وضعیت به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی- یادگیری از دیدگاه اعضای هیات علمی
محورهای موضوعی : پژوهش های اجتماعیعلی درویشی 1 , محمود عسگری 2 , مهتاب فقانی 3
1 - دانشکده علوم تربیتی ومشاوره، واحدرودهن ، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران alidarvishi1964@yahoo.com
2 - دانشکده فنی مهندسی، واحد دماون ، دانشگاه آزاد اسلامی، دماوند، ایران mahask2004@yahoo.com
3 - مدرس گروه معارف ،واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن،ایرانmahtabfaghani1970@yahoo.com
کلید واژه: اعضای هیات علمی, کلید واژه ها: فناوریاطلاعاتوارتباطاتدرفرایندیاددهی- یادگیری,
چکیده مقاله :
چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیتبه کارگیریفناوریاطلاعاتوارتباطاتدرفرایندیاددهی- یادگیریازدیدگاهاعضایهیاتعلمی دانشگاه آزاد واحد رودهن صورت گرفت. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه مورد مطالعه شامل تمامی اعضای هیات علمی واحد و نمونه تحقیق شامل 96 نفر که به شیوه نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند که به پرسشنامه پاسخ داده اند. داده ها با استفاده از آزمون آماری (جی ال ام)[1] تحلیل شد. یافته ها به طور کلی نشان دادند که میانگین ابعاد فناوری اطلاعات و ارتباطاتدرفرایندیاددهی- یادگیریاعضایهیاتعلمی بالاتر از حد متوسط بوده و تفاوت معنی داری نیز به نفع زنان وجود داشته و در نهایت بین گروه های تحصیلی نیز تفاوت معنی داری وجود داشته است. [1]GLM
Abstract With the aim of the present study review of the status of applying information and communicationstechnologyintheprocessofthought- learningfromtheperspectiveofmembersoftheacademicunitfreeRudehenResearchMethodologyadescriptionofthesurveytype. Thestudycommunityincludesallthememberof the scientificresearchunitandinclude 96 people who were elected random sampling method that have responded to the questionnaire. Datawiththeuseofstatisticaltests (L) wasanalyzed. Thefindingsgenerallyshowedthattheaveragedimensionsinformationandcommunicationstechnologyintheprocessofthought- learningfacultymembersaboveaverageandalsosignificantdifferenceforwomen, andultimatelytherebetweenacademicgroupsalsotherehasbeennosignificantdifferences .
_||_