فهرس المقالات پیام محمدپناهی


  • المقاله

    1 - عوامل موثر بر رضایت از کیفیت اماکن تفریحی-ورزشی شهری و رابطه آن با نشاط اجتماعی (مطالعه موردی: شهر تهران)
    مدیریت دانش در ورزش , العدد 2 , السنة 2 , تابستان 1401
    هدف پژوهش بررسی عوامل موثر بر رضایت از کیفیت اماکن تفریحی-ورزشی و ارتباط آن با نشاط اجتماعی بود. روش انجام تحقیق پیمایشی (توصیفی، تحلیلی) بود. از پرسشنامه محقق ساخته رضایتمندی از کیفیت اماکن تفریحی-ورزشی با پایایی (80/0=r) و پرسشنامه استاندارد نشاط و شادکامی آکسفوردبا پ أکثر
    هدف پژوهش بررسی عوامل موثر بر رضایت از کیفیت اماکن تفریحی-ورزشی و ارتباط آن با نشاط اجتماعی بود. روش انجام تحقیق پیمایشی (توصیفی، تحلیلی) بود. از پرسشنامه محقق ساخته رضایتمندی از کیفیت اماکن تفریحی-ورزشی با پایایی (80/0=r) و پرسشنامه استاندارد نشاط و شادکامی آکسفوردبا پایایی (91/0=r) استفاده شد. همچنین برای تعیین روایی، پرسشنامه ها مورد تایید 10 نفر از متخصصین این رشته قرار گرفت. ﺟﺎﻣﻌﺔ آﻣﺎری ﺗﺤﻘﻴﻖ را ﻛﻠﻴﺔ مراجعه کنندگان به مراکز تفریحی و ورزشی در مناطق 22 گانه شهر تهران تشکیل داده بودند، با استفاده از جدول کرجسی و مورگان برای جامعه نامعلوم تعداد 384 نفر به ‌عنوان نمونه تحقیق به روش نمونه‌گیری دردسترس در 5 منطقه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران انتخاب شدند . جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری تی تک نمونه ای و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد که عوامل (خدمات رفاهی، دسترسی، پرسنل، طراحی کالبدی، فضای فیزیکی و عامل نگهداری) در رضایتمندی از کیفیت اماکن تفریحی-ورزشی دخیل هستند، از طرف دیگر بین رضایتمندی از کیفیت اماکن تفریحی-ورزشی و نشاط اجتماعی رابطه (907/0r=) وجود دارد، بر اساس نتایج، 3/81 درصد از واریانس متغیر وابسته (نشاط اجتماعی) بوسیله متغیر مستقل (رضایتمندی از کیفیت اماکن تفریحی-ورزشی) پیش بینی می شود. لذا برای حفظ و توسعه رضایتمندی از کیفیت اماکن تفریحی-ورزشی و پررنگ کردن نقش این مراکز در افزایش فعالیت بدنی سلامت و نشاط افراد جامعه مسئولین امر جهت بهبود علل شناسایی شده برنامه ریزی و اقدام نمایند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - شناسایی و اولویت‌بندی عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان مراکزو فضاهای تفریحی و ورزشی شهری (مطالعه موردی :کلانشهر تهران)
    مطالعات برنامه ریزی سکونتگاه های انسانی , العدد 1 , السنة 17 , بهار 1401
    مشتریان مراکز تفریحی و ورزشی همواره به دنبال خدمات کیفی و رضایت بخش هستند، و به همین علت حفظ رضایت مشتریان و ادامه حضور آنها که حیاتی ترین هدف هر سازمان است، باید مورد توجه قرار گیرد. از این رو، هدف تحقیق حاضر شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان مراکز ت أکثر
    مشتریان مراکز تفریحی و ورزشی همواره به دنبال خدمات کیفی و رضایت بخش هستند، و به همین علت حفظ رضایت مشتریان و ادامه حضور آنها که حیاتی ترین هدف هر سازمان است، باید مورد توجه قرار گیرد. از این رو، هدف تحقیق حاضر شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان مراکز تفریحی و ورزشی شهر تهران بود. روش تحقیق توصیفی-تحلیلی بود که به روش میدانی اجرا شد. ﺟﺎﻣﻌﺔ آﻣﺎری ﺗﺤﻘﻴﻖ را ﻛﻠﻴﺔ مراجعه کنندگان به مراکز تفریحی و ورزشی در مناطق 22 گانه تهران تشکیل داده بودند که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان برای جامعه نامعلوم تعداد 384 نفر به ‌عنوان نمونه و به روش نمونه‌گیری دردسترس انتخاب شدند. ابزار اندازه‌گیری شامل پرسشنامه محقق ساخته‌ای بود که پس از بررسی دقیق متون و پیشینه تحقیق تهیه شد و روایی صوری و محتوی آن نیز پس از اعمال نظرات 10 متخصص، و همچنین پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (80/0=α) تایید شد. از روش های ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد علل خدمات رفاهی، دسترسی، پرسنل، طراحی کالبدی، فضای فیزیکی و عامل نگهداری در رضایتمندی مشتریان به مراکز تفریحی و ورزشی شهری دخیل هستند. بنابراین می توان گفت برای حفظ و توسعه رضایتمندی مشتریان از مراکز تفریحی و ورزشی و پررنگ کردن نقش این مراکز در افزایش فعالیت بدنی و سلامت و نشاط افراد جامعه مسئولین امر در جهت بهبود عوامل شناسایی شده برنامه ریزی و اقدام نمایند. تفاصيل المقالة