تحلیل محتوای کتابهای غیردرسی فراگیران نهضت سوادآموزی شهر تهران
محورهای موضوعی : دانش شناسیزهره میرحسینی 1 , علی اکبر ارجمندنیا 2
1 - دکترای کتابداری و اطلاع رسانی و عضو هیات علمی گروه کتابداری دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی-واحد تهران شمال
2 - دکترای روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور- گروه روانشناسی
کلید واژه: تحلیل محتوا, نهضت سواد آموزی, کتاب غیر درسی, خواندنی ساده, آموزش مداوم,
چکیده مقاله :
مقاله حاضر به تحلیل محتوای 11 کتاب غیردرسی که در برنامه آموزش مداوم خدمات مکاتبه ای و گروه پیگیر سواد نهضت سواد آموزی شهر تهران مورد استفاده قرار می گیرد می پردازد تا به کارشناسان تهیه این مواد خواندنی ساده نقاط قوت وضعف این کتابها را نشان دهدبه طوری که طراحی و نگارش این مواد به ارتقا فرهنگ مطالعه و آگاهی های عمومی کمک بیشتری بنماید. نتایج نشان می دهد که موضوع و محتوای اکثر این کتابها با اهداف آموزش مداوم هماهنگی دارند.
Present paper investigates the contents of the 11 easy to read books which are presented in the continuing education programs of Literacy Movement Organization of Tehran by content analysis method. The main purpose is to show the strength and the weak points of these books to the writers and experts of continuing education planning. The results show that the majority of these books (77%) are in coordination with the aims of continuing education programs.