افزایش عوامل التهابی در بروز سندروم متابولیک که مجموعهای از اختلالات متابولیکی میباشد مؤثر است. سطح استراحتی اینترلوکین-6 با چاقی و سبکزندگی غیرفعال ارتباط دارد که غلظت آن در سرم بیماران مبتلا به چاقی افزایش مییابد، بنابراین هدف از مطالعه حاضر تعیین تأثیر مصرف طولان چکیده کامل
افزایش عوامل التهابی در بروز سندروم متابولیک که مجموعهای از اختلالات متابولیکی میباشد مؤثر است. سطح استراحتی اینترلوکین-6 با چاقی و سبکزندگی غیرفعال ارتباط دارد که غلظت آن در سرم بیماران مبتلا به چاقی افزایش مییابد، بنابراین هدف از مطالعه حاضر تعیین تأثیر مصرف طولانی مدت کافئین و تمرینات هوازی بر سطوح سرمی اینترلوکین-6 و ترکیب بدن در مردان چاق بود. در این مطالعه نیمهتجربی، 40 مرد چاق با میانگین سنی 74/2±8/32سال، وزن 41/8±22/94کیلوگرم و میانگین شاخصتودهبدنی 37/1±98/30 کیلوگرم/مترمربع به صورت تصادفی در 4 گروه 10 نفری: دارونما، مکمل، دارونماتمرین، مکملتمرین قرار گرفتند. برنامه تمرینهوازی شامل دویدن با شدت 85-65% HRmax به مدت 8 هفته، 40-25 دقیقه و 3 جلسه در هفته بود. میزان مصرف مکمل، روزانه 500 میلیگرم کافئین و دارونما نیز از دکستروز 2% بود. نمونهگیری خونی پس از 12 ساعت ناشتایی قبل از شروع مطالعه و 48 ساعت پس از آخرین جلسهتمرینی جهت اندازهگیری سطوح اینترلوکین-6 انجام شد. دادهها با استفاده از آزمون ANOVA یکطرفه و آزمون تعقیبی توکی در سطح 05/0>P تجزیه و تحلیل شد. در گروههای تمرین-دارونما و تمرین-کافئین، کاهش معنیداری در سطح سرمی اینترلوکین-6 نسبت به گروه کافئین و دارونما در پسآزمون مشاهده شد (05/0>p). همچنین کاهش معنیداری در ترکیب بدن گروههای تمرین-دارونما، تمرین-کافئین و کافئین نسبت به گروه دارونما در پسآزمون مشاهده شد (05/0>p). براساس یافتههای پژوهش حاضر، میتوان نتیجه گرفت که تمرین هوازی و همچنین تمرین هوازی همراه با مصرف کافئین به واسطه کاهش عوامل التهابی، میتواند در کاهش التهاب و بهبود ترکیب بدن افراد چاق مؤثر باشد.
پرونده مقاله
این تحقیق با هدف بررسی پیش بینی رضایت از خدمات در افزایش حضور مجدد هواداران تیم فوتبال باشگاه پرسپولیس در لیگ برتر بود. روش تحقیق توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری تحقیق را هواداران تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ برتر 96-95 تشکیل داد. 400 نفر از هواداران این باشگاه به روش س چکیده کامل
این تحقیق با هدف بررسی پیش بینی رضایت از خدمات در افزایش حضور مجدد هواداران تیم فوتبال باشگاه پرسپولیس در لیگ برتر بود. روش تحقیق توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری تحقیق را هواداران تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ برتر 96-95 تشکیل داد. 400 نفر از هواداران این باشگاه به روش سهل الوصول انتخاب شدند. از دو پرسشنامه رضایت از خدمات بردی و دیگران (2001)، حضور مجدد هواداران در ورزشگاه تئودوراکیس و دیگران (2013) برای اندازه گیری متغیرهای تحقیق استفاده شد. ضرایب پایایی پرسشنامه ها به روش همسانی درونی برای متغیرهای رضایت از خدمات و حضور هواداران در ورزشگاه به ترتیب0/90 و 0/68 بدست آمد. نتایج تحقیق نشان داد بین رضایت از خدمات و ابعاد آن با حضور مجدد هواداران ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد. در ابعاد رضایت از خدمات به ترتیب رضایت، کیفیت تیم، پاسخگویی و عملکرد تیم حضور مجدد هواداران تیم پرسپولیس در لیگ برتر را پیش بینی کردند. لذا پیشنهاد می شود کارکنان و مدیران باشگاه پرسپولیس با ارائه خدمات با کیفیت به هواداران نقش بارزتری را درجهت حضور مجدد آن ها ایفا کنند.
پرونده مقاله
هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه عوامل درون سازمانی با برنامه ریزی استراتژیک در هیئت های ورزشی استان اردبیل بود روش پژوهش توصیفی- همبستگی میباشد. جامعه آماری شامل افراد شاغل در هیئت های ورزشی استان اردبیل که براساس مرکز آمار و اطلاعات در سال1394 به تعداد 714 نفر می ب چکیده کامل
هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه عوامل درون سازمانی با برنامه ریزی استراتژیک در هیئت های ورزشی استان اردبیل بود روش پژوهش توصیفی- همبستگی میباشد. جامعه آماری شامل افراد شاغل در هیئت های ورزشی استان اردبیل که براساس مرکز آمار و اطلاعات در سال1394 به تعداد 714 نفر می باشند. نمونه گیری براساس جدول مورگان 214 نفر به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه عوامل درون سازمانی (فضیلی و علیشاهی،1391) و پرسشنامه برنامه ریزی استراتژیک مدل برایسون(1999) استفاده شد. روایی پرسشنامه توسط اساتید مدیریت ورزشی تائید و سپس پایایی آنها به وسیله آلفای کرونباخ به ترتیب 0.86 برای پرسشنامه عوامل درون سازمانی و 0.89 برای پرسشنامه برنامه ریزی استراتژیک بدست آمد برای تجزیه و تحلیل از آمار توصیفی شامل فراوانی، میانگین، انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از کلموگراف اسمیرنف برای نرمال بودن داده ها و از آزمون ناپارامتریک اسپیرمن برای آزمون فرضیه ها استفاده شد؛ و در پایان از آزمون رگرسیون برای پیش بین ترین مولفه های عوامل درون سازمانی بر روی برنامه ریزی استراتژیک استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین عوامل درون سازمانی و مولفه های آن(تعهد مدیریت به تسهیم دانش، وجود تکنولوژی مناسب تسهیم دانش، فضای تعامل اجتماعی، اعتماد بین پرسنلی، ساختار پاداش و تفاوت های موقعیتی) با برنامه ریزی استراتژیک رابطه مثبت معناداری وجود دارد. بنابراین براساس مدل رگرسیون می توان نتیجه گرفت که مولفه های عوامل درون سازمانی تبیین کننده خوبی برای برنامه ریزی استراتژیک هیئت های ورزشی استان اردبیل باشند.
پرونده مقاله
هدف پژوهش حاضر، تعیین پایایی، روایی و ساختار عاملی پرسشنامه کیفیت خدمات باشگاههای بدنسازی و ایروبیک از دیدگاه مشتریان بود. جامعه آماری پژوهش، کلیه مشتریان باشگاههای بدنسازی و ایروبیک شهر تهران که 6 ماه سابقه عضویت در این مراکز را دارا بودند. بدین منظور 417 نفر از مشتر چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر، تعیین پایایی، روایی و ساختار عاملی پرسشنامه کیفیت خدمات باشگاههای بدنسازی و ایروبیک از دیدگاه مشتریان بود. جامعه آماری پژوهش، کلیه مشتریان باشگاههای بدنسازی و ایروبیک شهر تهران که 6 ماه سابقه عضویت در این مراکز را دارا بودند. بدین منظور 417 نفر از مشتریان که حائز شرایط لازم بودند با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه 21 سئوالی کیفیت خدمات چین لیو (2008) بود که از 5 مؤلفه (عوامل ملموس، اعتماد، پاسخگویی، اطمینان و همدلی) تشکیل شده بود. روش نمرهگذاری به سئوالات بر اساس طیف پنج گزینهای (کاملاً مخالفم =1 تا کاملاً موافقم =5) بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه پس از ترجمه توسط 11 تن از اساتید متخصص در این حوزه مورد تأیید و پایایی ابزار نیز از طریق ضریب آلفای کرونباخ بدست آمد (89/0=α). برای تجزیه و تحلیل دادهها از شاخصهای توصیفی برای توصیف ویژگیهای دموگرافیک و از ضریب آلفای کرونباخ برای بررسی ثبات درونی ابزار و از آزمون تحلیل عاملی تأییدی برای بررسی ساختار عاملی پرسشنامه استفاده گردید. نتایج نشان داد که بر اساس میزان ارتباط و T-Value تمامی گویهها رابطه معناداری با مؤلفهها داشتند. همچنین شاخص بین x2 به df (661/3)، 071/0=RMSEA، 92/0=NFI، 92/0=NNFI، 93/0=CFI و 96/0=AGFI هم برازش مدل را تأیید کردند. همچنین نتایج در خصوص ارتباط مؤلفهها با مفهوم کیفیت خدمات از دیدگاه مشتریان نشان داد که تمامی مؤلفهها پیشگویی خوبی برای متغیر کیفیت خدمات هستند در نتیجه روایی و پایایی ابزار مورد تأیید قرار گرفت.
پرونده مقاله