فهرس المقالات نسرین عزیزیان کهن


  • المقاله

    1 - نظریۀ توسعه پایدار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشگاه های حرفه ای ایران
    مطالعات جامعه شناختی در ورزش , العدد 7 , السنة 3 , تابستان 1402
    هدف: پژوهش حاضر تلاش دارد با تمرکز بر برساخت‌گرایی اجتماعی، آن را با آینده‌پژوهی پیوند داده و در این فرآیند، با استفاده از رویکرد ساختگرای نظریۀ مبنایی، نظریه‌ای با برد کوتاه در ساخت آینده‌های احتمالی باشگاه های ورزش حرفه ای ارائه دهد. رشد باشگاه های، سرآغاز توسعه صنعت أکثر
    هدف: پژوهش حاضر تلاش دارد با تمرکز بر برساخت‌گرایی اجتماعی، آن را با آینده‌پژوهی پیوند داده و در این فرآیند، با استفاده از رویکرد ساختگرای نظریۀ مبنایی، نظریه‌ای با برد کوتاه در ساخت آینده‌های احتمالی باشگاه های ورزش حرفه ای ارائه دهد. رشد باشگاه های، سرآغاز توسعه صنعت ورزش است.روش شناسی: داده‌های این پژوهش کیفی که ماهیتی اکتشافی- بنیادی داشت، از طریق نمونه‌گیری هدفمند با تکنیک گلوله‌برفی و بر اساس مصاحبه‌های عمیق نیمه‌ساختاریافته با 20 نفر از خبرگان حوزۀ باشگاه های ورزش حرفه ای جمع‌آوری شد. درک تفسیری دقیق و کدگذاری‌های اولیه، متمرکزشده، محوری و نظری مشخص کرد که باشگاه های ورزش حرفه ای بر اساس ملزومات شکل‌دهندۀ آینده، با غلبه بر وزن گذشته، فشار حال و هم راستا با کشش آینده و انتخاب رفتار پیش‌نگرانه در رویارویی با آینده می‌تواند آینده مطلوب خود را بسازد و برای آن چشم‌انداز تعیین نماید.نتایج: در این پژوهش" تحلیل کلان روندهای آینده، درآمدزایی از رسانه‌های اجتماعی، فرمول‌های جدید فروش بازیکن، وجود استعدادهای فراوان در تمامی رشته‌ها در ایران، استعداد یابی پایدار توسط باشگاه‌ها، توسعه اکادمی‌ها و فراهم ساختن اقدامات قانونی برای حق پخش می باشند. نتیجه گیری: به طور کلی پیشنهاد می گردد خصوصی سازی باشگاه‌ها با حضور بورس و فرا بورس، پیاده‌سازی اصول حاکمیت شرکتی در باشگاه، تأسیس نهاد مستقل تجارت در ورزش، ایجاد اماکن درآمدزا توسط باشگاه‌ها، تحول فناوری محور برای حفظ حقوق اقتصادی باشگاه‌های ورزشی از این طریق، ورود به بحث گردشگری ورزشی با ورزش-های پرمخاطب توسط باشگاه‌ها در دستور کار اتحادیه باشگاه های حرفه ای قرار گیرد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - تحلیل بازاریابی عصبی و تاثیر آن بر فعالیت امواج مغزی مشتریان کالاهای ورزشی
    نوآوری در مدیریت ورزشی , العدد 9 , السنة 3 , بهار 1403
    مطالعه حاضر به مرور تحلیل بازاریابی عصبی و تاثیر آن بر فعالیت امواج مغزی مشتریان کالاهای ورزشی می پردازد. روش تحقیق مقاله حاضر به شکل مروری صورت یافته است. ابزارهای گردآوری اطلاعات شامل استفاده از مطالعات (جستجوی اسناد و مقاله‌ها) است. برای جستجوی مقالات به زبان فارسی و أکثر
    مطالعه حاضر به مرور تحلیل بازاریابی عصبی و تاثیر آن بر فعالیت امواج مغزی مشتریان کالاهای ورزشی می پردازد. روش تحقیق مقاله حاضر به شکل مروری صورت یافته است. ابزارهای گردآوری اطلاعات شامل استفاده از مطالعات (جستجوی اسناد و مقاله‌ها) است. برای جستجوی مقالات به زبان فارسی و لاتین از مقالات سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۴ استفاده شد که ازطریق جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی Scopus، Sid، Jcr ، Google Scholar، و Science Direct جمع‌آوری شدند. همچنین برای استخراج مقالات از کلیدواژه‌های بازاریابی عصبی (Neuromarketing)، فعالیت های مغزی در بازاریابی ورزشی (Brain activities in sports marketing)، مشتریان کالاهای ورزشی (Sporting goods customers) استفاده شد. ۵۲ مقاله از جستجوی کلمات کلیدی به دست آمد و پس از درنظرگرفتن معیارهای ورود و خروج 23 عنوان مقاله به دست آمد. یافته های تحقیق نشان داد که بازاریابی عصبی منجر به افزایش فعالیت امواج مغزی مشتریان و همچنین ارتقای برند و ایجاد عمیق تر با مشتریان کمک می کند. بنابراین می‏توان نتیجه گرفت که تحلیل بازاریابی عصبی در صنعت کالاهای ورزشی نه تنها به بهبود تجربه مشتریان کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به ارتقاء فعالیت‌های مغزی آن‌ها نیز کمک کند و در نهایت به رشد و توسعه این صنعت کمک کند. تفاصيل المقالة