فهرس المقالات محمد نیکنام


  • المقاله

    1 - شناسایی و تحلیل عوامل موثر بر نهادینه‏ سازی فرهنگ ورزش در کودکان و نوجوانان
    نوآوری در مدیریت ورزشی , العدد 9 , السنة 3 , بهار 1403
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تحلیل عوامل موثر بر نهادینه‏سازی فرهنگ ورزش در کودکان و نوجوانان از دیدگاه معلمان تربیت بدنی استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است. روش اجرای این تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری حدود 480 نفر کلیه فرهنگیان تربیت بدنی استان می‏باش أکثر
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تحلیل عوامل موثر بر نهادینه‏سازی فرهنگ ورزش در کودکان و نوجوانان از دیدگاه معلمان تربیت بدنی استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است. روش اجرای این تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری حدود 480 نفر کلیه فرهنگیان تربیت بدنی استان می‏باشد و نمونه آماری تعداد 200 نفر از معلمان تربیت بدنی استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شد. بر اساس نتایج حاصله از آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین عوامل، خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی بر نهادینه‏سازی فرهنگ ورزش در کودکان و نوجوانان رابطه معنادار وجود دارد .همچنین فعالیت خانواده و گروه‏های همسالان بر نهادینه‏سازی فرهنگ ورزش در کودکان و نوجوانان از دیدگاه معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد تاثیر دارد. فعالیت نهادهای دولتی (سازمان‏های ورزشی، مدرسه و رسانه) بر نهادینه‏سازی فرهنگ ورزش در کودکان و نوجوانان از دیدگاه معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد تاثیر دارد. فعالیت‏های مشترك بخش دولتی و خصوصی بر نهادینه‏سازی فرهنگ ورزش در کودکان و نوجوانان از دیدگاه معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد تاثیر دارد. فعالیت‏های تسهیل كننده بر نهادینه‏سازی فرهنگ ورزش در کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد تاثیر مثبت و معنادار دارد. بنابراین شایسته است که عوامل موثر بر نهادینه‏سازی فرهنگ ورزش شناسایی و بر این عوامل تاکید ویژه و اساسی به منظور رونق بخشیدن به ورزش کودکان شود. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - مطالعه چابکی سازمانی و روحیه کارآفرینی با توجه به نقش تعدیلگر مدیریت دانش
    مدیریت عملیات , العدد 1 , السنة 3 , بهار 1402
    هدف از انجام این مطالعه، بررسی ارتباط بین چابکی سازمانی و روحیه کارآفرینی از طریق مدیریت دانش در معلمان تربیت بدنی شهرستان های ممسنی و رستم بود. این تحقیق بر حسب هدف، کاربردی و همچنین از نظر ماهیت و روش، توصیفی از نوع همبستگی و از لحاظ زمانی، مقطعی بود. جامعه آماری در ا أکثر
    هدف از انجام این مطالعه، بررسی ارتباط بین چابکی سازمانی و روحیه کارآفرینی از طریق مدیریت دانش در معلمان تربیت بدنی شهرستان های ممسنی و رستم بود. این تحقیق بر حسب هدف، کاربردی و همچنین از نظر ماهیت و روش، توصیفی از نوع همبستگی و از لحاظ زمانی، مقطعی بود. جامعه آماری در این مطالعه، کلیه معلمان تربیت بدنی که 87 نفر بوده و با توجه به روش سرشماری، همه اعضای جامعه آماری به عنوان نمونه مورد مطالعه قرار گرفته است. در این مطالعه از پرسشنامه های استاندارد چابکی سازمانی فلتو و همکاران (2011)، مدیریت دانش( شرون لاسون ،2003) و روحیه کارآفرینی فلاح (1396) استفاده شده است. روایی پرسشنامه ها با تایید نهایی استاد راهنما و پایایی با محاسبه آلفای کرونباخ برای هر سه پرسشنامه که بترتیب 904/0، 865/0 و 894/0 و بیشتر از 80/0 بودند، مورد تایید قرار گرفت. به منظور پاسخ به سوال‌ های تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون و مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار های SPSS و PLS استفاده شده است. نتایج آزمون همبستگی پیرسون نشان داده بین چابکی سازمانی، مدیریت دانش و مولفه های آن با روحیه کارآفرینی رابطه مثبت و معنادار؛ چابکی سازمانی و مولفه های آن با مدیریت دانش رابطه مثبت و معنادار برقرار بود. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که روحیه کارآفرینی را می توان بر اساس چابکی سازمانی، مدیریت دانش پیش‌بینی کرد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - مطالعه درگیری شغلی و نوآوری سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر یادگیری سازمانی
    مدیریت نوآفرینی , العدد 5 , السنة 2 , زمستان 1401
    هدف از این تحقیق، تعیین ارتباط بین درگیری شغلی و نوآوری سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر یادگیری سازمانی در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس است. این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس به تع أکثر
    هدف از این تحقیق، تعیین ارتباط بین درگیری شغلی و نوآوری سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر یادگیری سازمانی در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس است. این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس به تعداد 114 نفر بود، که از این تعداد 93 نفر به عنوان نمونه و به روش نمونه گیری کل شمار با محقق همکاری کردند.ابزار جمع آوری داده‌ها پرسشنامه های استاندارد درگیری شغلی قنبری و همکاران (1394)،یادگیری سازمانی سوالی نیفه(2001) و نوآوری سازمانی اسماعیل و همکاران (۲۰۰۲) بود. برای توصیف داده‌ها از روش های آمار توصیفی و برای تجزیه استنباطی داده‌ها از روش‌های آماری ضریب همبستگی پیرسون،رگرسیون و معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که بین درگیری شغلی و نوآوری سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر یادگیری سازمانی رابطه ی مثبت و معناداری وجود نداشت (01/0P ≤). که بین درگیری شغلی و نوآوری سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر یادگیری سازمانی رابطه ی مثبت و معناداری وجود نداشت (01/0P ≤). تفاصيل المقالة