مقدمة في المجلة
علمی

فصلنامه علمی تخصصی پژوهشهای بازاریابی اسلامی توسط گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد و با هدف فراهم نمودن زمینه ایجاد مبادلات علمی، تجمیع، ارتقاء و توسعه دانش، انتشار و توزیع اطلاعات در زمینه رویکردهای نوین به ارتباط بازاریابی و اسلام (در تئوری و عمل) از تابستان 1401 فعالیت خود را آغاز نموده است.
این نشریه کلیه موضوعات مرتبط با حوزه بازاریابی که از منظر دینی و اخلاقی مورد بررسی قرار گرفته باشند، به ویژه تحقیقات بین رشتهای، را پوشش میدهد. این تحقیقات میتوانند به صورت تجربی از نوع کمی یا کیفی، مفهومی، نظریه محور، مطالعات موردی و فراتحلیل باشند. این نشریه ضمن استقبال از موضوعات مبترکانه و بدیع، تمرکز خود را بر روی نیازهای روز جامعه (ملی و بینالمللی) و پیوند بین اسلام و مسلمین قرار داده است. از جمله مهمترین زمینههای تحقیقاتی پیشنهادی عبارتند از: بازاریابی کالا و خدمات اسلامی، هنر و سبک زندگی اسلامی، مهماننوازی و گردشگری اسلامی، الگوهای عبادی در کسب و کار، کسب و کار جوامع اسلامی، قوانین رفتار و اخلاق اسلامی، تجارت با جهان اسلام، مصرفکننده مسلمان و الگوهای مصرف، برندسازی و جایگاهیابی اسلامی، آمیخته بازاریابی اسلامی، داروسازی و بهداشت اسلامی، بازارهای حلال و زنجیره تامین حلال، بازاریابی مالی اسلامی، نوآوری و کارآفرینی اسلامی و ... .
نویسندگان محترم:
1. بر اساس قوانین دانشگاه آزاد اسلامی یزد، ارسالکننده مقاله میبایست نویسنده مسئول باشد.
2. در تکمیل فرم برخط (آنلاین) مشخصات نویسندگان در سامانه دقت لازم بهعمل آید. بر اساس قوانین نشریه، به هیچ عنوان در هیچ مرحلهای امکان تغییر ترتیب، تعداد، مرتبه علمی و مشخصات نویسندگان و نویسنده مسئول وجود ندارد. (دانشجویان تحصیلات تکمیلی قبلاً از قوانین دانشگاه خود اطمینان حاصل نمایند)
3. دانشجویان دکتری دقت نمایند: جهت چاپ مقاله مستخرج از پایاننامه در حال دفاع خود، اسامی نویسندگان میبایست به ترتیب زیر باشد:
اول: نام دانشجو
دوم: استاد راهنمای اول (نویسنده مسئول)
سوم: استاد راهنمای دوم (در صورت وجود)
چهارم: استاد مشاور اول
پنجم: استاد مشاور دوم (در صورت وجود)
-
حرية الوصول المقاله
1 - اولویت بندی مولفه های موثر مدل برند کارفرمایی مبتنی بر هوش مصنوعی با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی( مورد کاوی در صنعت برق ایران)
حسن آذری ، وحید رضا میرابی * ، داریوش غلام زادهالعدد 4 , المجلد 3 , پاییز 1404
-
حرية الوصول المقاله
1 - بررسی تأثیر سواد مالی بر رفتار مالی دانشآموزان دوره دوم متوسطه با نقش میانجی ضریب عاطفی و ارزشهای اخلاقی
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو ، محمود معین الدین * ، اکرم تفتیانالعدد 4 , المجلد 1 , پاییز 1402 -
حرية الوصول المقاله
2 - تحلیل مولفههای جایگاهسازی برند در ذهن مصرفکنندهگان مسلمان
مسلم رضائی ، سید حسن حاتمی نسب * ، دکتر شهناز نایب زادهالعدد 4 , المجلد 1 , پاییز 1402 -
حرية الوصول المقاله
3 - بررسی مفهوم موفقیتشناسی در ادبیات اسلامی با محوریت رفاه شهروندان
محمدعلی نژادیان *العدد 2 , المجلد 1 , بهار 1402 -
حرية الوصول المقاله
4 - بررسی سیاست جنایی تقنینی و قضایی ایران در حوزه جرایم اقتصادی با تأکید بر فقه اسلامی و حقوق ایران
مهدی دیدا ، سلامه ابوالحسنی * ، نغمه فرهودالعدد 4 , المجلد 1 , پاییز 1402 -
حرية الوصول المقاله
5 - مروری بر پژوهش های منتشر شده در مجله بین المللی Islamic Marketing
شهناز نایب زاده * ، فاطمه محتاجعلیالعدد 1 , المجلد 1 , زمستان 1401 -
حرية الوصول المقاله
6 - الگوگیری از سیره پیامبر اکرم (ص) در بی اثر کردن تحریمهای اقتصادی
سمیرا شرکت رضوی ، محسن حسینیان نائینی *العدد 3 , المجلد 1 , تابستان 1402 -
حرية الوصول المقاله
7 - توبه در حقوق کیفری ایران، فقه امامیه و عامه
کیوان حیدرنژاد * ، علی فروتنیالعدد 1 , المجلد 1 , زمستان 1401 -
حرية الوصول المقاله
8 - طراحی و تدوین مدل عشق به مقصد گردشگری حلال با رویکرد توسعه پایدار
عباس فلاح نژاد ، محمدعلی عبدالوند * ، کامبیز حیدرزاده هنزائی ، محسن خون سیاوشالعدد 1 , المجلد 1 , زمستان 1401 -
حرية الوصول المقاله
9 - تعیین عناصر محتوای گزارش مالی یکپارچه با رویکرد اسلامی
کاظم گودرزی ، فریبرز عوضزاده فتح * ، عبدالخالق غلامی چنارستان علیاالعدد 4 , المجلد 1 , پاییز 1402 -
حرية الوصول المقاله
10 - مسئولیت مدنی ناشی از نقض قراردادهای ورزشی در حقوق ایران و انگلستان با نگاهی بر فقه اسلامی
عبداله دولاح ، مهدی فیروزآبادیان * ، غلامرضا یزدانیالعدد 4 , المجلد 1 , پاییز 1402
