فهرس المقالات Mahdiyeh Eslami


  • المقاله

    1 - بررسی تاثیر کنترل کننده توزیع شده پخش توان بر رله دیستانس
    روش‌های هوشمند در صنعت برق , العدد 2 , السنة 9 , تابستان 1397
    تلاش‌های اخیر به منظور بالا بردن ظرفیت انتقال توان و افزایش سطح پایداری شبکه، موجب شده تا استفاده از عناصر سیستم های انتقال AC انعطاف پذیر(Flexible AC Transmission Systems) در سیستم قدرت افزایش یابد. سیستم حفاظتی که یکی از مهم‌ترین قسمت‌های عملکرد سیستم قدرت می‌باشد، به أکثر
    تلاش‌های اخیر به منظور بالا بردن ظرفیت انتقال توان و افزایش سطح پایداری شبکه، موجب شده تا استفاده از عناصر سیستم های انتقال AC انعطاف پذیر(Flexible AC Transmission Systems) در سیستم قدرت افزایش یابد. سیستم حفاظتی که یکی از مهم‌ترین قسمت‌های عملکرد سیستم قدرت می‌باشد، به طور جدی از این ادوات تأثیر می‌پذیرد، از این‌رو مطالعه آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد. از میان رله‌های حفاظتی، حفاظت دیستانس به دلیل سرعت بالا، کارکرد مناسب در شرایط مختلف شبکه به عنوان حفاظت اصلی خطوط انتقال به کار می روند. در نتیجه احتمال اینکه خطوط جبران شده با سیستم های انتقال AC انعطاف پذیر، توسط رله‌های دیستانس حفاظت شوند، اجتناب‌ناپذیر است. در این مقاله به بررسی و شبیه‌سازی کنترل کننده توزیع شده پخش توان (Distributed Power Flow Controller) پرداخته شده است و سپس اثر این ادوات بر امپدانس اندازه‌گیری شده و مشخصه قطع رله دیستانس نشان داده شده است. همچنین در این مقاله نشان داده ‌شده که علاوه بر متأثر شدن امپدانس دیده ‌شده از طرف رله به دلیل تغییرات سیستم قدرت، نوع سیستم کنترل و تنظیم پارامترهای این ادوات تأثیرات متفاوت و پیچیده‌ای بر امپدانس دیده‌شده از طرف رله خواهند گذاشت. جهت بررسی اثر ادوات کنترل کننده توزیع شده پخش توان بر حفاظت دیستانس خطوط انتقال انرژی و همچنین تأثیر امپدانس دیده‌شده از طرف رله به علت حضور و نوع سیستم کنترلی که کنترل کننده توزیع شده پخش توان با آن کار می‌کند، از نرم‌افزار PSCAD/EMTDC برای مدل کردن این جبران‌سازها استفاده شده است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - A Wide-Range-Gain Switched-Coupled-Inductor Buck-Boost ZETA Converter
    Signal Processing and Renewable Energy , العدد 4 , السنة 5 , تابستان 2021
    In the present work, an improved buck-boost converter with the possibility of flexible design is introduced to gain required voltage and easily adapt to any wide-range-gain application. Switched-coupled-inductors are employed as the key in this converter to achieve the أکثر
    In the present work, an improved buck-boost converter with the possibility of flexible design is introduced to gain required voltage and easily adapt to any wide-range-gain application. Switched-coupled-inductors are employed as the key in this converter to achieve the wide-range-gain buck-boost operation through adjusting their turn ratio. The set of coupled-inductors are integrated with the conventional ZETA converter to be used in place of buck-boost cell of its original circuit, which relies on ZETA converter. This converter increased the voltage gain degree of freedom to design a wide-range gain operation for any required application. In comparison with the conventional competitors, the proposed converter is required to use smaller passive components with lower voltage and current ratings for its semiconductors. All these features and claims are investigated theoretically and then, are evaluated experimentally by implementing a test rig with the rated power of 200W تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - The Structure of Advanced Converters in Rechargeable Hybrid Electric Vehicles
    Signal Processing and Renewable Energy , العدد 2 , السنة 8 , بهار 2024
    The main goal of this article was to compare advanced converters in plug-in hybrid electric vehicles. In this article, there are two examples of integrated chargers, the first charger integrates two DC/DC converters and uses the obtained converter in the structure of th أکثر
    The main goal of this article was to compare advanced converters in plug-in hybrid electric vehicles. In this article, there are two examples of integrated chargers, the first charger integrates two DC/DC converters and uses the obtained converter in the structure of the charger, and the second charger integrates two power converters and inverters. It introduces a second integrated charger. These two chargers were simulated using valid references and compared with each other and finally the results showed that the second structure is a better structure in the car. The second structure reduced the volume, consumption, charging cost and losses by reducing the power electronic elements. This structure also had a better and higher capacity than the first structure. When it comes to getting the battery voltage to a high enough level to power the motor, the performance of the two structures was not much different, but in all other cases, the second structure performed better than its counterpart. Therefore, it is better and more economical to use this converter in rechargeable hybrid cars. تفاصيل المقالة