فهرس المقالات محسن علیزاده


  • المقاله

    1 - بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری ورفتارشهروندی سازمانی با سلامت سازمانی در سازمان آموزش و پرورش شهرستان محمود آباد
    مدیریت فرهنگی , العدد 41 , السنة 12 , پاییز 1397
    مقدمه و هدف پژوهش: هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و رفتار شهروندی سازمانی با سلامت سازمانی در سازمان آموزش و پرورش شهرستان محمود آباد بوده است. روش پژوهش: روش پژوهش توصیفی - از نوع همبستگیو از نظر هدف کاربردی بوده است.جامعه آماری تحقیق شامل 120 أکثر
    مقدمه و هدف پژوهش: هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و رفتار شهروندی سازمانی با سلامت سازمانی در سازمان آموزش و پرورش شهرستان محمود آباد بوده است. روش پژوهش: روش پژوهش توصیفی - از نوع همبستگیو از نظر هدف کاربردی بوده است.جامعه آماری تحقیق شامل 120 نفر از کارکنان آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد بوده که مطابق با جدول مورگان 90 نفر با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و پرسشنامه تحقیق میان آنها توزیع شد. برای اندازه‌گیری کیفیت زندگی کاری از پرسشنامه استاندارد والتون (1973)، برای اندازه‌گیری رفتار شهروندی سازمانی از پرسشنامه پادساکف و همکاران (1990) و برای اندازه گیری سلامت سازمانی از پرسشنامه سلامت سازمانی (OHI)هوی و همکاران ( 1996 )استفاده شد. پایایی پرسشنامه بر اساس آلفای کرونباخ و با ضریب 859/0 تایید شد.داده های بدست آمده از پرسشنامه با نرم‌افزار spss و با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: یافته ها نشان داد، مولفه‌های کیفیت زندگی کاری و مولفه‌های رفتار شهروندی سازمانی در پیش بینی سلامت سازمانی آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد نقش مثبت و معنی‌داری داشت. نتیجه گیری: براساس نتایج حاصل از فرضیات تحقیق می توان با اصلاح نظام حقوق و دستمزد، نیازهای مادی و معیشتی کارکنان را برطرف ساخت. با کمک برنامه های آموزشی- تربیتی، می توان زمینه های تحول درونی و پیشرفت معنوی کارکنان را فراهم آورد. با اعمال رویه های عادلانه در توزیع جبران خدمات و برخورد عادلانه در روابط متقابل شخصی و احترام به کارکنان، می توان زمینۀ بهبود عملکرد و ارتقای خلق و خوی کاری کارکنان در محیط کار را فراهم آورد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر یادگیری با نقش تعدیلگر هوش اجتماعی (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی محمود آباد)
    مطالعات رفتاری در مدیریت , العدد 2 , السنة 11 , تابستان 1399
    هدف پژوهش تعیین تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر یادگیری دانشجویان با نقش تعدیلگر هوش اجتماعی دانشجویان بود. روش پژوهش از منظر هدف کاربردی و از منظر گردآوری داده‌ها از نوع توصیفی و از گروه پیمایشی، همبستگی می‌باشد. جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد محمود آباد برابر با 68 أکثر
    هدف پژوهش تعیین تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر یادگیری دانشجویان با نقش تعدیلگر هوش اجتماعی دانشجویان بود. روش پژوهش از منظر هدف کاربردی و از منظر گردآوری داده‌ها از نوع توصیفی و از گروه پیمایشی، همبستگی می‌باشد. جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد محمود آباد برابر با 682 نفر می‌باشند، نمونه آماری مطابق جدول کرجسی و مورگان (1970) 245 نفر، که از طریق روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از روش کتابخانه‌ای و میدانی استفاده شده است. و از پرسشنامه‌های استاندارد هوش اجتماعی (سیلورا، مارتین یوسن و داهل، 2001)، پرسشنامه سبک‌های یادگیری (کلب، 1991) و پرسشنامه اعتیاد به اینترنت (یانگ، 1996) استفاده شد. نتایج نشان داد، هوش اجتماعی نقش تعدیل کننده‌ای در رابطه شبکه‌های اجتماعی بر یادگیری دانشجویان دارد، هوش اجتماعی شامل پردازش اطلاعات اجتماعی، آگاهی اجتماعی و مهارت‌های اجتماعی است و پردازش اطلاعات توسط دانشجویان باعث تصمیمات بهینه در همان زمان و بهره وری بالاتری خواهد شد. و داشتن آگاهی‌های اجتماعی دانشجویان می‌تواند عاملی در دریافت درست مطالب گردد. و مهارت‌های اجتماعی از جمله مهارت ارائه راه حل، مهارت ارتباط فردی، می‌تواند بر دانشجویان موثر باشد و دانشجویانی که هوش اجتماعی بالایی برخوردار باشند، در فعالیت‌ها هم موفق عمل می‌کنند و از نظر یادگیری هم در سطح بالایی قرار دارند. تفاصيل المقالة