بررسی وضعیت یادگیری سازمانی کارکنان بانک های شهرستان دورود
محورهای موضوعی : مدیریت نوآوری های آموزشیعلیرضا لطیفی دانشیار 1 , محمدرضا هاشمی 2
1 - عضو هیات علمی
2 -
کلید واژه: یادگیری سازمانی, کارکنان, یادگیری, بانک ها, دورود,
چکیده مقاله :
این پژوهش با هدف آگاهی از وضعیت فرآیند یادگیری سازمانی کارکنان بانک های شهرستان دورود به روش پیمایشی- توصیفی به انجام رسیده است. جامعه آماری پژوهش شامل 321 نفر از کارکنان بانک های مورد مطالعه است که تعداد175 نفر از آنان براساس فرمول کوکران به عنوان نمونه انتخاب شدند.برای گردآوری داده های مورد نیاز پژوهش از پرسشنامه استفاده شده است.برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماری SPSS استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که وضعیت پویایی یادگیری جمعی، تحول سازمانی، توانمندسازی افراد، مدیریت دانش و بهکارگیری فناوری اطلاعات در بین کارکنان بانک های شهرستان دورود بالاتر از حد متوسط بوده است.براساس نتایج پژوهش می توان چنین نتیجهگرفت که سازمان ها می توانند با فراهم ساختن شرایط و امکانات لازم براییادگیری مداوم و مستمر کارکنان خود، سبب همراهی و همگامی آنان با تحولات و دگرگونی جامعه جهانی با هدف تعالی سازمان خود شوند.
This descriptive survey is conducted to study organizational learning process of bank staffs in Dorud city. Research statistical population included 321 staffs of understudied banks. 175 individuals were selected as research sample through using Cochran formula. Research data were collected through a questionnaire. Data were analyzed using SPSS. Research findings showed that collective learning, organizational evolution, individual empowerment, knowledge management, as well as applying information technology were more than intermediate among bank staffs in Dorud. According to research results, it concluded that organizations may cause development along with global evolutions by providing necessary requirement of permanent learning for staffs
فارسی
انگلیسی
_||_
Studying Organizational learning of Bank Staffs in Dorud
Abstract
This descriptive survey is conducted to study organizational learning process of bank staffs in Dorud city. Research statistical population included 321 staffs of understudied banks. 175 individuals were selected as research sample through using Cochran formula. Research data were collected through a questionnaire. Data were analyzed using SPSS. Research findings showed that collective learning, organizational evolution, individual empowerment, knowledge management, as well as applying information technology were more than intermediate among bank staffs in Dorud. According to research results, it concluded that organizations may cause development along with global evolutions by providing necessary requirement of permanent learning for staffs.
Keywords: Learning, organizational learning, staffs, banks, Dorud
فارسی
انگلیسی