آسیب شناسی دوره های آموزش ضمن خدمت از دیدگاه اعضای 3C هیئت علمی بر اساس الگ
محورهای موضوعی : روانشناسی و مشاورهمحدثه فرهادی 1 , اباصلت خراسانی 2
1 - Email: mohadesefarhadi@yahoo.com 1. کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
2 - استادیار دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
کلید واژه: واژگان کلیدی : اعضای هیئت علمی, آسیب شناسی دوره های آموزش ضمن خدمت, الگوی 3c,
چکیده مقاله :
چکیدهپژوهش حاضر با هدف تعیین آسیب شناسی دوره های آموزش ضمن خدمت از دیدگاه اعضای هیئت علمی بر اساس الگوی3 (محتوا، زمینه و ساختار) انجام شد. جامعه آماری 196 اعضای هیئت علمی رشته های علوم Cانسانی و مهندسی در دانشگاه شهید بهشتی مشغول بودند. 100 نفر به روش نمونه گیری تصادفیساده انتخاب شدند. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی بود. با استفاده از پرسشنامه محقق ساختهتحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان ANOVA مستقل و T 3، داده ها جمع آوری و با آزمون c الگویEmail: mohadesefarhadi@yahoo.com 1. کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران2 . استادیار دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران3C 186 / بررسی آسیب شناسی دوره های آموزش ضمن خدمت از دیدگاه اعضای هیئت علمی بر اساس الگویداد که آسیب شناسی دوره های ضمن خدمت در عوامل ساختاری نسبت به عوامل زمینه ای ومحتوایی ضعیف تر می باشد. همچنین در عوامل ساختاری بین دیدگاه های اعضای هیئت علمی برحسب رشته تخصصی و سنوات خدمت تفاوت معناداری وجود داشت و در عوامل زمینه ای هم بیندیدگاه های اعضای هیئت علمی زن و مرد تفاوت معناداری وجود داشت. نتایج پژوهش شواهدی راپیشنهاد می کند که سنوات خدمت، رشته تخصصی و جنسیت دیدگاه های اعضای هیئت علمی درمورد آسیب شناسی دوره های ضمن خدمت را تحت تاثیر قرار می دهد. لذا به منظور بهبود دورههای آموزش ضمن خدمت اعضای هیئت علمی پیشنهاد می شود به ساختارهای سازمانی، آموزشی،فنی و تکنولوژیکی و اهداف و خط مشی این دوره ها بیشتر توجه شود.واژگان کلیدی : اعضای هیئت علمی، آسیب شناسی دوره های آموزش ضمن خدمت، الگوی3c