فهرس المقالات اکرم اصفهانی‌نیا


  • المقاله

    1 - اثر استفاده از شبکه‌های اجتماعی در محیط کار بر پیامدهای شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان
    مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش , العدد 2 , السنة 10 , تابستان 1400
    هدف: هدف اصلی این پژوهش مطالعه اثر استفاده از شبکه‌های اجتماعی در محیط کار بر پیامدهای شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود. جامعه و نمونه: جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان به تعداد 220 کارمند بود که بر اساس فرمول أکثر
    هدف: هدف اصلی این پژوهش مطالعه اثر استفاده از شبکه‌های اجتماعی در محیط کار بر پیامدهای شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود. جامعه و نمونه: جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان به تعداد 220 کارمند بود که بر اساس فرمول کوکران 141 کارمند به شیوه تصادفی طبقه‌ای به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب شدند. ابزار: برای جمع‌آوری داده‌های پژوهش، از پرسش‌‌نامه‌های استفاده از شبکه‌های اجتماعی در محیط کار بارکر و همکاران (2013)، تسهیم دانش رحمان و حسین (2014)، یادگیری کارکنان بارکر و همکاران (2013)، بی‌توجهی به شغل زووارن و هال (2014)، عدم مدیریت زمان لندرز و کالان (2014) و طرد کردن همکاران چونگ و کیم (2017) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و شناسایی اثرات متغیرهای پژوهش از مدل‌یابی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی در محیط کار بر تسهیم دانش کارکنان اثرگذار می‌باشد. اثر استفاده از شبکه‌های اجتماعی در محیط کار بر یادگیری کارکنان نیز مثبت و معنی‌دار بود. نتایج نشان داد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی در محیط کار اثری مثبت و معنی‌دار بر بی‌توجهی به شغل دارد. اثر استفاده از شبکه‌های اجتماعی در محیط کار بر عدم مدیریت زمان کارکنان نیز مثبت و معنی‌دار بود. در نهایت اثر مثبت و معنی‌دار استفاده از شبکه‌های اجتماعی در محیط کار بر طرد کردن همکاران تأیید گردید. نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج، داشتن قوانین مشخص در خصوص استفاده از شبکه‌های اجتماعی در محیط سازمانی ادارات ورزش و جوانان پیشنهاد می‌شود. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - اثر شخصیت پویا بر رفتار پویای شغلی کارشناسان تربیت‌بدنی ادارات آموزش و پرورش با نقش میانجی احساس شایستگی در شغل
    علوم ورزش , العدد 1 , السنة 14 , بهار 1401
    هدف پژوهش حاضر، مطالعه اثر شخصیت پویا بر رفتار پویای شغلی کارشناسان تربیت‌بدنی ادارات آموزش و پرورش با نقش میانجی احساس شایستگی در شغل بود. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارشناسان تربیت‌بدنی ادارات آموزش و پرورش ایران (1141 نفر) بود که أکثر
    هدف پژوهش حاضر، مطالعه اثر شخصیت پویا بر رفتار پویای شغلی کارشناسان تربیت‌بدنی ادارات آموزش و پرورش با نقش میانجی احساس شایستگی در شغل بود. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارشناسان تربیت‌بدنی ادارات آموزش و پرورش ایران (1141 نفر) بود که بر حسب فرمول کوکران، 288 نفر به‌شیوه انتخاب تصادفی طبقه‌ای به ‌عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. جهت گردآوری داده‌های پژوهش، از پرسش‌‌نامه‌های شخصیت پویای باراتی و همکاران (2018)، احساس شایستگی در شغل ون‌دن بروک و همکاران (2010) و رفتار پویای شغلی پارکر و همکاران (2008) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از دو روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد شخصیت پویا اثری مثبت و معنی‌دار بر احساس شایستگی در شغل کارشناسان تربیت‌بدنی دارد. همچنین اثر شخصیت پویا بر رفتار پویای شغلی کارشناسان تربیت‌بدنی مثبت و معنی‌دار بود. بخش دیگری از نتایج پژوهش نشان داد اثر احساس شایستگی در شغل بر رفتار پویای شغلی، مثبت و معنی‌دار است. در نهایت نتایج نشان داد اثر شخصیت پویا بر رفتار پویای شغلی با نقش میانجی احساس شایستگی در شغل کارشناسان تربیت‌بدنی، مثبت و معنی‌دار می‌باشد. با توجه به ‌نتایج پژوهش می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد شخصیت پویا می‌تواند پیامدهای شغلی مثبتی مانند احساس شایستگی در شغل و رفتار پویای شغلی را در کارشناسان تربیت‌بدنی به‌ همراه داشته باشد. تفاصيل المقالة