فهرس المقالات نادیا منتظری


  • المقاله

    1 - تاثیر عوامل محیطی بر عملکرد مالی با نقش میانجی قابلیت‏های بازاریابی پوشایی
    دانش کارآفرینی , العدد 2 , السنة 2 , بهار 1401
    هدف: هدف از اجرای پژوهش حاضر بررسی تاثیر عوامل محیطی و قابلیت های بازاریابی پوشایی بر عملکرد مالی است.روش: پژوهش حاضر از نظر نوع مطالعه توصیفی- پیمایشی و بر اساس هدف کاربردی است. تمام مدیران، معاونین و کارشناسان ارشد بانک ملی در استان مازندران به عنوان جامعه آماری در نظ أکثر
    هدف: هدف از اجرای پژوهش حاضر بررسی تاثیر عوامل محیطی و قابلیت های بازاریابی پوشایی بر عملکرد مالی است.روش: پژوهش حاضر از نظر نوع مطالعه توصیفی- پیمایشی و بر اساس هدف کاربردی است. تمام مدیران، معاونین و کارشناسان ارشد بانک ملی در استان مازندران به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شد.تعداد290 نفر بر اساس جدول کرجسی و مورگان و به روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان حجم نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه های معتبر عوامل محیطی جاورسکی و کوهلی (1993) و اولسن و همکاران(2005)،قابلیت های بازاریابی پوشایی ویجاند و همکاران(2012) و عملکرد مالی نیکلاس و سردان(2011) استفاده شد. روایی سازه با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی مورد بررسی قرار گرفت و ضریب آلفای کرونباخ بزرگتر از 7/0 برای سازه های مختلف، پایایی آن ها را مورد تایید قرار داد. تجزیه و تحلیل داده ها نیز از روش مدل سازی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار لیزرل انجام شد.یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که عوامل محیطی بر قابلیت بازاریابی پوشایی و عملکرد مالی بانک تاثیر مثبت و معناداری داشته است.قابلیت بازاریابی پوشایی نیز بر عملکر مالی تاثیر معناداری دارد.نتیجه گیری:نتایج پژوهش حاکی از آن است که قابلیت بازاریابی پوشایی در تاثیرگذاری عوامل محیطی بر عملکر مالی نقش واسطه ای دارد. تفاصيل المقالة