بررسی توسعه فرهنگی اجتماعی سازمان ها با تکیه بر باز طراحی مدل مدیریت ارتباط با مشتری در مراکز رسانه ای سازمانهای ایرانی
محورهای موضوعی : مطالعات توسعه اجتماعی ایرانعلی اکبر فرهنگی 1 , سیدجمال الدین طبیبی 2 , کامران کیانی منش 3
1 - گروه مدیریت رسانه ای و امورفرهنگی،دانشکده اقتصاد ومدیریت،واحدعلوم و تحقیقات،دانشگاه آزاد اسلامی ،تهران،ایران
2 - گروه مدیریت رسانه ای و امورفرهنگی،دانشکده مدیریت و اقتصاد،واحد علوم وتحقیقات،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران
3 - گروه مدیریت رسانه ای علوم تحقیقات،دانشکده اقتصاد و مدیریت،واحدعلوم و تحقیقات،دانشگاه آزاد اسلامی ،تهران ،ایران
کلید واژه: CRM, مخاطب یا مشتری, سازمان, اثربخشی ارتباط, مراکز رسانه ای,
چکیده مقاله :
پیشرفت سریع فنآوری اطلاعات و ارتباطات در دهه های اخیروتشدید رقابت تجاری بین سازمانها در جذب و حفظ مشتری به عنوان منبع اصلی مزیت رقابتی در دنیای امروز منجر به پیدایش مفهوم جدیدی به نام مدیریت ارتباط با مشتری گردیده است. این مقاله با توجه به ورود مفاهیم جدیدی همچون تکریم ارباب رجوع ، حمایت از مصرف کننده و...درسازمان های ایرانی ولزوم برقراری ارتباط اثربخش بین مخاطب یا مشتری تلاش داردتا چارچوبی برای پیادهسازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در سازمانهای ایرانی ترسیم نماید. برای رسیدن به این منظور پس از شرح مفاهیم و بسط مباحث مربوط به مدیریت ارتباط با مشتری ، مدل ها و الگوهای مطرح در سازمانهای امروزی مدنظر قرار گرفته و اجزای مشترک بین آنها در سه حوزهی فرآیندها، فنآوری و مسایل انسانی استخراج گردیدهاند.از طریق مطالعات کتابخانهای ضرورت پیاده سازی مدل مرور وسپس با مطالعه دانش روز دنیا،چارچوبهای پیادهسازی مدیریت ارتباط با مشتری در سازمانهای امروزی بررسی وعناصر مشترک بین آنها استخراج گردید؛با در نظرگرفتن ویژگیهای خاص محیط ایران ،چارچوبی پیشنهاد شدکه تماماً از طریق بررسی متون موضوع پژوهش ، مقایسهی تطبیقی مطالب و تفکر خلاق به دست آمدند. از طریق موردکاوی در بانک رفاه کارگران به عنوان یک سازمان خدماتی ایرانی ، اطلاعات بیشتری دربارهی چارچوب پیشنهادی گردآوری و حاصل شد . با توجه به اطلاعات بدست آمده، چارچوب پیشنهادی اصلاح و مدل بهبود یافته به عنوان نتیجهی نهایی پژوهش در مصاحبهی نیمه ساخت یافته با صاحبنظران موضوع به منظور غنیسازی و بهرهگیری از نظرات کارشناسان و مدیران اجرایی، مورد ارزیابی قرار گرفت .
The rapid advancement of information and communication technology in the past decades, the growing competition between organizations in attracting and retaining customers as the main source of competitive advantage in today's world has led to the emergence of a new concept called customer relationship management. This article, due to the introduction of new concepts such as customer reciprocity, consumer protection ... In the Iranian organizations, effective communication between the audience or the customer is trying to map the implementation of a customer relationship management system in Iranian organizations.To achieve this, after describing the concepts and expanding the topics related to customer relationship management, models and patterns have been considered in today's organizations, and the common components among them have been extracted in three areas of processes, technology and human issues. Through studies The necessity of implementing the review model and then studying the knowledge of the world today, the frameworks of implementation of customer relationship management in today's organizations were investigated and their elements were extracted. Considering the specific features of the Iranian environment, a framework was proposed, which was completely compared by reviewing the subject matter of the research. Adaptation The content and creative thinking were obtained.Through a case study at the Refugee Bank of Workers as an Iranian service organization, more information was gathered about the proposed framework.
_||_