فهرس المقالات علی احمدی


  • المقاله

    1 - آزمون مدل نگرش به حامی بر قصد خرید در لیگ برتر فوتبال ایران با نقش میانجی تناسب حامی رویداد
    مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش , العدد 12 , السنة 12 , زمستان 1402

    تحقیق پیش رو باهدف کلي آزمون مدل نگرش به حامی بر قصد خرید در لیگ برتر فوتبال ایران با نقش میانجی تناسب حامی رویداد انجام گرفت. پژوهش حاضر توصيفي از نوع همبستگی و مبتنی بر مدل‌سازی معادلات ساختاری است و ازلحاظ هدف نیز جزء تحقیقات کاربردی محسوب می¬شود. جامعه آ أکثر

    تحقیق پیش رو باهدف کلي آزمون مدل نگرش به حامی بر قصد خرید در لیگ برتر فوتبال ایران با نقش میانجی تناسب حامی رویداد انجام گرفت. پژوهش حاضر توصيفي از نوع همبستگی و مبتنی بر مدل‌سازی معادلات ساختاری است و ازلحاظ هدف نیز جزء تحقیقات کاربردی محسوب می¬شود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه هواداران تیم¬های فوتبال استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران در سال 1399 بود و حجم نمونه با استفاده از نرم¬افزار جی پاور نسخۀ 1/3، 402 نفر به دست آمد. ابزار اندازه‌گیری پژوهش شامل سه پرسشنامه‌ نگرش به حامی بر قصد خرید و تناسب حامی رویداد بود. پس از تائید روایی صوری (نظرات 8 نفر از اساتید مدیریت ورزشی) و محتوایی (فرم های CVI و CVR که بیش از 8/0 به دست آمد) پرسشنامه‌ها به کمک 8 نفر از اساتید و متخصصان امر، پایایی آن نیز با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ (بیش از 75/0) به تائید رسیده و از آن‌ها برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده شد. در بخش آمار توصیفی از فراوانی و فراوانی نسبی ویژگی‌های جمعیت شناختی مشارکت‌کنندگان تحقیق، میانگین و انحراف معیار استفاده شد. در بخش آمار استنباطی به‌منظور بررسی تأثیر متغیرهای تحقیق بر روی یکدیگر و طراحی مدل ارتباطی میان آن‌ها از تحلیل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج پژوهش حاضر حاکی از آن است که نگرش به حامی بر تناسب حامی – رویداد، نگرش به حامی بر قصد خرید هواداران و تناسب حامی - رویداد بر قصد خرید هواداران تاثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین مشخص شد که تناسب حامی رویداد در رابطه نگرش به حامی بر قصد خرید، نقش میانجی دارد.

    تفاصيل المقالة