فهرس المقالات ایرج محمودی


  • المقاله

    1 - بررسی نقش جنسیت برکاربرد تلفن همراه در میان دانشجویان (مطالعه موردی: دانشگاه های شهرستان میاندوآب
    زن و مطالعات خانواده , العدد 2 , السنة 11 , تابستان 1397
    آنچه امروزه به عنوان فناوری های ارتباطی در سطح جهانی و محلی شناخته شده است شامل وسایل گوناگونی می شود که امکان ارتباط و تعامل افراد در هر نقطه را تسهیل می کنند. از جمله این وسایل ارتباطی جدید و پر طرفدار، تلفن های همراه هستند که با دارا بودن امکانات مختلف در برآورده ساخ أکثر
    آنچه امروزه به عنوان فناوری های ارتباطی در سطح جهانی و محلی شناخته شده است شامل وسایل گوناگونی می شود که امکان ارتباط و تعامل افراد در هر نقطه را تسهیل می کنند. از جمله این وسایل ارتباطی جدید و پر طرفدار، تلفن های همراه هستند که با دارا بودن امکانات مختلف در برآورده ساختن نیاز افراد جامعه گوی سبقت را از دیگر فناوری های نوین ارتباطی ربوده اند. در این تحقیق از روش پیمایشی استفاده شده است. و جامعه آماری آن دانشجویان دانشگاه های شهرستان میاندوآب هستند. یافته ها نشان می دهند بین جنسیت و (ترجیح پیام کوتاه بر تماس تلفنی، محتوای پیامک ارسال شده، تعداد بلوتوث های ارسال شده و تعداد پیامک های شده) تفاوت معنی داری وجود دارد. این در حالی است که در زمینه جنسیت و نوع استفاده از تلفن همراه تفاوت معناداری وجود ندارد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - مطالعه عوامل مرتبط با رضایت دانشجویان در تعاملات با کارکنان دانشگاه پردیس نازلو ارومیه
    تغییرات اجتماعی - فرهنگی , العدد 5 , السنة 19 , زمستان 1401
    پژوهش حاضر با هدف بررسی و مطالعه عوامل مرتبط با رضایت دانشجویان در تعاملات با کارکنان دانشگاه پردیس نازلو ارومیه انجام شد. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی و از نوع معادلات ساختاری است. جامعۀ آماری شامل تمام دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه پردیس نازلو ارومیه در سال تحصیلی 140 أکثر
    پژوهش حاضر با هدف بررسی و مطالعه عوامل مرتبط با رضایت دانشجویان در تعاملات با کارکنان دانشگاه پردیس نازلو ارومیه انجام شد. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی و از نوع معادلات ساختاری است. جامعۀ آماری شامل تمام دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه پردیس نازلو ارومیه در سال تحصیلی 1401-1402 می باشد. تعداد 259 نفر از دانشجویان به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای با استفاده از جدول مورگان به عنوان نمونه انتخاب خواهند شد. در این پژوهش با توجه به پیشینۀ موضوع برای بررسی وضعیت رضایت دانشجویان تحصیلات تکمیلی از تعاملات با کارکنان دانشگاه، از پرسشنامۀ رضایتمندی دانشجویان از تعامل با کارکنان استفاده شد. پرسشنامه رضایتمندی دانشجویان از تعامل با کارکنان، پرسشنامه ای محقق ساخته می باشد که به منظور سنجش رضایتمندی دانشجویان از تعامل با کارکنان طراحی شده است. این پرسشنامه دارای 35 سوال می باشد و بر اساس طیف پنح گزینه ای لیکرت با سوالاتی مانند (هنگام مراجعه به کتابدار ایشان ورود مرا با لبخند و زبان بدنی، خوشامد می‌گوید) به سنجش رضایتمندی دانشجویان از تعامل با کارکنان می پردازد. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از هر دو نوع آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد. نتایج نشان داد میانگین وضعیت رضایت دانشجویان از تعاملات کارکنان دانشگاه 2.83با انحراف معیار0.86به دست آمده است که از میانگین آماری(3) کوچکتر است و این تفاوت در سطح 0.01معنادار است؛ زیرا (0.01<p) بنابراین با 99 درصد اطمینان می‌توان گفت که میزان وضعیت رضایت دانشجویان از تعاملات کارکنان دانشگاه پایین از حدمتوسط(3) بود. براساس نتایج تحقیق مشخص شد که عوامل آراستگی ظاهری، قدرت درک نیازهای دانشجویان، قدرت، حضور مداوم در محل کار، تسهیل امورات دانشجویان، خوش اخلاقی و خوش رویی، تخصص، تجربه، توانمندی در امور اداری، اثربخشی سازمانی، تعهدسازمانی وکارایی سازمانی رابطه مثبت و معنی داری با رضایت دانشجویان از تعاملات با کارکنان دارند. تفاصيل المقالة