نقش توسعه شبکه اجتماعی و فضای مجازی بر سبک زندگی دانشجویان شهرستان دماوند در سال 1399
محورهای موضوعی : مطالعات توسعه اجتماعی ایران
1 - دانشگاه ازاداسلامی دماوند دبیرهم اندیشی اساتید نهاد رهبری
کلید واژه: سبک زندگی, فضای مجازی, توسعه شبکه های اجتماعی,
چکیده مقاله :
روش تحقیق حاضر از نوع کیفی و توصیفی و از نظر اجرا میدانی و کتابخانه ای است. جامعه آماری دانشجویان دانشگاه های دماوند هستند که در سال 1399 در حال تحصیل در این دانشگاه هستند. شیوه جمع آوری اطلاعات مصاحبه و مشاهده غیرمستقیم می باشد.در این تحقیق از روش نمونهگیری تصادفی استفاده می شود. در بخش آمار استنباطی بعد از منسجم کردن اطلاعات آنها را بر اساس سوالات دسته بندی کرده و تحلیل گفتمان انجام شد. با توجه به پاسخ دانشجویان می تون گفت همه آنها به خانواده و کارهای هنری ، گردش و دورهمی دوستانه علاقه داشته اند و اوقات فراغت خود را اینگونه سپری می کنند.همچنین اظهار داشتند که متاثر از فضای مجازی پوشش خود را انتخاب نمی کنند سعی می کنند آنچه که مطابق میل خودشان و عرف جامعه است استفاده کنند.همه دانشجوبان از اهمیت ورزش اطلاع دارند ولی به دلیل مشغله های زیاد از آن دور شده اند.و به دلیل وجود ویروس کرونا و تعطیل شدن بسیاری از باشگاه ها خیلی از افراد در منزل به ورزش های خود ادامه میدهند.رشد فناوری سلامت، بهداشت، ارتقای سطح تغذیه؛ تناسب و زیبایی ظاهر و پوشش های مناسب خود یک نوع سبک زندگی را بوجود می آورد که با تبلیغات های موجود در فضاهای مجازی این سبک در حال گسترش در بین جوانان می باشد و حتی همه پاسخگوبان به نوعی از اعتمادی که در گروه ها به واسطه شناختی که در فضاهای مجازی بوجود می آید یا به واسطه یکی از دوستان در گروهی عضو شده بوجود آمده است.
The method of the present research is qualitative and descriptive in terms of field and library implementation. The statistical population is the students of Damavand universities who are studying in this university in 1399. The method of collecting information is interview and indirect observation. In this research, random sampling method is used. In the inferential statistics section, after consolidating the information, they were categorized based on questions and discourse analysis was performed. According to the students' answers, it can be said that all of them are interested in family and works of art, travel and friendly periods, and spend their leisure time in this way. They also stated that they do not choose their clothing due to cyberspace. All students are aware of the importance of sports but have avoided it due to their busy schedule. And due to the coronavirus and the closure of many clubs, many people at home Exercise continues. Development of health technology, health, improving nutrition; Properness and beauty of their appearance and appropriate clothing creates a kind of lifestyle that is spreading among young people with advertisements in cyberspace, and even all respondents to a kind of trust that is cognitively mediated in groups. Which occurs in cyberspace or by a friend in a member group.
_||_