فهرس المقالات نفیسه ابراهیمی


  • المقاله

    1 - ارزیابی زیست محیطی آلودگی فلزات سنگین در خاک‌های منطقه شوراب (جنوب کاشمر- خراسان رضوی)
    علوم و تکنولوژی محیط زیست , العدد 5 , السنة 22 , تابستان 1399
    زمینه و هدف: در منطقه شوراب واقع در جنوب کاشمر نشانه هایی از ذخایر معدنی جیوه، سرب، آهن و مس گزارش شده که می تواند زمینه ساز آلودگی زیست محیطی باشد. هدف این تحقیق بررسی نحوه توزیع فلزات سنگین و ارزیابی فاکتورهای زمین انباشت و آلودگی برای این عناصر در رسوبات رودخانه ای م أکثر
    زمینه و هدف: در منطقه شوراب واقع در جنوب کاشمر نشانه هایی از ذخایر معدنی جیوه، سرب، آهن و مس گزارش شده که می تواند زمینه ساز آلودگی زیست محیطی باشد. هدف این تحقیق بررسی نحوه توزیع فلزات سنگین و ارزیابی فاکتورهای زمین انباشت و آلودگی برای این عناصر در رسوبات رودخانه ای منطقه شوراب کاشمر است. روش بررسی: پس از انجام مطالعات کتابخانه ای و پردازش تصاویر ماهواره ای، بررسی های زمین شناسی انجام گرفت و نهایتاً 21 نمونه از رسوبات رودخانه ای منطقه برداشت گردید. پس از تعیین بافت خاک و پارامترهای شوری،pH ،EC ، 14 نمونه برای بررسی غلظت فلزات سنگین توسط دستگاه ICP-OS در آزمایشگاه زرآزما آزمایش شد. نتایج به دست آمده توسط نرم افزارهای GIS , Excel ,SPSS پردازش و مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: به استثنای عناصر نقره، مس، کادمیوم، کبالت، کروم و نیکل که تا حدی آلودگی نشان می دهند، بقیه عناصر در منطقه به طور جدی نقش آلوده کننده ای ندارند. میزان pH از 5/7 تا 2/8 و میزان EC از 3 تا 5µs/cm و شوری 150 تا 2500 متناسب با هدایت الکتریکی متغیر است. بحث و نتیجه گیری: الگوی پراکندگی عناصر نیکل و کبالت و تا حدودی کروم در رسوبات رودخانه ای منطقه انطباق معینی با یکدیگر نشان می دهند. این امر می تواند با ترکیب سنگ شناسی بالا دست آبراهه ها که عمدتاً سنگ های ولکانیکی آندزیتی هستند، مرتبط باشد. عناصر سرب و روی عمدتاً در آبراهه ها و رسوبات بخش های شمالی و شرقی منطقه و عناصر آرسنیک و آنتیموان نیز در رسوبات شمال و شمال غربی تمرکز بیشتری نشان می دهند. این امر ممکن است مرتبط با کانی سازی های این نواحی باشد که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - Optimal Type-2 Fuzzy Controller for Anti-lock Braking Systems
    Journal of Advances in Computer Research , العدد 1 , السنة 5 , زمستان 2014
    Anti-lock Braking System (ABS) is a nonlinear and time varying system including uncertainty, so it cannot be controlled by classic methods. Intelligent methods such as fuzzy controller are used in this area extensively; however traditional fuzzy controller using simple أکثر
    Anti-lock Braking System (ABS) is a nonlinear and time varying system including uncertainty, so it cannot be controlled by classic methods. Intelligent methods such as fuzzy controller are used in this area extensively; however traditional fuzzy controller using simple type-1 fuzzy sets may not be robust enough to overcome uncertainties. For this reason an interval type-2 fuzzy controller is developed to improve the performance of ABS in presence of uncertainty such as changing road condition. The output membership functions have been optimized by Discrete Action Reinforcement Learning Automata (DARLA) technique. Simulation results show the effectiveness of the proposed controller in comparison to type-1 fuzzy controller. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - Optimization of Bang-of-Bang TS-Fuzzy Based via DARLA Technique for ABS System
    Journal of Advances in Computer Research , العدد 4 , السنة 5 , تابستان 2014
    Anti-lock Braking System (ABS) which is a nonlinear and time variant system may not be easily controlled by classic control methods. This is due to the fact that classic linear controllers are just capable of controlling a specific plant in small region of state space. أکثر
    Anti-lock Braking System (ABS) which is a nonlinear and time variant system may not be easily controlled by classic control methods. This is due to the fact that classic linear controllers are just capable of controlling a specific plant in small region of state space. To overcome this problem, a more powerful control technique must be employed for complex nonlinear plants. Fuzzy controllers are potential candidates for the control of such systems, while they have an intrinsic ability to control a complex set of dynamics like ABS in an appropriate wider region in the state space.This paper introduces a new zero order Takagi-Sugeno fuzzy controller. The input membership functions of the proposed controller have been optimized such that the ABS performance enhances over different braking situations. Simulation shows the effectiveness of the proposed controller under various road conditions. The optimization is done by using DARLA, a powerful heuristic technique. تفاصيل المقالة