فهرس المقالات ابوالفضل فراهانی


  • المقاله

    1 - تحلیل موانع مدیریتی، سیاسی – قانونی و زیرساختی توسعة گردشگری ورزشی ایران
    مدیریت دانش در ورزش , العدد 10 , السنة 4 , بهار 1403
    هدف از پژوهش حاضر، تحلیل موانع مدیریتی، سیاسی – قانونی و زیرساختی توسعة گردشگری ورزشی ایران می‌باشد. ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش پژوهش کیفی با رویکرد تحلیل مضمون می‌باشد. در این پژوهش با توجه به هدف مطالعه شرکت‌کنندگان بر اساس نمونه‌گیری گلوله‌برفی از بین دست‌ان أکثر
    هدف از پژوهش حاضر، تحلیل موانع مدیریتی، سیاسی – قانونی و زیرساختی توسعة گردشگری ورزشی ایران می‌باشد. ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش پژوهش کیفی با رویکرد تحلیل مضمون می‌باشد. در این پژوهش با توجه به هدف مطالعه شرکت‌کنندگان بر اساس نمونه‌گیری گلوله‌برفی از بین دست‌اندرکاران گردشگری ورزشی در کشور (مدیران تورهای گردشگری ورزشی منتخب، اساتید دانشگاهی متخصص در زمینة گردشگری ورزشی و همچنین مدیران منتخب وزارتخانه ورزش و جوانان)، انتخاب شدند (14 مصاحبه). به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات، از مصاحبة نیمه‌ساختار یافته و عمیق استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که برنامه‌ریزی، ارزیابی، ارتباطی، مدیریت منابع انسانی و ویژگی مدیران ازجمله مضامین سازنده مدیریتی، موانع حقوقی، بیمه و سیاسی ازجمله مضامین سازنده سیاسی- قانونی و امکانات و حمل‌ونقل ازجمله مضامین سازنده زیرساختی پیش روی توسعه گردشگری ورزشی ایران می‌باشد. درمجموع، به نظر می‌رسد که مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه گردشگری ورزشی کشور باید تدابیری را بیاندیشند تا با رفع موانع اشاره‌شده در این پژوهش، موجبات توسعه گردشگری ورزشی کشور را فراهم کنند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - واکاوی پدیدارشناختی موانع اجتماعی- فرهنگی توسعة گردشگری ورزشی ایران
    مدیریت دانش در ورزش , العدد 10 , السنة 4 , بهار 1403
    هدف از پژوهش حاضرواکاوی پدیدارشناختی موانع اجتماعی- فرهنگی توسعة گردشگری ورزشی ایران می‌باشد. از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پژوهش کیفی با رویکرد پدیدارشناسی می‌باشد. در این پژوهش با توجه به هدف مطالعه، شرکت‌کنندگان بر اساس نمونه‌گیری گلوله‌برفی از بین دست‌اندرکاران گر أکثر
    هدف از پژوهش حاضرواکاوی پدیدارشناختی موانع اجتماعی- فرهنگی توسعة گردشگری ورزشی ایران می‌باشد. از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پژوهش کیفی با رویکرد پدیدارشناسی می‌باشد. در این پژوهش با توجه به هدف مطالعه، شرکت‌کنندگان بر اساس نمونه‌گیری گلوله‌برفی از بین دست‌اندرکاران گردشگری ورزشی در کشور(مدیران تورهای گردشگری ورزشی منتخب، اساتید دانشگاهی متخصص در زمینة گردشگری ورزشی و همچنین مدیران منتخب وزارتخانه ورزش و جوانان)، انتخاب شدند(14 مصاحبه). به منظور جمع‌آوری اطلاعات، از مصاحبة نیمه-ساختار یافته و عمیق استفاده شد. به منظور تجزیه وتحلیل و استخراج کدهای پژوهش، از نرم‌افزار Max QDA نسخه Pro استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که موانع اجتماعی- فرهنگی توسعة گردشگری ورزشی ایران شامل موانع آموزشی، رسانه، خانوادگی، امنیتی، فرهنگی- اعتقادی، زیست محیطی، اطلاع رسانی و عوامل سوق دهنده می‌باشد. رفع موانع اجتماعی- فرهنگی توسعة گردشگری ورزشی می‌تواند راهگشای توسعة گردشگری ورزشی در ایران و بهره‌مندی از مزایای آن باشد. رفع موانع اجتماعی- فرهنگی توسعة گردشگری ورزشی می‌تواند راهگشای توسعة گردشگری ورزشی در ایران و بهره‌مندی از مزایای آن باشد. تفاصيل المقالة