ارائه مدل عوامل مؤثر بر بازاریابی رابطهمند در صنعت بانکداری در شرایط تحریم بانکهای خصوصی و رتبهبندی آن
رضا محمدی
1
(
دانشجوی دکتری رشته مدیریت بازرگانی _بازاریابی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
)
سینا نعمتی زاده
2
(
دانشیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران.
)
سید عباس حیدری
3
(
دانشیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران.
)
کلید واژه: صنعت بانکداری, بازاریابی رابطهمند, تحریم بانکهای خصوصی,
چکیده مقاله :
این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر دادهها آمیخته اکتشافی (کیفی و کمی) و از نظر روش اجرای پژوهش از نوع داده بنیاد (مرحله کیفی) و پیمایشی مقطعی (مرحله کمی) است. جامعه مرحله کیفی کلیه مدیران و متخصصان بانکهای خصوصی غرب کشور بود که به روش هدفمند گلوله برفی از آنها تعداد 21 نفر انتخاب شده است و جامعه آماری در بخش کمی کلیه کارکنان بانکهای توسعه خصوصی غرب کشور بود که از میان آنها تعداد 250 نفر بر اساس فرمول کوکران به عنوان نمونه با روش تصادفی طبقه ای انتخاب شد. ابزارهای پژوهش مصاحبه و پرسشنامه بود. استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس نرم افزارهای pls و داده بنیاد انجام شد. نتایج نشان داد، گسترش ارتباطات، به کارگیری شبکههای اجتماعی، شفافسازی قوانین و توانمندسازی مدیریت از جمله شرایط علی، برنامهریزی سازمانی، گسترش کیفیت خدمات و استراتژی مؤثر سازمانی از جمله راهبردهای تعاملی، حمایت درون سازمانی و حمایت برون سازمانی از جمله شرایط مداخله گر، مشارکت سازمانی، منابع انسانی توانمند و رضایت مشتریان، عوامل زمینه ای، است. از پیامدهای اجرای موارد مطرح شده در قضایای قبلی رسیدن به بازاریابی رابطهمند شبکه بانکی در شرایط تحریمها میباشد.
چکیده انگلیسی :
This research is in terms of practical purpose, in terms of mixed exploratory data (qualitative and quantitative) and in terms of research implementation method, it is of the type of foundation data (qualitative phase) and cross-sectional survey (quantitative phase). The population of the qualitative stage was all the managers and specialists of the private banks in the west of the country, from whom 21 people were selected by the targeted snowball method, and the statistical population in the quantitative part was all the employees of the private development banks of the west of the country, among them there were 250 people based on the formula Cochran was selected as a sample by stratified random method. The research tools were interviews and questionnaires .used. Data analysis was done based on pls software and foundation data. The results showed that expanding communication, using social networks, mpowering management causal conditions, organizational planning, effective organizational strategy interactive strategies, intra-organizational support and extra-organizational support. Among the intervening conditions, organizational participation, capable human resources and customer satisfaction are background factors. One of the consequences of the implementation of the cases raised is to reach the related marketing of the banking network in the conditions of sanctions.
_||_