فهرس المقالات فاطمه علیجانی


  • المقاله

    1 - اثربخشی هوش هیجانی بررضایت شغلی وتعهد سازمانی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر
    پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری , العدد 5 , السنة 4 , زمستان 1391
    پژوهش حاضر به منظورتعیین تأثیرهوش هیجانی بررضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکناندانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر انجام گرفت.روش پژوهش،توصیفی و از نوع همبستگی بود و جامعهآماری را کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در سال تحصیلی1392–1391تشکیلمیدادند که از بین162ک أکثر
    پژوهش حاضر به منظورتعیین تأثیرهوش هیجانی بررضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکناندانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر انجام گرفت.روش پژوهش،توصیفی و از نوع همبستگی بود و جامعهآماری را کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در سال تحصیلی1392–1391تشکیلمیدادند که از بین162کارمند،131نفر با بهره گیری از روش نمونه گیری مورگان-گرجسی بصورتتصادفی سادهانتخاب شدند.ابزار گردآوری داده ها،شامل پرسشنامه استانداردهـوشهیجـانیسیبریاشیرینگ،رضایت شغلیکندال وتعهد سازمانی پورتر بود.از روش های آمار توصیفی و استنباطی)ضریبهمستگی پیرسون،رگرسیونو تحلیل عامل(برای تحلیل آماری داده های پژوهش استفادهشد.نتایج نشان داد:هوش هیجانی و مؤلفههای آن نتوانستند رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان راپیش بینی کنند؛ بجز مؤلفه خودآگاهی که توان پیش بینی تعهد سازمانی را دارا بود.)05/0≤P(همچنین رضایت شغلی و مؤلفههای آن توان پیش بینی تعهد سازمانی را نداشتند.نتیجهاینکهعواملمتعددی در تعهد سازمانی و رضایت شغلی کارکنان یک اداره مؤثر است.هوش هیجانی یکی ازمتغییرهای مهم بشمار میرود.بنابراین برای افزایش تعهد سازمانی و رضایت شغلی بایستی برنامه ریزیهمه جانبه صورت پذیرد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - رابطه نیازهای روان شناختی وسبکهای هویت یابی با تمایل به ایجاد رابطه دوستانه در دانش آموزان
    پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری , العدد 1 , السنة 7 , بهار 1394
    پژوهش حاضر به منظور تعیینرابطهنیازهایروان شناختیو سبکهویتی با تمابل به ایجادرابطهدوستانه در دانش آموزان انجام شد.جامعه آماری کلیهدانش آموزان دخترو پسردورهمتوسطه در شهرنهاوند بودند که با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای70دانش آموز)35دخترو35پسر(به عنوان نمونه پژوهش انتخ أکثر
    پژوهش حاضر به منظور تعیینرابطهنیازهایروان شناختیو سبکهویتی با تمابل به ایجادرابطهدوستانه در دانش آموزان انجام شد.جامعه آماری کلیهدانش آموزان دخترو پسردورهمتوسطه در شهرنهاوند بودند که با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای70دانش آموز)35دخترو35پسر(به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند.با استفاده از روش تحقیق همبستگی وبوسیله پرسشنامه های نیازهایروان شناختی،سبکهویتی وتمایل به ایجاد رابطه دوستانه داده هاجمع آوری و با آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیری تحلیل شدند.یافتهبین نیازهای های پژوهش نشان داد کهروان شناختیو سبکهویتی با تمابل به ایجاد رابطهدوستانه دردانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد.همچنین نتایج پژوهش نشان داد که سبک1دانش آموخته کارشناسی ارشد مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، ابهر، ایران 2.نویسنده مسئول:مربی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، ابهر، ایران 3.مربی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، ابهر، ایران 4.استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، ابهر، ایرانEmail: Drasgharjafari@yahoo.com 68/رابطه نیازهای روان شناختی وسبکهای هویت یابی با تمایل به ایجاد رابطه دوستانه در دانش آموزانهویتی سهم بیشتری در پیش بینی تمابل به ایجاد رابطه دوستانه دانش آموزان دارد)05/0<p.(نتایج پژوهش شواهدی را پیشنهاد میکندکه نیازهایروان شناختی و سبک هویتی می توانندتمابل به ایجاددانش آموزان تبیین کند رابطه دوستانه را در.لذا پیشنهاد می شود برای کاهشتمایل به ایجاد رابطه دوستانه در نوجوانان، لازم است که به نیازهایروان شناختی و سبک هویتینوجوانان بیشتر توجه شود. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - اثر بخشی برنامه توانمندسازی شغلی مبتنی بر الگوی مشاوره حرفه ای چند محوری در خودکارآمدی حرفه ای و جهت گیری آینده زنان سرپرست خانوار"
    پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری , العدد 5 , السنة 8 , زمستان 1395
    چکیده:پژوهش حاضر با هدف تعیین اثر بخشی برنامه توانمندسازی شغلی مبتنی بر الگوی مشاوره حرفهای چند محوری در خودکارآمدی حرفه ای و جهت گیری آینده زنان سرپرست خانوار انجام شد.روش پژوهش، نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه بود . جامعه آماری شاملکلیه زنان سرپرس أکثر
    چکیده:پژوهش حاضر با هدف تعیین اثر بخشی برنامه توانمندسازی شغلی مبتنی بر الگوی مشاوره حرفهای چند محوری در خودکارآمدی حرفه ای و جهت گیری آینده زنان سرپرست خانوار انجام شد.روش پژوهش، نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه بود . جامعه آماری شاملکلیه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر کرج بود. نمونه تحقیقشامل 40 نفر از زنانی بود که شرایط و ملاکهای ورود به تحقیق را دارا بودند که بصورت تصادفیانتخاب شدند. سپس اعضای نمونه بصورت تصادفی در دو گروه پژوهش (یک گروه گواه، یک گروه1 - دانشجوی مقطع دکتری رشته مشاوره ، دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد علوم و تحقیقات، تهران ، ایران2 - دانشیار، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی سازمان مطالعه و تدوین کتب دروس علوم انسانی دانشگاه ها ( نویسنده مسئول)3 - دانشیار دانشگاه اصفهان ، ایران102 / اثر بخشی برنامه توانمندسازی شغلی مبتنی بر الگوی مشاوره حرفه ای چند محوری در خودکارآمدی حرفه ای و جهت گیری آینده زنان سرپرست خانوارآزمایش) جایگزین شدند. مداخله آزمایشی شامل برنامه توانمند سازی شغلی مبتنی بر الگوی چند90 دقیقه - محوری شفیع آبادی بر روی گروه آزمایشی بصورت گروهی طی 10 جلسه جداگانه 120ای آموزش داده شد. برای گروه گواه هیچ برنامه آموزشی اجرا نشد. پرسشنامه های خودکارآمدیشغلی و جهت گیری آینده به عنوان ابزار پژوهش در مورد هر دو گروه قبل و بعد از اجرای متغیرمستقل و همچنین دو ماه پس از پایان جلسات آموزشی مورد استفاده قرار گرفت در پایان اطلاعاتبدست آمده با استفاده از تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر و آزمون های تعقیبی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت . نتایج نشان داد الگوی چند محوری شفیع آبادی در افزایش خود کار آمدی حرفهبنابراین پیشنهاد می شود از مفاهیم بنیادی هر دو . .(p< 0/ ای و جهت گیری آینده موثر بودند. ( 05الگو بویژه الگوی چند محوری شفیع آبادی برای افزایش خود کار آمدی حرفه ای و جهت گیریآینده زنان سرپرست خانوار استفاده شود.کلید واژه ها: الگوی چند محوری انتخاب شغل شفیع آبادی، خود کار آمدی حرفه ای، جهتگیری آینده تفاصيل المقالة