فهرس المقالات سعید رمضانی


  • المقاله

    1 - بررسی تأثیر تصویر ذهنی برند بر وفاداری کارکنان
    مدیریت توسعه و تحول , العدد 4 , السنة 2 , پاییز 1389
    یکی از مهمترین اهداف استراتژیک سازمانها حفظ نیروی کار مستعد و کارآزموده است. سازمان ها ابزارهای مختلفی را برای نیل به این مهم در اختیار دارند. در این پژوهش (که از نوع توصیفی-پیمایشی می باشد) سعی شده است، تا توجه مدیران را به اهمیت مدیریت تصویر برند در ذهن کارکنان سازمان أکثر
    یکی از مهمترین اهداف استراتژیک سازمانها حفظ نیروی کار مستعد و کارآزموده است. سازمان ها ابزارهای مختلفی را برای نیل به این مهم در اختیار دارند. در این پژوهش (که از نوع توصیفی-پیمایشی می باشد) سعی شده است، تا توجه مدیران را به اهمیت مدیریت تصویر برند در ذهن کارکنان سازمان (حتی مقدم و ارجح بر مشتریان آن)، جهت حفظ کارکنان، جلب نماییم. از این رو در این مقاله به بررسی تاثیر تصویر ذهنی برند بر وفاداری کارکنان پرداخته شده است. پرسشنامه ای شامل 45 سوال، بر گرفته از مقالات لاتین که برای شرایط بومی، نرم گردیده، در سه برند برتر سال 87 کشور در زمینه مواد غذایی، مورد آزمون قرار گرفته است. پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ و روایی آن نیز با نظر کارشناسان، از طریق روایی محتوا صورت گرفته است. 160پرسشنامه در میان جامعه آماری توزیع، و داده ها با استفاده از، تحلیل مسیر و تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان می دهد که، تصویر ذهنی برند ،منجر به افزایش رضایت و در نهایت و فاداری کارکنان می گردد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - بررسی تأثیر نام و نشان تجاری بر وفاداری مشتری در صنعت مواد غذایی ایران
    مدیریت توسعه و تحول , العدد 1 , السنة 5 , بهار 1392
    کلیه فعالیت های سازمان با هدف کسب سود صورت می گیرد. اما چنان چه شما در پی کسب سود پایدار هستید، راهی به جز اخذ استراتژی هایی جهت افزایش وفاداری مشتریان نخواهید داشت که این نیز یک هدف دشوار است. با وجود این، سازمان ها مزایای قابل اتکایی مانند قدرت نام تجاری شان را در اخت أکثر
    کلیه فعالیت های سازمان با هدف کسب سود صورت می گیرد. اما چنان چه شما در پی کسب سود پایدار هستید، راهی به جز اخذ استراتژی هایی جهت افزایش وفاداری مشتریان نخواهید داشت که این نیز یک هدف دشوار است. با وجود این، سازمان ها مزایای قابل اتکایی مانند قدرت نام تجاری شان را در اختیار دارند که می توانند با اهرم کردن آن به این هدف خود برسند. در این مقاله تلاش شده است تا به بررسی تأثیر نام تجاری بر وفاداری مشتریان بپردازیم. بدین منظور یک پیمایش میدانی از 160 مشتری از میان مشتریان سه برند فعال در زمینه صنایع غذایی در ایران صورت گرفت. نتایج آزمون مدل مفهومی نشان می دهد که در این تحقیق دلایل قابل استنادی جهت رد ارتباط میان اعتماد به برند و ارزش درک شده برند با ارزش کلی برند یافت نشد و نیز بین تصویر برند و شهرت برند با وفاداری مصرف کننده ارتباط مستقیمی پیدا نگردید. تفاصيل المقالة