در پژوهش حاضر از تجزیه موجک برای تجزیه سریهای زمانی قیمت در یک زوج دارایی به سریهای زمانی کلیات و جزئیات استفاده میشود و خاصیت همجمعی بین سطوح مختلف و متناظر تجزیه دو سری بررسی میشود تا زوجهای همجمع در سطوح مختلف تجزیه یافت شود و سپس سودآوری آن مورد بررسی چکیده کامل
در پژوهش حاضر از تجزیه موجک برای تجزیه سریهای زمانی قیمت در یک زوج دارایی به سریهای زمانی کلیات و جزئیات استفاده میشود و خاصیت همجمعی بین سطوح مختلف و متناظر تجزیه دو سری بررسی میشود تا زوجهای همجمع در سطوح مختلف تجزیه یافت شود و سپس سودآوری آن مورد بررسی قرار گیرد. در این پژوهش سودآوری سیستم معامله زوجی بر پایه تجزیه موجک بر روی 14 شاخص از بورس اوراق بهادار تهران در فاصله سالهای 1400-1391 بررسی شد. نتایج نشان میدهد که برای سطح دوم جزئیات در تجزیه موجک، نتایج کاملاً چشمگیر میباشد و تعداد موقعیتهای معاملاتی به بیش از دو برابر، بازده روزانه به چهار برابر و نسبت شارپ نیز به حدود دو برابر افزایش یافته است. سیستم شکل گرفته بر اساس سطح اول جزئیات نیز عملکرد سودآوری بهتری نسبت به همجمعی معمولی دارد و عملکرد سطح سوم جزئیات در حدود همجمعی میباشد. به علاوه متوسط مدت زمان معامله نیز در سطح اول و دوم کاهش چشمگیری را نشان میدهد. عملکرد سودآوری در سطح سری کلیات در مجموع ضعیفتر از همجمعی میباشد.
پرونده مقاله
در جهان امروز، تغییرات سریع در ابعاد مختلـف محیطـی ماننـد سیاسـی، فرهنگـی، اجتمـاعی و فناوری، سازمان ها و صنایع پیشرو توجه ویژهای به برنامه ریزی راهبردی خود دارند. علاوه بر این با ظهورفناوری جدید و رشد سریع اینترنت، اکوسیستمهای دیجیتال به بخش اجتناب ناپذیر از برنامه-ه چکیده کامل
در جهان امروز، تغییرات سریع در ابعاد مختلـف محیطـی ماننـد سیاسـی، فرهنگـی، اجتمـاعی و فناوری، سازمان ها و صنایع پیشرو توجه ویژهای به برنامه ریزی راهبردی خود دارند. علاوه بر این با ظهورفناوری جدید و رشد سریع اینترنت، اکوسیستمهای دیجیتال به بخش اجتناب ناپذیر از برنامه-های راهبردی تبدیل شده اند، زیرا آینده با تجارت دیجیتال در هم تنیده شده است.کسب وکار دیجیتال، تغییرات چشمگیری در اکوسیستم کسب وکارسازمانها ایجاد میکند که موجب پیچیدهتر شدن سازمان و ضرورت اتخاذ تصمیمات راهبردی مرتبط با تحول دیجیتال میشود. اکوسیستم های دیجیتال، همتای دیجیتالی اکوسیستمهای اقتصادی میباشند، که با معماری قوی، سازمان یافته نحوه همکاری و رقابت کسب و کارها را تغییر داده و میتوانند راه حل پویا برای مشکلات پیچیده ارائه کنند. در این پژوهش با استفاده از چارچوب کوبیت و مدل ANP، شبکه گراف و زنجیره مارکف مدل تحلیل ریسک اکوسیستم دیجیتالی مدیریت برندینگ ارائه میگردد. با ارزیابی وضع موجود پارامتر های مدل، میزان ریسک کسب و کار هلدینگ سرمایه گذاری FMCG محاسبه و براساس آن به ارائه راه حل و بهینه سازی اثر بخشی مدیریت برندینگ در هلدینگ سرمایه گذاری با استفاده از نرم افزار مطلب و الگوریتم ژنتیک اقدام شده است
پرونده مقاله
امروزه هوش مصنوعی در تشخیص الگوهای نموداری در تحلیل تکنیکال تحولی بزرگ ایجاد کرده است. البته ظهور روشهای جدید و پیچیده در تحلیل تکنیکال، هر بار چالش نویی برای روشهای هوش مصنوعی فراهم کرده است. از جمله روشهای مورد اقبال و پیچیدهی تحلیل تکنیکال، تئوری امواج الیو چکیده کامل
امروزه هوش مصنوعی در تشخیص الگوهای نموداری در تحلیل تکنیکال تحولی بزرگ ایجاد کرده است. البته ظهور روشهای جدید و پیچیده در تحلیل تکنیکال، هر بار چالش نویی برای روشهای هوش مصنوعی فراهم کرده است. از جمله روشهای مورد اقبال و پیچیدهی تحلیل تکنیکال، تئوری امواج الیوت است. از طرف دیگر سرعت پیشرفت روشهای هوش مصنوعی نیز به گونه ای است که هر بار روشی قدرتمندتر معرفی میگردد. از جمله روشهای نوین و قدرتمند هوش مصنوعی روش یادگیری عمیق است. لذا در پژوهش حاضر به ارائهی مدلی جهت پیشبینی روند بازار سهام از طریق تشخیص الگوهای فراکتال مبتنی بر تئوری امواج الیوت با استفاده از روش یادگیری عمیق پرداخته شده است. در این پژوهش تعداد 15 الگوی امواج الیوت مدنظر قرار گرفت و سپس تعداد 1002 نمونه از نمودارهای قیمت سهام شرکت های حاضر در بورس ایران، برای الگوها جمع آوری و برچسب گذاری گردید و نهایتاً برای تشخیص به عنوان ورودی به الگوریتم یادگیری عمیق با بکارگیری مدل شبکه های عصبی بازگشتی وارد گردید. در این پژوهش از نرم افزار RapidMiner 9.9 و جهت تعیین توان مدل از معیار صحت استفاده شد. نتایج حاصل نشان دهندهی صحت 61 درصدی در تشخیص الگوها توسط مدل است.
پرونده مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی مدل بازاریابی مالی بانک ملی ایران با تاکید بر گروهبندی مشتریان انجام شده است. این پژوهش از نوع آمیخته بوده و از لحاظ هدف توسعهای-کاربردی است و به صورت توصیفی-پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری شامل کارشناسان و کارمندان بانک ملی و اساتید و نخبگا چکیده کامل
پژوهش حاضر با هدف بررسی مدل بازاریابی مالی بانک ملی ایران با تاکید بر گروهبندی مشتریان انجام شده است. این پژوهش از نوع آمیخته بوده و از لحاظ هدف توسعهای-کاربردی است و به صورت توصیفی-پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری شامل کارشناسان و کارمندان بانک ملی و اساتید و نخبگان دانشگاهی در حوزه بازاریابی است و با استفاده از فرمول کوکران 385 نفر انتخاب شدند. ابزار شامل پرسشنامه بوده و جهت تحلیل دادهها از مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار SPSS و PLS استفاده شد. بر اساس نتایج، مدل بازاریابی مالی در بانک ملی ایران با تاکید بر بخشبندی مشتریان در 6 بعد اصلی شرایط علی، مداخلهگرها، مقوله محوری، راهبردها و پیامدها، طراحی شد، و شرایط علی، با معناداری 673/51 بر پدیده بازاریابی مالی تأثیر دارد؛ همچنین تأثیر شرایط زمینهای و شرایط مداخلهگر بر پدیده بازاریابی مالی، به ترتیب با معناداری، 965/41 و 074/40 تأیید شد؛ همچنین روابط دیگری نیز مورد بررسی قرار گرفته و تمامی فرضیهها تایید شد.
پرونده مقاله
اهرم مالی بهعنوان یکی از عوامل اصلی در برخورد با علت آسیبپذیری و درماندگی مالی شرکتها پیشبینی میشود. در این مقاله تأثیر اهرم مالی بر آسیبپذیری مالی شرکتها، با بهکارگیری رهیافت وابسته به وضعیت(رژیم) و از طریق برآورد یک مدل آستانهای موردمطالعه قرارگرفته است. نتای چکیده کامل
اهرم مالی بهعنوان یکی از عوامل اصلی در برخورد با علت آسیبپذیری و درماندگی مالی شرکتها پیشبینی میشود. در این مقاله تأثیر اهرم مالی بر آسیبپذیری مالی شرکتها، با بهکارگیری رهیافت وابسته به وضعیت(رژیم) و از طریق برآورد یک مدل آستانهای موردمطالعه قرارگرفته است. نتایج برآورد یک مدل دو آستانهای در نمونهای شامل دادههای مربوط به 145 شرکت غیرمالی و غیر بانکی پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران طی دوره 1399-1390 نشان میدهد تأثیر اهرم مالی بر آسیبپذیری شرکتها دارای یک اثر وابسته به وضعیت یا وابسته به رژیم آسیبپذیری است. علاوه بر این، چنین تأثیری حتی نامتقارن است چراکه تأثیر منفی اهرم مالی بر آسیبپذیری شرکتها در رژیمهای پایین آسیبپذیری، بیشتر از اثر مثبت آنها در رژیمهای بالای آسیبپذیری است. بر این اساس، شرکتها در استفاده از ابزار بدهی و برخورداری از مزایای آن در تأمین مالی لازم است وضعیت اولیه خود به لحاظ سطح آسیبپذیری مالی را بهخوبی در نظر بگیرند چراکه سلامت مالی و عملکرد آنها در استفاده از اهرم مالی منوط به توجه به وضعیت یا رژیمی از آسیبپذیری است که در آن قرار دارند.
پرونده مقاله
گروه فلزات اساسی از لحاظ میزان ارزش بازار پس از گروه محصولات شیمیایی در بورس اوراق بهادار دارای اهمیت می باشند لذا استفاده بهینه از ظرفیت های بازاریابی در این صنعت میتواند منجر به دستیابی مزایای مالی شود. هدف این پژوهش طراحی چارچوبی برای ظرفیتهای بازاریابی جهت دستیابی چکیده کامل
گروه فلزات اساسی از لحاظ میزان ارزش بازار پس از گروه محصولات شیمیایی در بورس اوراق بهادار دارای اهمیت می باشند لذا استفاده بهینه از ظرفیت های بازاریابی در این صنعت میتواند منجر به دستیابی مزایای مالی شود. هدف این پژوهش طراحی چارچوبی برای ظرفیتهای بازاریابی جهت دستیابی به مزایای مالی در شرکت های وابسته به صنایع فولاد پذیرفته شده در بورس و اوراق بهاداربود.روش تحقیق بهصورت آمیخته متوالی اکتشافی که طی دو مرحله کیفی و کمی با استفاده از نظریه داده بنیاد انجام شد. داده های مرحله کیفی از طریق انجام مصاحبه عمیق نیمه ساختارمند با 15 نفر از خبرگان و کارشناسان حوزه بازاریابی که از طریق روش نمونه گیری هدفمند و روش گلوله برفی تا زمان رسیدن به اشباع نظری انتخاب شده بودند، جمع آوری شد. داده ها با استفاده از کدگذاریهای باز، محوری و انتخابی انجام شد وبا نرم افزار تحلیل داده های Maxqda تحلیل شد. نتایج بدست آمده از تحلیل منجر به الگوی نهایی ظرفیتهای بازاریابی با 7 مقوله اصلی شامل:محصول،توزیع،بازار،مشتری،تجزیه و تحلیل رقبا،تبلیغات و برند شدکه در 6 بعد شرایط علی، مقوله اصلی، شرایط زمینهای، محیطی، راهبردها و پیامدها، مدل پارادایمیک تحقیق ترسیم شد.
پرونده مقاله
یافتن راهکارهایی برای پیشبینی قیمت، تشکیل سبد سهام بهینه و دستیابی به سود بیشتر از اهداف اساسی فعالان بازارهای مالی میباشد. هدف از این پژوهش پیشبینی قیمت داراییهای مالی نظیر چندین سهام بورس، طلا، سکه و تعدادی از ارزهای دیجیتال با استفاده از مدل شبکه عصبی LSTM و سپ چکیده کامل
یافتن راهکارهایی برای پیشبینی قیمت، تشکیل سبد سهام بهینه و دستیابی به سود بیشتر از اهداف اساسی فعالان بازارهای مالی میباشد. هدف از این پژوهش پیشبینی قیمت داراییهای مالی نظیر چندین سهام بورس، طلا، سکه و تعدادی از ارزهای دیجیتال با استفاده از مدل شبکه عصبی LSTM و سپس تشکیل سبد سهام بهینه با محاسبه میزان بازده، ریسک و معیار شارپ است. دادههای استفاده شده از آرشیو وبسایت بورس و اوراق بهادار تهران، وبسایت شبکه اطلاعرسانی طلا، سکه و ارز و همچنین وبسایت خرید و فروش ارزهای دیجیتال میباشد. سری زمانی قیمت داراییهای مورد بررسی طی سالهای 2017 تا 2020 میلادی است. همچنین برای ساخت مدل و تحلیل دادهها از زبان برنامهنویسی پایتون و نرمافزار گفی استفاده نمودیم. در پایان مشخص گردید که مدل شبکه عصبی LSTM قادر به پیشبینی قیمت داراییهای مالی با میزان خطای بسیار کم در هر دارایی میباشد و با توجه به میزان معیار شارپ بهدست آمده برای هر دارایی مالی و ماتریس همبستگی، سهام وبانک و سهام خبهمن 1 و همچنین ارزهای دیجیتال ترون، تتر و بیتکوین سهم بیشتری را در سبد سهام پیشنهادی به خود تخصیص میدهند.
پرونده مقاله
هدف اصلی این پژوهش بررسی تشکیل و سرایت حباب در بازارهای مالی بورس اوراق بهادار، ارز و طلا با استفاده از مطالعات نیمه تجربی میباشد با توجه به اینکه مطالعات پیشین در این حوزه بیشتر اثر انتقال نوسان و یا اثر بازده یک دارایی بر بازده بازار دیگر را مورد مطالعه قرار دادهان چکیده کامل
هدف اصلی این پژوهش بررسی تشکیل و سرایت حباب در بازارهای مالی بورس اوراق بهادار، ارز و طلا با استفاده از مطالعات نیمه تجربی میباشد با توجه به اینکه مطالعات پیشین در این حوزه بیشتر اثر انتقال نوسان و یا اثر بازده یک دارایی بر بازده بازار دیگر را مورد مطالعه قرار دادهاند؛ از این رو در این پژوهش ابتداً دادهها در بازده زمانی 1389 الی 1400 گردآوری شدند و با روشهای آماری توصیفی و اقتصادسنجی مورد تجزیه تحلیل قرار گرفتند. نتایج تجزیه و تحلیل آزمون ریشه واحد راست دنباله نشان از وجود حباب در هر سه بازار مورد مطالعه دارد؛ و نتایج تجزیه و تحلیل آزمونهای خود رگرسیون برداری و توابع کاپولا (مفصلی) نشان میدهد ساختار وابستگی بین سه بازار مالی کاملاً پویا بوده و این وابستگی زمانی که بازار در رژیم رونق میباشد نسبت به رژیم رکود بیشتر میباشد. همچنین وابستگی دنبالهای بین سکه طلا و نرخ ارز بهمراتب قویتر از وابستگی بین بورس و طلا می-باشد.
پرونده مقاله
در سالهای اخیر، در ادبیات مالی، توجه روز افزونی به سطح نگهداشت وجه نقد شرکتها شده است. لذا؛ پیشبینی برای تعیین سطح بهینه نگهداشت وجه نقد اهمیت دارد. در این پژوهش با استفاده از روشهای خطی و غیرخطی و 13 متغیر ورودی تاثیرگذار میزان وجه نقد در 103 شرکت پذیرفته شده در بو چکیده کامل
در سالهای اخیر، در ادبیات مالی، توجه روز افزونی به سطح نگهداشت وجه نقد شرکتها شده است. لذا؛ پیشبینی برای تعیین سطح بهینه نگهداشت وجه نقد اهمیت دارد. در این پژوهش با استفاده از روشهای خطی و غیرخطی و 13 متغیر ورودی تاثیرگذار میزان وجه نقد در 103 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ایران طی سالهای 1392 تا 1400 پیشبینی شده است. روشهای بهکار رفته شامل رگرسیون خطی چندگانه (MLR) ، نزدیکترین k همسایه (KNN) ، ماشین بردار پشتیبان (SVM) و شبکههای عصبی چند لایه (MLNN) برای پیشبینی استفاده شده است. نتایج نشان میدهد که روش سنتی رگرسیون خطی چندگانه در پیشبینی وجه نقد موفق عمل نکردهاند ولی الگوریتمهای یادگیری ماشین با دقت 99/0 برتر بودهاند. متغیرهای سود هر سهم، نسبت داراییهای جاری به بدهیهای جاری و نسبت بدهی کوتاهمدت به کل داراییها تاثیرگذاری بیشتری در همه الگوریتمها داشتهاند. بنابراین، مدیران میتوانند از الگوریتمهای پیشرفته یادگیری ماشین جهت پیشبینی میزان وجه نقد آینده شرکتها بهره بگیرند.
پرونده مقاله
یکی از مباحث مهم علم مالی که ارتباط تنگاتنگی با مباحث انتخاب سبد دارایی، کارایی بازار و تخصیص دارایی دارد مسئله اثرات سرریز بین بازارها و داراییها است و این اثرات شامل سرریز بازده، نوسان و شوک است. امروزه هر تکانه یا نوسانی در یک بازار، بازارهای دیگر را تحت تأثیر قرار چکیده کامل
یکی از مباحث مهم علم مالی که ارتباط تنگاتنگی با مباحث انتخاب سبد دارایی، کارایی بازار و تخصیص دارایی دارد مسئله اثرات سرریز بین بازارها و داراییها است و این اثرات شامل سرریز بازده، نوسان و شوک است. امروزه هر تکانه یا نوسانی در یک بازار، بازارهای دیگر را تحت تأثیر قرار میدهد. تشخیص صحیح اثرات سرریز وارده به بازارهای مالی جهت مدیریت و کنترل این اثرات بسیار حائز اهمیت است. هدف این پژوهش اندازهگیری و تحلیل اثرات سرریز بین بازارهای سهام، ارز، سکه طلا ، نفت و مسکن است. بدین منظور دادههای روزانه مربوط به شاخص سهام، نرخ ارز(دلار)، سکه طلا ، نفت و مسکن طی دوره زمانی دوازدهساله شامل ابتدای سال 1388 الی پایان سال 1399 با استفاده از مدل VARMA-BEKK -AGARCH موردبررسی و سنجش قرار گرفت. نتایج حاصل از برآورد مدل، سرریز بازده از بازار ارز به بازار سهام و از بازار سهام به مسکن و سرریز شوک از بازارهای ارز، سکه طلا و نفت به بازار سهام و سرریز نوسان از بازارهای ارز و سکه طلا به بازار سهام و از بازار سهام به بازار مسکن را نشان میدهد. همچنین اثر اهرمی شوکها فقط در مورد شوکهای وارده از بازار سهام به بازار مسکن مشاهده گردید.
پرونده مقاله
چکیدههدف پژوهش حاضر، اعتبارسنجی الگویی جهت بکارگیری همآفرینی ارزش با مشتریان در صنعت بانکداری است. این مطالعه از نظر نوع پژوهش، پیمایشی-مقطعی است. جامعه آماری شامل مشتریان بانک ملت میباشد. حجم نمونه 384 نفر برآورد گردید و نمونهگیری با روش تصادفی ساده انجام گرفت. برای چکیده کامل
چکیدههدف پژوهش حاضر، اعتبارسنجی الگویی جهت بکارگیری همآفرینی ارزش با مشتریان در صنعت بانکداری است. این مطالعه از نظر نوع پژوهش، پیمایشی-مقطعی است. جامعه آماری شامل مشتریان بانک ملت میباشد. حجم نمونه 384 نفر برآورد گردید و نمونهگیری با روش تصادفی ساده انجام گرفت. برای اعتبارسنجی الگوی همآفرینی ارزش با مشتریان از تکنیک حداقل مربعات جزئی و نرمافزار PLS استفاده شد. در نهایت نیز شاخصهای همآفرینی ارزش با مشتریان با روش سوارا اولویتبندی شدند. ابزار گردآوری دادههای پژوهش پرسشنامه میباشد که اعتبارسنجی آن با روشهای روایی همگرا، روایی سازه و روایی واگرا انجام شده است. قابلیت اعتماد پرسشنامه نیز با بهکارگیری آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی ارزیابی شد. نتایج پژوهش نشان داد که استراتژی همآفرینی ارزش به عنوان عامل زیربنایی مدل محسوب میشوند که بر مدیریت دانش سازمانی و مدیریت منابع انسانی اثر میگذارد. مدیریت دانش و منابع انسانی نیز بر مدیریت تجربه مشتریان اثر میگذارند. به همین ترتیب مدیریت تجربه مشتریان نیز همآفرینی ارزش راهبردی و مهارت توسعه خدمات را تحت تاثیر قرار میدهد و در نهایت به همآفرینی ارزش با مشتریان منجر میشوند.
پرونده مقاله
این پژوهش به بررسی آزمون نقش کارایی سرمایه فکری بر ارتباط میان تعهد اجتماعی شرکت و عملکرد مالی (شواهدی از عملکرد زیستمحیطی، اجتماعی و حاکمیتی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران) پرداخته شده است؛ بازه زمانی این پژوهش سال 1396-1400 می باشد؛ جامعه آماری این پ چکیده کامل
این پژوهش به بررسی آزمون نقش کارایی سرمایه فکری بر ارتباط میان تعهد اجتماعی شرکت و عملکرد مالی (شواهدی از عملکرد زیستمحیطی، اجتماعی و حاکمیتی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران) پرداخته شده است؛ بازه زمانی این پژوهش سال 1396-1400 می باشد؛ جامعه آماری این پژوهش کلیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد که 105 شرکت به روش حذف سیتماتیک انتخاب گردید. دادههای پژوهش از صورتهای مالی درج شده در سایتهای بورسی استخراج و مورد سنجش قرار گرفت؛ سپس به روش آماری رگرسیون بر اساس دادههای پنل تجزیه و تحلیل انجام شد. باتوجه به تجزیه و تحلیل انجام شده، نتیجه فرضیه اول نشان داد که بین تعهد اجتماعی شرکت و عملکرد مالی ارتباط مثبت و معناداری برقرار است. نتیجه فرضیه دوم حاکی از آن بود که بین تعهد اجتماعی شرکت و سرمایه فکری ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. در نهایت در فرضیه سوم یافتهها بیانگر این بود که نقش میانجی سرمایه فکری بر رابطه بین تعهد اجتماعی شرکت و عملکرد مالی مثبت و معنادار است.
پرونده مقاله
چکیدهمالیات یکی از منابع اصلی درآمدزایی دولت است و دولت از مشوقهای مالیاتی بهعنوان ابزاری کلیدی جهت ایجاد تعهد در مؤدیان استفاده میکند. مطالعه حاضر با هدف درک اثر مشوقهای مالیاتی بر ایفای تعهدات مالیاتی و نتایج کسبوکار مؤدیان صورت گرفته است. این مطالعه از منظر هدف چکیده کامل
چکیدهمالیات یکی از منابع اصلی درآمدزایی دولت است و دولت از مشوقهای مالیاتی بهعنوان ابزاری کلیدی جهت ایجاد تعهد در مؤدیان استفاده میکند. مطالعه حاضر با هدف درک اثر مشوقهای مالیاتی بر ایفای تعهدات مالیاتی و نتایج کسبوکار مؤدیان صورت گرفته است. این مطالعه از منظر هدف یک پژوهش کاربردی است و از منظر شیوه گردآوری دادهها به دو صورت کتابخانهای و میدانی است. در روش کتابخانهای استخراج مطالب موردنیاز با استفاده از مطالعهی کتب، نشریات داخلی، بررسی مقالات در پایگاههای علمی خارجی و داخلی انجام گرفته است و در روش میدانی با مراجعهی مستقیم به مؤدیان و قرار گرفتن در محیط، اطلاعات موردنیاز گردآوری شده است. با استفاده از ابزارهای گردآوری اطلاعات مذکور به شناسایی عاملها، ارتباط بین آنها و ارتباط عاملها با محیط و در نهایت مدلسازی عامل بنیان پرداخته و پس از اجرای مدل در نرم افزار انی لاجیک اطلاعات مذکور مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفتند و سه فرضیه موجود در پژوهش بررسی شدند. نتایج حاکی از آن است که مشوقهای مالیاتی برای هر مؤدی میتواند ادراک آن مؤدی از میزان مالیاتی که به آن تعلق گرفته را کاهش داده که در نتیجه منجر به ایفای تعهدات مالیاتی و تغییر سطوح سودآوری و هزینه گردد.
پرونده مقاله