتیالامکان باند عبور و وسیع شدن باند توقف گردد. در نهایت با استفاده از تکنیک شکاف در لایهی زمین، تزویج بین خطوط تغذیه و تشدیدکنندهی دارای چند مد تشدید افزایش داده میشود. این فیلتر در مقایسه با فیلترهای طراحی شده در گذشته دارای ابعاد کوچک (mm16mm 7/6)، باند توقف وسیع (تا حدود dB20) و عملکرد مناسب در باند عبور میباشد.
پرونده مقاله