فهرس المقالات الهام حاتم زاده عربی


  • المقاله

    1 - مقایسه عملکرد تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش‌آموزان دوزبانه و تک زبانه دوره ابتدایی
    پژوهش در برنامه ریزی درسی , العدد 1 , السنة 12 , بهار 1394
    تحقیق حاضر به مقایسه عملکرد تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش‌آموزان دختر و پسر دوزبانه و تک زبانه دوره ابتدایی پرداخته است. این تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری این تحقیق را دانش آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی دخترانه و پسرانه مجتمع آموزشی معرفت شهرستا أکثر
    تحقیق حاضر به مقایسه عملکرد تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش‌آموزان دختر و پسر دوزبانه و تک زبانه دوره ابتدایی پرداخته است. این تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری این تحقیق را دانش آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی دخترانه و پسرانه مجتمع آموزشی معرفت شهرستان بابلسر به تعداد 152 نفر تشکیل می‌دهند. حجم نمونه پژوهش برابر با جامعه آماری است. جهت جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه عملکرد تحصیلی درتاج (2004) و پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی جینک و مورگان استفاده شده است. نتایج حاصل از داده‌های پرسشنامه ها نشان می‌دهد که از بین عوامل عملکرد تحصیلی تنها در عامل برنامه ریزی، تفاوت معناداری بین دانش‌آموزان دختر دوزبانه و تک زبانه وجود دارد؛ و در بین عوامل خودکارآمدی تحصیلی در عامل استعداد تحصیلی، بین دانش‌آموزان دختر دوزبانه و تک زبانه تفاوت معنادار است. تفاصيل المقالة