فهرس المقالات مهدی بازرگانی


  • المقاله

    1 - بررسی رابطه ارزیابی محصولات و پذیرش اعتماد توسط مصرف کننده بر قصد خرید مجدد در محیط تجارت الکترونیک (مطالعه موردی: سایت‌ دیجی کالا)
    سامانه‌های پردازشی و ارتباطی چندرسانه‌ای هوشمند , العدد 4 , السنة 3 , پاییز 1401
    در این پژوهش به بررسی رابطه ارزیابی محصولات و پذیرش اعتماد توسط مصرف کننده بر قصد خرید مجدد در محیط تجارت الکترونیک (مطالعه موردی: سایت‌ دیجی کالا) پرداخته ایم. روش این پژوهش، بر حسب نوع هدف، کاربردی و برحسب روش توصیفی- تحلیلی به شیوه پیمایشی است. ابزار گردآوری اطلاعات أکثر
    در این پژوهش به بررسی رابطه ارزیابی محصولات و پذیرش اعتماد توسط مصرف کننده بر قصد خرید مجدد در محیط تجارت الکترونیک (مطالعه موردی: سایت‌ دیجی کالا) پرداخته ایم. روش این پژوهش، بر حسب نوع هدف، کاربردی و برحسب روش توصیفی- تحلیلی به شیوه پیمایشی است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود. جامعه آماری در این پژوهش کاربران سایت‌ دیجی کالا بود و برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران نامحدود استفاده شده است که براساس محاسبه 384 پرسشنامه توزیع و جمع‌آوری گردید. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که، ریسک درک‌شده بر اعتماد آنلاین و قصد خرید مجدد تأثیر منفی و معناداری می‌گذارد. اعتمادآنلاین بر سودمندی درک‌شده و قصد خرید مجدد و سودمندی درک شده بر قصد خرید مجدد، شهرت وب‌سایت بر کیفیت درک شده، ارزش درک‌شده و اعتماد آنلاین تأثیر مثبت و معناداری می‌گذارد. قیمت رقابتی درک‌شده بر کیفیت درک‌شده تأثیر منفی و معناداری و بر ارزش درک‌شده تأثیر مثبت و معناداری می‌گذارد. تفاصيل المقالة