تاثیر ارزش ویژه برند بر تصمیم خرید مشتریان شرکت هاکوپیان
محورهای موضوعی : مدیریت کسب و کار
کلید واژه: ارزش ویژه برند, تصمیم خرید, کیفیت ادراک شده, ارزش ادراک شده,
چکیده مقاله :
هدف این تحقیق بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر تصمیم خرید مشتریان است که به صورت موردی و بر اساس مدل CBBF در شرکت هاکوپیان انجام شده است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی است و از لحاظ روش تحقیق توصیفی- پیمایشی است. روش های جمع آوری اطلاعات در این تحقیق به صورت میدانی است که با استفاده از پرسشنامه صورت گرفته است. پرسشنامه شامل 23 سوال است و بر اساس مقیاس ترکیبی و طیف پنج گزینه یی لیکرت تنظیم شده است. جامعه آماری تحقیق مشتریان شرکت هاکوپیان بوده است که با توجه به نامحدود بودن آن از یک نمونه نفری 385 پرسشنامه جمع آوری شد. ابزار پژوهش از نظر روایی و پایایی نیز ارزیابی شد. روایی آن با اصلاحاتی مورد تایید متخصصان و خبرگان قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 916/0 برآورده شد که از قابلیت اعتماد بالای ابزار مورد استفاده حکایت دارد. بر اساس یافته ها، وجود رابطه معنی دار بین تاثیر ارزش ویژه برند و تصمیم خرید مورد تایید قرار گرفت. در تحلیل داده ها و تایید یا رد فرضیه های پژوهش از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شده است.